2013-01-23, 14:21
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Ingen som funderat på om hajarna inte kommer finnas i havet, utan att screenshoten är en förvirrande bild bara. Det kanske är så att det finns något sorts "WaterWorld" där man kan dyka med hajar i spelet. Eller?

Det skulle kunna vara missvisande, då vi fick en screen på först en U-båt ute i havet sen en screen på en haj underifrån där man inte kan se om det är någon slags "WaterWorld" eller ute på havet, så det är ju omöjligt för oss att klargöra då allt vi vet om hajarna i spelet är den där screenshoten. Men som sagt snart får vi kanske veta lite mer kring detaljer.
2013-01-23, 15:46
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Fanns många roliga saker som jag hoppas att kommer med i GTA V. Djur i naturen, så jäkla kul att jaga! Men det kanske inte kommer med kanske inte passar en bliknyckande ghettoneger att fara ut och jaga björn precis..
Alltså när folk nämner att det ska bli kul att "jaga" så antar jag att jag får fel definition av det.
Jag kan tänka mig att man kan gå ut i skogen och skjuta djur, Ofcourse. Men inte (JAGA) man kan visseligen använda sin fantasi för det men tror knappast att det kommer att finnas en funktion just för det. Så man lär döda djur som man dödar civilmänniskor.
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Jag hoppas också att man kan hitta konstiga saker i skogarna/havet. Tänk om man typ skulle hitta en Sovjetisk ubåt eller nåt på botten när man är ute med ubåten. Att den skulle ligga mitt ute i havet, skulle vara ganska kul tycker jag. Annars skulle man typ kunna hitta inte vet jag kanske en grupp konspirationsteoretiker som gömmer sig i skogen och gör underligga saker. Men mystiska saker i vildmarken vill jag ha. Nu när jag läser mina två idéer igen låter de ganska efterblivna... Men ni förstår vad det är för saker jag vill hitta i skogen/på havets botten på ett ungefär iallafall.
Alltså på havets botten vore en grej men i skogarna anser jag är en helt annan. Områdena på land bör redan vara upptäcka samt dess fynd så att man skulle hitta ett gammalt svärd i skogen från något krig när man är ute och går 2013 skulle jag inte köpa på långa vägar.
Eftersom det är inte som FC3 då det är en okänd ö som är ockuperad av pirater så det är klart att det då kan finnas oupptäckta platser. Men nu snackar vi om några kilometer utanför en storstad. Vilka "fynd" du tänker på vet jag inte.
Easter eggs är dock helt OK att förvara i skogen.
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Edit: Och att man måste ta över sina rivalers kvarter för att ha sina snubbar i corners. FAN vad ballt det hade varit.
Funkade när det kom till gangsters som i SA. Men inte nu. Nej, tack.
2013-01-23, 16:32
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Alltså när folk nämner att det ska bli kul att "jaga" så antar jag att jag får fel definition av det.

Ja du över analyserar det givetvis, det dom menar är att man går ut i skogen och dödar djur utan att ta vara på köttet, alltså att döda för skojs skull.
2013-01-23, 16:46
Medlem
Weeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
asså så jävla många djur finns det väl inte i LA? typ racoons, spindlar ormar osv?
Nja, kolla denna listen. Rätt så lång

http://www.my-ecoach.com/online/webresourcelist.php?rlid=733
2013-01-23, 19:02
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Jag kan tänka mig att man kan gå ut i skogen och skjuta djur, Ofcourse. Men inte (JAGA) man kan visseligen använda sin fantasi för det men tror knappast att det kommer att finnas en funktion just för det. Så man lär döda djur som man dödar civilmänniskor.
Jag menade att man bara kan fara ut i ödemarken och skjuta djur. Alltså ingen speciell jägarfunktion eller liknande.
Citat:
Alltså på havets botten vore en grej men i skogarna anser jag är en helt annan. Områdena på land bör redan vara upptäcka samt dess fynd så att man skulle hitta ett gammalt svärd i skogen från något krig när man är ute och går 2013 skulle jag inte köpa på långa vägar.
Eftersom det är inte som FC3 då det är en okänd ö som är ockuperad av pirater så det är klart att det då kan finnas oupptäckta platser. Men nu snackar vi om några kilometer utanför en storstad. Vilka "fynd" du tänker på vet jag inte.
Vaddå upptäckt? Finns vildmark relativt när LA IRL. Öknen ligger ju typ bara 50 kilometer bort så är man i den riktiga vildmarken. Tänk GTA SA nog fan fanns det bra mycket vildmark där fast det var en såpass liten värld. Fynd som man kan hitta i skogen? Jag vet inte men kanske typ en seriemördare som springer runt med kniv? En liten koja eller nåt full med döda kroppar inuti? Inte vet jag vad man kan hitta i vildmarken, har inte lika bra fantasi som Rockstar. Det kommer finnas vildmark och man kan nog hitta fynd där om Rockstar ser till att sätta fynd i vildmarken.
2013-01-23, 19:11
Medlem
ZeddyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Dom som inte säger att det laggar på PS3 eller Xbox 360 ljuger.
Har du spelat PC i ett år med 100+fps så känns IV segt på båda konsollerna.
Kan inte göra annat än att instämma. Införskaffade GTA IV på releasedagen och tyckte att det såg helt fantastiskt ut på mitt 360, men nu bara några år senare har jag insett vilken potential, rent grafikmässigt, det spelet egentligen hade. För er som endast lirat GTA IV på konsol och har tillgång till en dator av modell bättre rekommenderar jag absolut att ni spelar om storyn i alla fall en gång till.

