2013-02-10, 18:41
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Ha Fast jag undrar om dom någonsin kommer att förflytta sig från den amerikanska miljön.

Rent spontant så känns det ju inte som det men det skulle ju vara roligt att få lite omväxling någon gång, köra jeep på sanddynerna i Sahara

Tänk om några år om Gta-serien fortfarande hänger med, då kanske man kommer att kunna flyga till ett annat land
2013-02-10, 18:50
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Rent spontant så känns det ju inte som det men det skulle ju vara roligt att få lite omväxling någon gång, köra jeep på sanddynerna i Sahara
Det är inte riktigt samma mönster som dom har kört hittills, nej. Men om flertals år (om serien lever) så lär dom behöva något som skjuter upp dom i försäljningslistan och då hade "annorlunda" sitta fint.
Men det var endast tanken som jag tyckte om att leka med eftersom alla möjligheter som då skulle kunna finnas är svårt att föreställa sig.
Citat:
Tänk om några år om Gta-serien fortfarande hänger med, då kanske man kommer att kunna flyga till ett annat land
Eller länder. Heavy shit.
2013-02-10, 18:51
Medlem
ikeross avatar
Nästa GTA kommer garanterat bli alla städer förenade.
2013-02-10, 18:55
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:

Det skulle vara ganska kul om man skulle kunna köpa typ Liberty City till GTA V. Tänk är att ta planet till LC. Det skulle bara kunna vara samma LC som i GTA IV men jävligt häftigt skulle det vara. Men annars om man flyger kanske 5 minuter rakt ut på havet i GTA V så kan det komma upp på skärmen "do you want to fly to LC?" Om man typ trycker på x så blir skärmen svart och sen kommer det en text som det står "6 hours later..." och så har man hamnat en bit ute på havet utanför LC. En ganska kul tanke faktiskt.
2013-02-10, 20:16
Medlem
Dwades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
skulle nästa gta utspela sig i dubai menar du?

Noterade det efter jag hade postat videon men jag tänkte, fuck that. Ingen som har någon teori om hur bra grafiken kommer vara jämfört med IV?
2013-02-10, 20:21
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dwade
Noterade det efter jag hade postat videon men jag tänkte, fuck that. Ingen som har någon teori om hur bra grafiken kommer vara jämfört med IV?

gissar att det inte blir så jättemycke snyggare än 4an men lite mer detaljer och en massa mer fokus på t.ex. hur människor rör sig, beter sig osv
2013-02-11, 11:48
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikeros
Nästa GTA kommer garanterat bli alla städer förenade.
Doomsday

Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Det skulle vara ganska kul om man skulle kunna köpa typ Liberty City till GTA V. Tänk är att ta planet till LC. Det skulle bara kunna vara samma LC som i GTA IV men jävligt häftigt skulle det vara. Men annars om man flyger kanske 5 minuter rakt ut på havet i GTA V så kan det komma upp på skärmen "do you want to fly to LC?" Om man typ trycker på x så blir skärmen svart och sen kommer det en text som det står "6 hours later..." och så har man hamnat en bit ute på havet utanför LC. En ganska kul tanke faktiskt.
Hade funkat eftersom en okänd karaktär från fyran ska dyka upp i femman. Så man kanske hade kunnat göra något med honom Fan vad jag nu hoppas att det är Jacob ännu mer!
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
gissar att det inte blir så jättemycke snyggare än 4an men lite mer detaljer och en massa mer fokus på t.ex. hur människor rör sig, beter sig osv
Ye
2013-02-11, 14:47
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Där har du en poäng och ett vettigt argument.
Dock finns väll möjligheten att samspela mellan de två konsolerna.

Det återstår nog att se. Jag tror inte ur en affärssynpunkt att man kommer kunna göra det.

Citat:
Helt rätt att Episodes from Liberty City är ett oberoende spel men The Lost and Damned och The Ballad of Gay Tony är DLC:s.

Fast jag håller inte med om att dom är regelrätta DLC:s. Jag har aldrig sett DLC:s där man inte behöver ha huvudspelet för att spela t.ex

Citat:
Låter nästan på dig som företagen inte vill sälja DLC:s? Det måste ju vara bland det mest lönsamma de kan göra.

Jag tror att Rockstar vet/visste om att nästa generation är nära så det måste ha funnits med i kalkylen när dom valde att använda tre protagonister. Och eftersom Rockstar aldrig släppt regelrätta story DLC:s så tror jag att dom kommer använda nästa generation som ursäkt för att inte utveckla DLC:s och kanske fokusera på nästa spel till PS4 och 720.
2013-02-11, 20:12
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det återstår nog att se. Jag tror inte ur en affärssynpunkt att man kommer kunna göra det.
Jag menar ps3 och ps4 eller x360 och x720 inte mellan microsoft och sony, för det kommer troligtvis aldrig ske.

Citat:
Fast jag håller inte med om att dom är regelrätta DLC:s. Jag har aldrig sett DLC:s där man inte behöver ha huvudspelet för att spela t.ex
För att köra The Ballad of Gay Tony och The Lost and Damned måste man ha grundspelet. Sen släppte dom Episodes from Liberty City som innehåller The Ballad of Gay Tony och The Lost and Damned. Alltså DLC:s och inte DLC:s

Citat:
Jag tror att Rockstar vet/visste om att nästa generation är nära så det måste ha funnits med i kalkylen när dom valde att använda tre protagonister. Och eftersom Rockstar aldrig släppt regelrätta story DLC:s så tror jag att dom kommer använda nästa generation som ursäkt för att inte utveckla DLC:s och kanske fokusera på nästa spel till PS4 och 720.
Jag skulle tro att GTAV kan floppa om nästa generation kommer snart, vist många kommer köpa men hur många vill ha två konsoler samtidigt?

Hur stort spel vill man egentligen ha? Det kan ju bli för stort också. JC2 är kanske ett dåligt exempel då det inte finns så mycket att göra, men vill vi verkligen ha ett monster stort spel?

Jag vill ha ett GTA likt WOW med expansionen och förbättringar av den gamla världen. Sen efter någraår så bygger dom på med en ny stad.
2013-02-11, 20:30
Medlem
Det är väldigt skumt planerat alltihop tycker jag, släpper spelet precis i slutet.. om nya konsolerna kommer i jul betyder det ätt jag kommer att ha spelat gta 4 i vadå.. 5 år och gta 5 i 3 månader? Inte tänker jag sitta och spela gta på 360 om nya konsolerna har kommit ut.

Är det möjligt att dom re-releasear 5:an till nya konsolerna o ger en gratis digital kopia till dom som köpt spelet innan?
2013-02-11, 20:40
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigd
Det är väldigt skumt planerat alltihop tycker jag, släpper spelet precis i slutet.. om nya konsolerna kommer i jul betyder det ätt jag kommer att ha spelat gta 4 i vadå.. 5 år och gta 5 i 3 månader? Inte tänker jag sitta och spela gta på 360 om nya konsolerna har kommit ut.

Är det möjligt att dom re-releasear 5:an till nya konsolerna o ger en gratis digital kopia till dom som köpt spelet innan?

Nej om så är fallet så får det ju vara så att du spelar det i 5 månader och sen lägger det på hyllan. De kommer inte ge dig spelet gratis...
2013-02-11, 21:03
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigd

Jag tror inte det är omöjligt med en kanske till och med gratis version. Sony och Microsoft vill ju kränga konsoler och spelföretagen vill ju kränga spel. Vilket inte går hand i hand då alla har det gamla. Därför tror jag att Sony och Microsoft kan tänka säg att reducera och underlätta för spelare som vill uppgradera sin konsol.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in