2013-02-11, 21:59
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Jag tror inte det är omöjligt med en kanske till och med gratis version. Sony och Microsoft vill ju kränga konsoler och spelföretagen vill ju kränga spel. Vilket inte går hand i hand då alla har det gamla. Därför tror jag att Sony och Microsoft kan tänka säg att reducera och underlätta för spelare som vill uppgradera sin konsol.

Det låter helt sjukt orimligt. Om spelet släpps till båda generationerna är jag helt säker på att man kommer få betala för båda ifall de inte är bakåtkompatibla.
2013-02-11, 22:12
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigd
Det är väldigt skumt planerat alltihop tycker jag, släpper spelet precis i slutet.. om nya konsolerna kommer i jul betyder det ätt jag kommer att ha spelat gta 4 i vadå.. 5 år och gta 5 i 3 månader? Inte tänker jag sitta och spela gta på 360 om nya konsolerna har kommit ut.

Är det möjligt att dom re-releasear 5:an till nya konsolerna o ger en gratis digital kopia till dom som köpt spelet innan?
Vadå då? För Rockstars skull spelar det nog ingen roll hur länge du spelar spelet. Det enda som spelar roll är att du faktiskt köpt och gillar spelet.

För egen del vet jag dessutom att jag spelade på mitt PS2 långt in på det att PS3 hade släppts. Det händer dessutom fortfarande att jag dammar av mitt Gamecube och nöter lite om man har vänner över.

Och nej, jag kan säga med 99% säkerhet att de inte kommer ge ut någon gratisversion av spelet inför PS4/Xbox. Jag vet inte ett enda spelföretag som gjort detta inför något släpp av en next-gen-konsol överhuvudtaget. Möjligen att få det till reducerat pris, men även det känns ytterst tveksamt.
2013-02-11, 22:25
Medlem
Hoeglunds avatar
Alltså, om jag ska ge mig in i diskussionen hurvida det kommer komma på ps4/720 så tror jag verkligen inte det kommer hända.
Dan Houser har ju sagt (nu hittar jag det inte, men jag är bergis på att det finns intervju) att dem inte är oroliga att ps3/360 inte kommer kunna leverera, och att dom kommer kräma ur det sista ur maskinerna.
Nu vet jag att det inte handlade om dom nuvarande konsolerna skulle leverera eller inte, men med dom orden sagda så finns det ju ingen anledning för R* att göra en ps4/720 version utav GTA V.
Tror nog dom hellre lägger krutet på ett helt nytt GTA enbart för den nya generationen.

Och sen såg jag nån skrivit att ingen kommer ju köpa ps3/360-spel så fort dom nya konsolerna kommer. Detta tror jag verkligen inte på.
Många har inte råd att köpa konsollerna direkt dom släpps utan kör på sina gamla ett tag till.
Så även om ps4/720 finns på marknaden så kommer det fortfarande säljas spel till ps3/720 även om den avtar mer och mer till att sen helt dö ut.
2013-02-12, 17:19
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Jag menar ps3 och ps4 eller x360 och x720 inte mellan microsoft och sony, för det kommer troligtvis aldrig ske.

Ja jag förstod det och menar ur en affärsynpunkt och grafiskt så är det svårt att kunna synka servrar. SKa en sitta på ett spel som är utvecklat till 4 gb cellprocessorer och några andra med ett spel utvecklat till 8 gb?

Citat:
För att köra The Ballad of Gay Tony och The Lost and Damned måste man ha grundspelet. Sen släppte dom Episodes from Liberty City som innehåller The Ballad of Gay Tony och The Lost and Damned. Alltså DLC:s och inte DLC:s

Jag är ganska säker på att man inte behöver GTA 4 för att spela EFLC på PS3.

Citat:
Jag vill ha ett GTA likt WOW med expansionen och förbättringar av den gamla världen. Sen efter några år så bygger dom på med en ny stad.