För att inte bara låta den här posten vara pc-gråt undrar jag hur mycket mer ni tror att R* kan klämma ut ur den här generationens konsoler. Om de inte på något mirakulöst sätt kan öka prestandan mångdubbelt är det inget annat än skam att låta ett så (förmodligen) grymt spel först släppas till en konsolgeneration med alldeles för många år på nacken. Jag är ingen pc-fanboy, utan har själv lirat på konsol i flera år, men har nu insett att de har blivit lite föråldrade. Jag skulle hellre se att de släppte PC-versionen samtidigt eller att de håller på releasen i väntan på nästa generations konsoler. Vilka är era tankar?
2013-01-23, 19:36
Medlem
MortalDiseases avatar
Tror ni att detta är sant? Att game kommer ha någonting med GTA att göra?
http://www.sohh.com/2013/01/games_gta_v_involvement_heats_up_w_new_p.html
2013-01-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Tror ni att detta är sant? Att game kommer ha någonting med GTA att göra?
http://www.sohh.com/2013/01/games_gta_v_involvement_heats_up_w_new_p.html

Han röstspelade väl en snubbe redan i SA, som man dock sköt sönder om jag inte minns fel.
2013-01-23, 22:11
Medlem
MortalDiseases avatar
Vilka radiostationer är officiellt bekräftade? Tänkte namnen på själva stationerna?
2013-01-23, 22:34
Medlem
mounzs avatar
Citat:

Man kunde skjuta djur (duvor) i GTA IV (och det fans väl en funktion för det eftersom man fick poäng).

Citat:

Funkade när det kom till gangsters som i SA. Men inte nu. Nej, tack.

Man kan hitta intressanta grejer i skogar nära storstäder. Som du kanske minns hittades Chandra Levys kropp mitt i det skogsparti i centrala Washington DC (ett storstadsområde med nästan sju miljoner invånare) som polisen ursprungligen fokuserat sitt sökande på. Det tog över ett år innan en rastande hund sprang på kvarlevorna.

Det har det kanske inte använts sa jättemånga svärd i Nordamerika i jämförelse med Europa. Men det finns nog ett och annat skjutvapen. När jag tittar på screenshotsen verkar det som man man ska kunna vara i öknen. Om spelet utspelar sig i en stad byggd efter LA, borde området vara relativt komprimerat (precis som GTA SA) eftersom det minst är 15-20 mil fran LA till något som liknar öken. Så om allt skulle utspela sig inom några kilometers radie kan mycket tyckas overkligt. Det finns för övrigt mycket intressant man skulle kunna tänka sig i LAs utkanter, skulle vara intressant att hitta en Manson Family-klon i en avlägsen Barker Ranch.
2013-01-23, 22:35
Bannlyst
Fortfarande inte någon info angående bil styling/trimmning i spelet än eller?
2013-01-23, 22:41
Medlem
mounzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpMyStrumpa
Han röstspelade väl en snubbe redan i SA, som man dock sköt sönder om jag inte minns fel.

Nej, han lever tydligen...

Citat:
After Carl and Sweet retake Glen Park, they enter Dup's house to face him. Big Bear cannot take anymore abuse from Dup so he punches Dup and left with Carl and Sweet. Dup isn't seen again after that though it is likely that he is still alive.

http://gta.wikia.com/B_Dup

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in