2013-01-03, 01:17
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
LA Noire har jag klarat, det sög getpung och R* är bara utgivare av det spelet. RDR är ett av de bästa spel jag spelat. Ser nästan mer fram emot ett RDR2 än GTA V (fast bara nästan)

Hur rankar ni R* spel?

Tror jag skulle göra såhär (då räknar jag med hur bra de var för sin tid men andra faktorer spelar också in):

1. Vice City. Mest pga. nostalgi med musiken och allt det men det håller hög klass än idag.
2. San Andreas
3. Red Dead Redemption
5. GTA III sjukt bra för sin tid men håller inte så bra idag pga. tråkig stad och musik
6. GTA
7. GTA 2
8. Balladen om Bög-Tony
9. Lost and the damNed
10. GTA IV. Bara för att det är sist på den här listan betyder det inte att det är ett dåligt spel, snarare tvärtom. Men gillade inte Niko och staden är tråkig.
1. GTA SA helt oslagbart helt enkelt. Har fått så mycket kul av det här spelet. Har spenderat tusentals timmar på mitt ps2 med polarna över bärs och GTA SA. Ojoj vilka minnen.
2.GTA VC somsagt det är en så härlig känsla i VC som är svår att sätta fingret på men den är fantastisk.
3. LA noire så jävla kul. Världen är också jävligt ball och vacker. Sköna bilar också.
4. GTA III Spelat ganska mycket, men det var det första "riktiga" GTA med en stor värld. Kom ihåg att jag blev jävligt iponerad när man kunde cruisa runt i en megastad
5. RdR så magiskt när man far med hästen i solnedgången... Så vackert. Sen gillar jag att jaga (bara i spel såklart). Sen kan mitt ex förövrigt typ hitta överallt i RdR när hon typ har ridit runt bara medan hon lyssnar på musik Så hon kan världen typ 10 gånger bättre än mig
6. GTA IV Ganska bra men inte i samma klass som de andra.
2013-01-03, 01:34
Medlem
Dimaks avatar
1. GTA SA
2. Vice city de båda ligger nog delad etta men SA är LITE roligare.
3. Cowboys spelet jag inte kommer ihåg
4. GTA IV
5.-----------------------
2013-01-03, 02:15
Medlem
therifs avatar
1. GTA San Andreas
Nästan oslagbar etta. Tror aldrig jag kommer spela något spel av vilken utvecklare som helst som slår San Andreas i min bok. Kanske kan V förändra detta, men jag är skeptisk och tveksam. Kan R* verkligen fånga samma känsla i V som i San Andreas? Nja...
2. GTA Vice City
Väldigt bra spel, men inte riktigt i San Andreas klass. Där finns mycket jag gillar med Vice City; färgerna, uppdragen, Tommy, storyn - ja det mesta. Men som sagt, det når inte riktigt upp till San Andreas nivån.
3. Red Dead Redemption
Kanske det mest välgjorda Vilda Västern-spelet någonsin? Riktigt välskriven story som får en spännande upplösning mot slutet. Big no för min del är att RDR är så oerhört enkelt. Det är nästan omöjligt att inte klara hela spelet ju! Multiplayer-läget gillar jag skarpt, även om det kan bli lite tråkigt efter en längre stund.

Sen vette fan. GTA 3 gillar jag också, så det får väl åtminstone nämnas också. Men Vice City och San Andreas går före 3 alla dagar i veckan.
2013-01-03, 03:15
Medlem
Reggaemans avatar
1. Red Dead Redemption: Det kändes som en frisk fläkt i spelvärlden när det kom och det gjorde mig inte det minsta besviken, en underbart stor värld, en underbar story, en grym huvudperson och det fanns alltid saker att göra

2. Gta IV: Gillade storyn och jag är en sucker för bra grafik/fysik, det ligger högt upp på min lista av den enkla anledningen att jag kunde underhålla mig med det 3 år efter att jag hade klarat storyn, tycker fortfarande att det är roligt men har inte kört det en enda gång under 2012

3. L.A Noire: Det är förjävla snyggt, annorlunda och jag gillar 40-talets L.A

4.Gta San Andreas: Jag vill minnas att det var riktigt grymt när det släpptes och det gick att underhålla sig långt efter att storyn var avklarad men nu när jag inte har spelat det på ca 7 år så känner jag inte mycket för det alls, klarar inte den dåliga grafiken och jag minns i princip ingenting av storyn, samma sak med Gta Vice City och Gta III(som jag aldrig ens klarade)

