2013-05-09, 02:00
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Inte många månader kvar nu, för mig är Game närmast att köpa på, men många här säger Webhallen. Kanske går på ett ut vilket ställe man köper ifrån?
Mjo, för mig är det inte ens en fråga. Jag har varit trogen Webhallen sedan det bestod av en liten lokal på Flemmingsgatan i Stockholm.
2013-05-09, 02:13
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman
Verkar som om Los Santos kommer bli betydligt mindre än Liberty City i IV. Landsbygden i all ära, men detta är ett bakslag av Rockstar!

Vad grundar du det på?
2013-05-09, 09:33
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Mjo, för mig är det inte ens en fråga. Jag har varit trogen Webhallen sedan det bestod av en liten lokal på Flemmingsgatan i Stockholm.

Haha samma här, minns när man sprang dit som barn o var jätte uppspelt över nåt nytt Ps2 spel lr Gamecube
2013-05-09, 09:39
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gideon-Sture
Jaha. Vad e exakt e det gta III och vice city har som inte finns i IV?

Jag gillar gta serien även om jag tycker san andreas var det svagaste kortet hittills, dom försökt klämma in för mycket av allt. Risken e att samma grej händer med GTA V. De hade väl i alla fall kunnat döpa gängen till något annat den här gången, nu känns det bara som en upprepning... dessutom var dom gängen jävligt förknippade med CJ.

Att det finns nya funktioner e bra till en viss del... men vissa grejer verkar bara meningslösa... om jag vill, klippa håret, lyfta skrot, hoppa hopprep etc. så kan jag lika gärna göra det i.r.l. Vad har Sexuella preferenser med det att göra över huvud taget? Ja gillar Max Payne också men det e en helt annan typ av spel som har nada med gta att göra... tycker däremot Saints Row är dynga om man nu ska jämföra liknande spelserier.

.

Du är en sån där typisk spelare som inte har nån fantasi utan vill endast ha ett linjärt narrativ där spelet hela tiden säger åt dig vad du ska göra, det måste hela tiden finnas en tung story bakom varje litet steg du tar. Att kunna klippa håret och träna gör att man kan sjunka in i världen totalt o göra andra saker än bara uppdrag, sätta sin egen prägel på karaktären och se hur han förändras under spelets gång

Du kan inte köpa ett hus och låtsas vara Micheal som bara går runt o njuter av sitt liv, lr spela lite golf bara för att det är kul

Blir mer djup i spelet när man kan göra allt möjligt förutom bara uppdrag, får en att känna att gubben har ett eget liv och inte bara är nån robot som är till för att göra uppdrag. För att inte nämna att det är jävligt kul

Att du sen kallar SA för svagaste kortet visar bara att du har helt missat poängen med GTA
2013-05-09, 09:47
Medlem
Albozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Franklin. Hänga med hans negerganster kompisar gå på strippklubbar åka sportbil slåss med gäng GANGSTA SHIT!!! Det är Los Santos HALLÅ

Håller verkligen med! Gängrelaterade saker är alltid kul, precis som i San Andreas!

Vet någon om det där gänget med lila/rosa tröjor som alltid attackerade C.J vara kvar?
2013-05-09, 09:48
Medlem
Albozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Du är en sån där typisk spelare som inte har nån fantasi utan vill endast ha ett linjärt narrativ där spelet hela tiden säger åt dig vad du ska göra, det måste hela tiden finnas en tung story bakom varje litet steg du tar. Att kunna klippa håret och träna gör att man kan sjunka in i världen totalt o göra andra saker än bara uppdrag, sätta sin egen prägel på karaktären och se hur han förändras under spelets gång

Du kan inte köpa ett hus och låtsas vara Micheal som bara går runt o njuter av sitt liv, lr spela lite golf bara för att det är kul

Blir mer djup i spelet när man kan göra allt möjligt förutom bara uppdrag, får en att känna att gubben har ett eget liv och inte bara är nån robot som är till för att göra uppdrag. För att inte nämna att det är jävligt kul

Att du sen kallar SA för svagaste kortet visar bara att du har helt missat poängen med GTA

Truly true!
2013-05-09, 11:09
Medlem
Rabbadabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Håller verkligen med! Gängrelaterade saker är alltid kul, precis som i San Andreas!

Vet någon om det där gänget med lila/rosa tröjor som alltid attackerade C.J vara kvar?

Av den här bilden att döma ser det onekligen ut som att Ballas (lila) och Grove Street Families (grön) finns kvar!
2013-05-09, 11:52
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbadab
Av den här bilden att döma ser det onekligen ut som att Ballas (lila) och Grove Street Families (grön) finns kvar!
Det skulle förvåna mig om någon form av gängvåld inte ligger i någorlunda fokus i spelet med tanke på hur pass stor gängkriminaliteten är i Los Angeles - d.v.s. Bloods och Crips.
2013-05-09, 12:11
Medlem
Vad tror ni om vapenljuden i 5an? själv tycker jag att de samt motorljuden var lite väl klena i 4an, hoppas att dem har gjort om dem o lagt in lite mer bas i det hela

Edit: Undrar också vad ni tror om vapenskadan, tror ni den kommer vara liknande 4an? kommer inte riktigt ihåg hur den var i de tidigare spelen med i IV var det väl 2-3 skott i bröstet för att döda någon med m4/AK
2013-05-09, 12:15
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamkz
Vad tror ni om vapenljuden i 5an? själv tycker jag att de samt motorljuden var lite väl klena i 4an, hoppas att dem har gjort om dem o lagt in lite mer bas i det hela

Edit: Undrar också vad ni tror om vapenskadan, tror ni den kommer vara liknande 4an? kommer inte riktigt ihåg hur den var i de tidigare spelen med i IV var det väl 2-3 skott i bröstet för att döda någon med m4/AK

Motorljuden är förhoppningsvis bättre. En bil med en V8:a ska låta som en bil med en V8:a. Inte som en Mazda med Wankel.

Vapenljuden var jag faktiskt riktigt nöjd med i GTA IV.
2013-05-09, 12:18
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamkz

Nu har jag iof inte spelat Gta IV på över ett år men dog inte personer om man sköt dom i tex bröstkorgen dvs de dör om man skjuter dem på de "dödliga" ställena?

På den här bilden

http://www.rockstargames.com/V/screenshots/screenshot/321

Så ser det iallafall ut som att det kommer att skapas kulhål likt dom i Max Payne 3
2013-05-09, 12:27
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
På den här bilden

http://www.rockstargames.com/V/screenshots/screenshot/321

Så ser det iallafall ut som att det kommer att skapas kulhål likt dom i Max Payne 3
Bättre exempel: http://i.imgur.com/BLpbFsj.png

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in