Kommer inte att hända, Rockstar arbetar inte så.
2013-02-12, 19:14
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Ja jag förstod det och menar ur en affärsynpunkt och grafiskt så är det svårt att kunna synka servrar. SKa en sitta på ett spel som är utvecklat till 4 gb cellprocessorer och några andra med ett spel utvecklat till 8 gb?
Jag drar det lite till sin spets nu men, ena världen har dubbelt så många polygoner. Skickar 3 data ord med x y och z kordinater 1 ord med skada, mer behöver det inte va pär spelare.

Citat:
Jag är ganska säker på att man inte behöver GTA 4 för att spela EFLC på PS3.
Jag är ganska säker på att det lanserades som DLC för datorn allafall. Vi kommer inte längre här så jag ger mig.

Citat:
Kommer inte att hända, Rockstar arbetar inte så.
Okej
2013-02-12, 20:08
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigd
Det är väldigt skumt planerat alltihop tycker jag, släpper spelet precis i slutet.. om nya konsolerna kommer i jul betyder det ätt jag kommer att ha spelat gta 4 i vadå.. 5 år och gta 5 i 3 månader? Inte tänker jag sitta och spela gta på 360 om nya konsolerna har kommit ut.

Är det möjligt att dom re-releasear 5:an till nya konsolerna o ger en gratis digital kopia till dom som köpt spelet innan?
Så bara för det kommer en ny konsol så betyder det att du absolut inte kan sitta och spela på den tidigare?

Inte en chans i hvete att dom skulle släppa gta 5 gratis till senare konsoler, det är så orimligt så det finns inte.
Rockstar är som sagt nöjda så länge du köper spelet.
2013-02-12, 22:46
Medlem
Schnauzers avatar
Alltså snacket om dlc. Först gick det bara att ladda ner och då var du tvungen att ha GTA IV. Senare när båda släppts så gick det att köpa på en skiva som man kunde lira utan GTA IV. Fattar ni?
2013-02-13, 00:48
Medlem
Stone..s avatar
Tror det kommer slå det mesta spel!
2013-02-13, 04:04
Medlem
reazzors avatar
Citat:
Jag är ganska säker på att det lanserades som DLC för datorn allafall. Vi kommer inte längre här så jag ger mig.

Jag köpte eflc till pc kunde köra både tbogt och tlad utan att äga IV med andra ord eflc behöver inte IV
2013-02-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Det är klart att det kommer mer. E3 är ju innan release, där lär de visa mer av spelet.

Japp vi kommer få se mer från V så klart. Fast Rockstar bojkottar ju alltid E3 så där lär vi inte få se något. Men nya bilder och minst en trailer till lär ju dyka upp nån gång. Men känns inte så nödvändigt egentligen då vi fått se så mycket redan. Nu vill man bara ha spelet.
2013-02-13, 13:13
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
Japp vi kommer få se mer från V så klart. Fast Rockstar bojkottar ju alltid E3 så där lär vi inte få se något. Men nya bilder och minst en trailer till lär ju dyka upp nån gång. Men känns inte så nödvändigt egentligen då vi fått se så mycket redan. Nu vill man bara ha spelet.

Fast egentligen har vi inte fått reda på så värst mycket alls om man ska jämföra med den förmodade storleken av spelet + det känns som att Rockstar borde ge oss lite mer matnyttig fakta om spelets omgivningar och story för att kunna kompensera för misstagen de har gjort sen de offentliggjorde spelet

För mig känns det iallafall fortfarande som att Rockstar i princip bara har gett oss info som skrapar på ytan, de vill förstås inte avslöja för mycket innan spelet släpps men lite mer får dom allt ge oss tycker jag
Senast redigerad av Reggaeman 2013-02-13 kl. 13:52.
2013-02-13, 15:45
Medlem
jultomten92s avatar
Tror ni detta funkar?
Den är en 136 mb fil......folk ha kommentera att det är ett "full game" såå.....
Jag tror det bara är trailern, eller?
http://www.youtube.com/watch?v=ADHsq_DViJw

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in