2013-02-03, 19:40
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
Rockstar har agerat jävligt konstigt måste man ju säga. Varför släpper dom den första trailern så jäkla tidigt? Sen var det väl 9 månader utan minsta info trots att dom vet vilken hysteri en trailer skapar. Sen är det bara några månader sedan vi fick veta att spelet kommer i vår. Och nu missar dom det, inte bara med några veckor utan 4 månader. Vad fan pysslar dom med egentligen?

Beter sig som Rockstar brukar göra.
2013-02-03, 21:46
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAwsome
fan vad ni diskuterar tråkiga grejer, inget mer som har läckt ut på sistone? nån karta? nått klipp? nån bild?

Kanske är för att det inte finns så mycket nytt att diskutera då det knappt släpps någon info överhuvudtaget och det som har släppts har redan sönderdiskuterats ett par hundra gånger om...

Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Vet inte om det har har tagits upp tidigare men eftersom det är lite dööt på GTA V fronten så kan det här vara lite disskusionsunderlag. http://youtu.be/rHH85mERqvk?t=19s Skyskrapan längst till vänster. Ryker det från huset? Eller är det bara moln känner mig lite konspiratorisk men kanske man ska bränna ner nån skyskrapa i ett uppdrag? Vet inte men inte fan är det moln.

Jämför man med molnen omkring som ser exakt likadana ut så känns det rätt säkert att det även är moln som glider förbi bakom skrapan

Dock är jag nyfiken på hur det ser ut på förstörelsefronten, om fler saker kommer att gå att göra sönder, tex träd som alltid har varit gjutna i betong och inte går att rubba en centimeter, hade gärna sett att det gick att köra sönder träd med tillräckligt mycket kraft

Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Beter sig som Rockstar brukar göra.

Fast nae, såhär spretiga och oförutsägbara har dom nog aldrig varit, dom har ju klantat sig rejält av lanseringen av spelet den här gången...
2013-02-03, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Må så vara, men jag tvivlar fortfarande på att spelet inte skulle komma ut till pc som du skrev, varför skulle det inte?
Vart hittar du siffrorna? Jag har läst 22 miljoner totalt sålda spel, alltså 2 miljoner för PC.
Att konsollerna drar in mer pengar är väl ingen konstighet i sig, en konsol kostar idag typ 2000, en bra dator kostar typ 20 000. = mer sålda spel till konsol...

Du skrev ju att den inte skulle komma till PC.

EDIT: Det var inte du som skrev det, så skit samma.
20 000? En bra dator som kan maxa dem flesta spel kostar 11-12 tusen, om det är 20 tusen så är det en riktig overkill dator med sli gtx 680 eller något liknande. Datorn använder man till så mycket mer förutom spel också.
Konsol är för fattiga uteliggare.
Datorer är för riktiga gamers.
2013-02-03, 22:21
Medlem
Reggaemans avatar
Satt precis och kollade på ett klipp om tekniken bakom ansiktsanimationerna i L.A Noire, de flesta i kommentarerna verkar vara säkra på att den här tekniken kommer att användas i Gta V (finns dock inget underlag för varför de är så säkra på det).

Vad tror ni, kommer denna teknik att användas i Gta V?

Kollar man på trailerna så ser det ju inte ut att vara L.A Noire material men det är ändå rätt bra animerat, kan det vara en av anledningarna till att spelet blir försenat eftersom de finslipar på den tekniken?
2013-02-03, 22:24
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Satt precis och kollade på ett klipp om tekniken bakom ansiktsanimationerna i L.A Noire, de flesta i kommentarerna verkar vara säkra på att den här tekniken kommer att användas i Gta V (finns dock inget underlag för varför de är så säkra på det).

Kollar man på trailerna så ser det ju inte ut att vara L.A Noire material men det är ändå rätt bra animerat, kan det vara en av anledningarna till att spelet blir försenat eftersom de finslipar på den tekniken?
Hade för mig att jag läste att de dementerade detta i GI:s artikel, men nu när du frågar blir jag osäker.

Känns väll ganska onödigt med lika avancerat men varför inte.
2013-02-03, 22:33
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:

Den tekniken spelade en central roll i L.A. Noire då mycket av spelet handlade om att förhöra vittnet, brottsoffer och misstänkta. Känns inte så troligt att de slänger iväg tusentals dollar på att göra samma sak i GTA om man inte ska förhöra folk osv.
2013-02-03, 22:33
Medlem
Vore najs om man kunde ha headset på sig och fortsätta lyssna på radion när man går ur bilen. På tal om inget.
2013-02-03, 22:42
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arghest
Vore najs om man kunde ha headset på sig och fortsätta lyssna på radion när man går ur bilen. På tal om inget.
Eftersom man har en "Fruitphone" so borde det vara möjligt att använda den som radio när man går. Och när man cyklar. Är det inte så att i GTA SA kunde man lyssna på¨radio när man cyklade?
2013-02-03, 23:09
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:

Rockstar har själva sagt vid något tillfälle att denna teknik inte kommer användas i GTA V eftersom den är alldeles för krävande.
Jag lyckas dessvärre inte hitta källan för påståendet.
2013-02-03, 23:18
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Den tekniken spelade en central roll i L.A. Noire då mycket av spelet handlade om att förhöra vittnet, brottsoffer och misstänkta. Känns inte så troligt att de slänger iväg tusentals dollar på att göra samma sak i GTA om man inte ska förhöra folk osv.

Du har en poäng...

Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Rockstar har själva sagt vid något tillfälle att denna teknik inte kommer användas i GTA V eftersom den är alldeles för krävande.

Aight, då lär det ju stämma, kunde inte komma på om jag hade hört något om det eller inte så
2013-02-03, 23:27
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER

Jag är ganska säker på att det stod i den holländska(?) stora artikeln som kom veckan efter IGN's artikel.
2013-02-03, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yetis
20 000? En bra dator som kan maxa dem flesta spel kostar 11-12 tusen, om det är 20 tusen så är det en riktig overkill dator med sli gtx 680 eller något liknande. Datorn använder man till så mycket mer förutom spel också.
Konsol är för fattiga uteliggare.
Datorer är för riktiga gamers.

Snälla nån, ska du diskutera datorer din jävla nörd så stick härifrån.

Varför har GTA V tråden vandaliserats av tråkiga personer som bara skriver tråkiga grejer? hörde dessutom att folk diskuterade nyår osv i denna tråd, hahaha wtf. Bara för det är seg info för gta betyder det inte att ni ska diskutera sega grejer, retards.

Iaf, såå taggad till nästa gta v efter att ha läst lite.

Min förutspådde favo-karaktär är Franklin!

Längtar efter att gå runt i the projects och skoja till de lite på gatan.

Tror ni att man kommer kunna ta droger?

Förutom alkohol så lär man väl kunna röka weed iaf

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in