Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det återstår nog att se. Jag tror inte ur en affärssynpunkt att man kommer kunna göra det.
Jag menar ps3 och ps4 eller x360 och x720 inte mellan microsoft och sony, för det kommer troligtvis aldrig ske.
Citat:
Fast jag håller inte med om att dom är regelrätta DLC:s. Jag har aldrig sett DLC:s där man inte behöver ha huvudspelet för att spela t.ex
För att köra The Ballad of Gay Tony och The Lost and Damned måste man ha grundspelet. Sen släppte dom Episodes from Liberty City som innehåller The Ballad of Gay Tony och The Lost and Damned. Alltså DLC:s och inte DLC:s
Citat:
Jag tror att Rockstar vet/visste om att nästa generation är nära så det måste ha funnits med i kalkylen när dom valde att använda tre protagonister. Och eftersom Rockstar aldrig släppt regelrätta story DLC:s så tror jag att dom kommer använda nästa generation som ursäkt för att inte utveckla DLC:s och kanske fokusera på nästa spel till PS4 och 720.
Jag skulle tro att GTAV kan floppa om nästa generation kommer snart, vist många kommer köpa men hur många vill ha två konsoler samtidigt?
Hur stort spel vill man egentligen ha? Det kan ju bli för stort också. JC2 är kanske ett dåligt exempel då det inte finns så mycket att göra, men vill vi verkligen ha ett monster stort spel?
Jag vill ha ett GTA likt WOW med expansionen och förbättringar av den gamla världen. Sen efter någraår så bygger dom på med en ny stad.