Citat:
Ursprungligen postat av
heyaho
Själv tycker jag spelet lever upp till budgeten.. Sen vet vi ju inte hur mycket som har använts till själva spelutvecklingen och till reklam osv. Grafiken går ju inte att utveckla så mycket när spelet körs på uråldrig hårdvara

Har du spelat "the last of us" på PS3? Det har verkligen sjukt bra grafik för så gammal hårdvara. Detaljerna är sjuka, ser ut att kunna vara ett nextgen-spel. Detta är PS3 exklusivt och jag tror grafiken hade dämpats en aning om det var till Xbox också. GTAV hade nog kunnat haft liknande detaljrikhet som TLOU om det hade varit PS3 exklusivt, men nu är det inte så

går att kräma ur lite mer i ett PS3 spel än i ett multiplattforms-spel.
Går att få ut bra jävla spel på dessa konsoller om man vet vad man pysslar med. Själv tycker jag inte GTAV imponerar speciellt mycket med sin grafik. Säger inte att det är fult, men det finns visuellt snyggare spel, The Last of Us exempelvis.
Lirade lite piratkopierat GTAV ikväll hos en polare. Blev iallafall nöjd med miljöerna den timmen jag såelade

spelade bara free roam en timme typ, vill inte köra missions då min polare har lirat en rätt bra bit in i spelet, och jag vill uppleva allt själv.