2012-07-31, 13:30
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Wtf? Är du senil eller? Du skrev: Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Wow

Du är precis som de där recensenterna som tycker allt bra är dåligt och allt dåligt är bra
En idiot med andra ord.

Du tycker alltså att jag och alla recensenter som tycker att bra är dåligt och vice versa är idioter men det är jag som är islamisten här, trots att DU spelar GTA, kanske världens bästa storydrivna singleplayerspelserie enbart för multiplayern? lol.

Missar man knappen Citera är man nog lite senil som du
2012-07-31, 17:14
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskolnjikov
Förväntar mig inget från det där. Lär dröja minst 1.5 år innan spelet släpps. Och ja, jag är fortfarande lika bitter.

Att det ska dröja minst 1,5 år till tror jag inte. För lång tid heltenkelt.
Själv hoppas man nu i Oktober/November eller tidigt in i 2013.
2012-07-31, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag kom att tänka på en sak, nu har vi ju inte någon konkret info om hur stor kartan kommer att vara men är det möjligt att dom skulle kunna göra en för stor karta i Gta V?

De som har spelat Just Cause 2 vet ju att det är en enorm yta att röra sig på och imo lite för stort, man går ju vilse utan gps...så om vi tänker oss att Gta V:s karta kommer att bli nästintill lika stor, skulle det vara ett plus/minus?

Jag tror dock inte att kartan kommer att bli lika stor som Just Cause 2 då dom fyller ut med enorma mängder vatten men det är en rolig tanke

Jag personligen tror att kartan kommer vara stor eftersom det verkar som att det kommer vara flygplan i spelet, och sådana höghastighetsfordon skulle inte löna sig på en karta som är 2X2 km. Om man skall kunna flyga propert behövs ju tiotals kilometer, annars når man från ena änden till den andra på en halv minut. Får dock se!
2012-07-31, 17:51
Medlem
sigurts avatar
Som nån sa så är kartan på Just Cause 2 alldeles för stor!
Så onödigt mycket transportsträcka och man "lär" sig aldrig kartan riktigt.

Jag tycker att om kartan bli ungefär 150-180% av San Andreas värld så kommer den nog vara riktigt lagom stor!

Man vill ju kunna köra bil över hela kartan utan att det skall ta en evighet.
2012-07-31, 19:02
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Att det ska dröja minst 1,5 år till tror jag inte. För lång tid heltenkelt.
Själv hoppas man nu i Oktober/November eller tidigt in i 2013.

Håller med, 1,5 år låter alldeles för långt bort med tanke på hur trailern och bilderna ser ut, verkar bara vara finslipningar som det jobbas på nu så jag för min del håller med dig ovan
2012-07-31, 19:06
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosinus40
Jag personligen tror att kartan kommer vara stor eftersom det verkar som att det kommer vara flygplan i spelet, och sådana höghastighetsfordon skulle inte löna sig på en karta som är 2X2 km. Om man skall kunna flyga propert behövs ju tiotals kilometer, annars når man från ena änden till den andra på en halv minut. Får dock se!

Det var ju det som var ganska sjukt i Just Cause 2, tar man ett jetplan och flyger från ena hörnet på kartan till det andra hörnet så tar det ca 10 minuter, visst det är rätt ballt att göra en sån stor värld men alldeles för stor för att kunna lära sig helheten på kartan.

Jag tror dock inte att kartan kommer ha samma storlek i Gta V men hoppas att den är tillräckligt stor som du säger för att kunna flyga "propert" med flygplan

EDIT: Kartan i Just Cause 2 är enligt infon på fodralet "400 square miles", exakt hur mycket det är vet jag inte men vad skulle vara en lagom karta i Gta V enligt er om ni utgår från det måttet?
2012-07-31, 20:46
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det var ju det som var ganska sjukt i Just Cause 2, tar man ett jetplan och flyger från ena hörnet på kartan till det andra hörnet så tar det ca 10 minuter, visst det är rätt ballt att göra en sån stor värld men alldeles för stor för att kunna lära sig helheten på kartan.

Jag tror dock inte att kartan kommer ha samma storlek i Gta V men hoppas att den är tillräckligt stor som du säger för att kunna flyga "propert" med flygplan

EDIT: Kartan i Just Cause 2 är enligt infon på fodralet "400 square miles", exakt hur mycket det är vet jag inte men vad skulle vara en lagom karta i Gta V enligt er om ni utgår från det måttet?

Om man tänker sig att man hoppar in i ett jetplan och ska köra diagonalt över kartan från hörn till hörn så tycker jag det räcker med om det skulle ta max 2½ minut.

Det låter inte så mycket men det är en ganska lång tid. Och nu menar jag såklart att man använder det jetplanet som är absolut snabbaste!

Fast nu när jag tänker efter innan jag skickar iväg detta inlägg så skulle det nog räcka gott med att det tog lite över 1 minut....
2012-07-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Om man tänker sig att man hoppar in i ett jetplan och ska köra diagonalt över kartan från hörn till hörn så tycker jag det räcker med om det skulle ta max 2½ minut.

Det låter inte så mycket men det är en ganska lång tid. Och nu menar jag såklart att man använder det jetplanet som är absolut snabbaste!

Fast nu när jag tänker efter innan jag skickar iväg detta inlägg så skulle det nog räcka gott med att det tog lite över 1 minut....

Men hur kul är det att lyfta ett flygplan för att en minut senare vara tvungen att landa (ponerat att man inte flyger runt i cirklar)?
2012-07-31, 21:03
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosinus40
Precis. I GTA 4 var varenda milimeter av kartan full med något, men det är ingen säljpunkt i min bok. Det (enda) jag gillade med SA var den att den stora kartan faktiskt hade ödemark, avlägsna platser där inte så jävla mycket hände men som ändå gav en dimension till spelet. Det önskar jag mig av femman också.
2012-07-31, 21:44
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Missar man knappen Citera är man nog lite senil som du

Det varinte meningen att trycka på knappen ''Citera'' utan jag tog ditt citat i min inlägg istället. Men annars så var det ett jättebra svar på min fråga Du kritiserar mig för någonting som du själv ett par inlägg tidigare skrivit...snyggt.
2012-07-31, 21:54
Medlem
Någon som vet om man kommer kunna gymma? Hade varit jävligt nice.
2012-07-31, 22:05
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yesw
Någon som vet om man kommer kunna gymma? Hade varit jävligt nice.

Med största sannolikhet ja , man ser folk som gymmar i trailern.

Skulle kännas skumt om man inte skulle kunna det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in