Citat:
Ursprungligen postat av bigd
Det är väldigt skumt planerat alltihop tycker jag, släpper spelet precis i slutet.. om nya konsolerna kommer i jul betyder det ätt jag kommer att ha spelat gta 4 i vadå.. 5 år och gta 5 i 3 månader? Inte tänker jag sitta och spela gta på 360 om nya konsolerna har kommit ut.
Är det möjligt att dom re-releasear 5:an till nya konsolerna o ger en gratis digital kopia till dom som köpt spelet innan?
Vadå då? För Rockstars skull spelar det nog ingen roll hur länge du spelar spelet. Det enda som spelar roll är att du faktiskt köpt och gillar spelet.
För egen del vet jag dessutom att jag spelade på mitt PS2 långt in på det att PS3 hade släppts. Det händer dessutom fortfarande att jag dammar av mitt Gamecube och nöter lite om man har vänner över.
Och nej, jag kan säga med 99% säkerhet att de inte kommer ge ut någon gratisversion av spelet inför PS4/Xbox. Jag vet inte ett enda spelföretag som gjort detta inför något släpp av en next-gen-konsol överhuvudtaget. Möjligen att få det till reducerat pris, men även det känns ytterst tveksamt.