2013-01-02, 16:08
Medlem
Dwades avatar
Kommer någon ihåg från tiden innan GTA IV eller San Andreas när det började komma lite mer info. Då menar jag inte bara från rockstar utan när spelrecensenter och dylikt börjar få lira lite av spelet.
Samt undrar jag när det börjar komma fler officiella låtar på nätet. Just låtarna i GTA är något jag tycker är väldigt viktigt. I GTA IV var jag delvis besviken med låtarna men det var kanske också för att man var van med den höga standarden som SA höll i radioväg.

Tänk er att glida runt och utforska i Los Angeles olika delar till http://www.youtube.com/watch?v=5SyjNUBRskA eller liknande musik. Jag föreställer mig att jag kommer göra ungefär som denna killen gör i verkligheten, bara kör runt i diverse stadsdelar: http://www.youtube.com/watch?v=MXj45OtOqcQ
2013-01-02, 19:14
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Vad är era favoritsidospel?? Mitt personliga är taxichaufför och vigilante. De bara måste vara med.
Stod det något i GI:s artikel om såna sidouppdrag?? Hoppas med hela mitt hjärta att de är med. Nånting som jag däremot hatar är tv-spelen och arkadspelen i GTA SA. Så värdelösa så att jag inte finner ord. Vem vill spela ett tv-spel i ett tv-spel?? Är ju helt vrickat.

Helt sjukt vad stor den här tråden är. Snart är vi uppe i en miljon visningar Har det någonsin funnits en speltråd här på fb som har varit så här stor förre spelet släppts?? Jag tror inte det.
2013-01-02, 19:54
Medlem
Tycker den här filmen är ganska nice. De har spelat in gta v trailern i gta sa och det är kul att se hur mycket utvecklingen har gåttfram.
http://m.youtube.com/watch?v=ftk3f_0WZww#/watch?v=ftk3f_0WZww
2013-01-02, 20:15
Medlem
Skall bli intressant att se hur bra elden är gjord, vad som går att bränna och hur dom har tänkt ut när det gäller skogsbrand o.s.v.
Sen så hoppas jag också på att dom har bättrat på fysiken när det gäller motorcyklar, ganska störande när den drar över på backhjulet för lätt och att man kan hoppa och landa på en massa konstiga sätt och ändå hållas kvar, hoppas även på bättre ljud av motorerna samt att det finns olika variationer såsom supermotard, enduro och vanliga crossar o.s.v...
Hoppas också på att dom har fokuserat lite mera på närstrider och blod effekter som på dead island.
2013-01-02, 20:29
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HestEtaGres
Om ni inte klarat ut storyn på IV öppna inte spoilern.
Inte för mig

Har varvat SA på PC och VC på android under senaste tiden. Fan ska man göra nu då? GTA IV var tråkigt tycker jag. Hoppas V får ett datum snart. Segt om det kommer typ 31maj.
2013-01-02, 21:34
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Inte för mig

Har varvat SA på PC och VC på android under senaste tiden. Fan ska man göra nu då? GTA IV var tråkigt tycker jag. Hoppas V får ett datum snart. Segt om det kommer typ 31maj.

Tror det kommer i mars någon gång,men man vet ju aldrig... lirat RDR? Annars har du lite tidsfördriv där med
2013-01-02, 21:50
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Inte för mig

Själv har jag haft lite abstinens på att inte ha haft några spel på senaste tiden så jag installerade Max Payne 3 igen, helt okej tidfördriv en stund om du inte har något bättre för dig
2013-01-02, 22:05
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Inte för mig

LA noire är ganska kul. Annars kan du spela Saints row eller sleeping dogs som liknar på GTA men är lite sämre. Helt ok tidsfördriv men ingenting i GTA-klass.
2013-01-02, 23:38
Medlem
Kickexs avatar
Det kom aldrig en nyårspresent, huh?
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
LA noire är ganska kul.
Endast spelat demot men det verkar svagt jämfört med Mafia 2.
2013-01-02, 23:43
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex

Har inte ens sagts "Happy New Years" eller nåt på deras hemsida
Kanske kommer nåt om ett tag

L.A Noire ligger i en klass för sig, väldigt metodiskt spelsätt som inte passar alla
Inget actionspel direkt utan mest noggrant "detektivsarbete", väldigt snyggt dock
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-02 kl. 23:45.
2013-01-02, 23:45
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex

Det är kul, men man måste ha tålamod och inte förvänta sig action var 5:e sekund. Man måste ha lite mer tänkande när man spelar, det är inte som i GTA. Sen är det en fantastisk värld. Ett snyggare animerat LA kommer man nog aldrig få. Ganska kul när det liknar det riktiga LA såpass mycket.

Somsagt LA noire är lite annorlunda, men är absolut värt att testa om man gillar Rockstars andra spel.

Ber om ursäkt till mod om jag har gått off topic.
2013-01-03, 01:07
Medlem
Kesslers avatar
LA Noire har jag klarat, det sög getpung och R* är bara utgivare av det spelet. RDR är ett av de bästa spel jag spelat. Ser nästan mer fram emot ett RDR2 än GTA V (fast bara nästan)

Hur rankar ni R* spel?

Tror jag skulle göra såhär (då räknar jag med hur bra de var för sin tid men andra faktorer spelar också in):

1. Vice City. Mest pga. nostalgi med musiken och allt det men det håller hög klass än idag.
2. San Andreas
3. Red Dead Redemption
5. GTA III sjukt bra för sin tid men håller inte så bra idag pga. tråkig stad och musik
6. GTA
7. GTA 2
8. Balladen om Bög-Tony
9. Lost and the damNed
10. GTA IV. Bara för att det är sist på den här listan betyder det inte att det är ett dåligt spel, snarare tvärtom. Men gillade inte Niko och staden är tråkig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in