The Ballad Of Gay Tony och The Lost And Damned ligger väl rätt lika, inte mycket att hänga i granen men det är kul med nya vapen och nya fordon.
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-03 kl. 03:17.
2013-01-03, 10:07
Medlem
madderfackers avatar
Hur stor tror ni att skillnaden på grafiken kommer vara på xbox/ps jämfört med trailern? Jag hoppas bara att det inte blir världens besvikelse och ser helt annorlunda ut. Som typ med Far Cry 3. Trailern från E3 fick det att se magiskt ut, men var vääääldigt nedtonat på grafiken när det väl släpptes för att konsollerna ska palla med det.
Senast redigerad av madderfacker 2013-01-03 kl. 10:10.
2013-01-03, 11:45
Medlem
Swe1227s avatar
Hoppas det är lite mer levande radiostationer i spelet och inte som förr ett band som bara gick om o om igen, utan att han som snackar i radion pratar om lite olika saker under spelets gång och om man gör ett stort bankrån så kan dom säga det på radion typ
2013-01-03, 12:41
Medlem
DertyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madderfacker
Hur stor tror ni att skillnaden på grafiken kommer vara på xbox/ps jämfört med trailern? Jag hoppas bara att det inte blir världens besvikelse och ser helt annorlunda ut. Som typ med Far Cry 3. Trailern från E3 fick det att se magiskt ut, men var vääääldigt nedtonat på grafiken när det väl släpptes för att konsollerna ska palla med det.
Jag tror inte det blir så mycket snyggare än vad GTA IV var till PS3, hoppas jag har fel men det är samma maskin som då och jag har svårt att se att det ska bli så stor skillnad grafikmässigt.
2013-01-03, 13:55
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Hoppas det är lite mer levande radiostationer i spelet och inte som förr ett band som bara gick om o om igen, utan att han som snackar i radion pratar om lite olika saker under spelets gång och om man gör ett stort bankrån så kan dom säga det på radion typ
De snackar väl i radion om man gör stora grejer i uppdragen? I GTA IV och i GTA III gör dom det om jag minns rätt.

Hur ska det vara om det inte bara ett band som går om och om igen? Är ju perfekt. Behöver bara vara typ en kvart lång en radiostation. Är det faktiskt sant att Kavinsky ska vara med i radion i GTA IV? En av hans låtar spelades i GTA IV om jag minns rätt?
2013-01-03, 14:28
Medlem
madderfackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DertyHarry
Jag tror inte det blir så mycket snyggare än vad GTA IV var till PS3, hoppas jag har fel men det är samma maskin som då och jag har svårt att se att det ska bli så stor skillnad grafikmässigt.

Ja man får väl se. Men jag hoppas verkligen på en grafik som minst är i stil med RDR.
2013-01-03, 14:46
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
1. GTA SA helt oslagbart helt enkelt. Har fått så mycket kul av det här spelet. Har spenderat tusentals timmar på mitt ps2 med polarna över bärs och GTA SA. Ojoj vilka minnen.
2.GTA VC somsagt det är en så härlig känsla i VC som är svår att sätta fingret på men den är fantastisk.
3. LA noire så jävla kul. Världen är också jävligt ball och vacker. Sköna bilar också.
4. GTA III Spelat ganska mycket, men det var det första "riktiga" GTA med en stor värld. Kom ihåg att jag blev jävligt iponerad när man kunde cruisa runt i en megastad
5. RdR så magiskt när man far med hästen i solnedgången... Så vackert. Sen gillar jag att jaga (bara i spel såklart). Sen kan mitt ex förövrigt typ hitta överallt i RdR när hon typ har ridit runt bara medan hon lyssnar på musik Så hon kan världen typ 10 gånger bättre än mig
6. GTA IV Ganska bra men inte i samma klass som de andra.
Har exakt samma "rankning" som dig om man bortser ifrån RRD då jag inte testat det, gta iv är sämst av dom spelen, tråkigaste staden dom gjort och väldigt grådassigt och segt.

Hoppas fan inte att gta V kommer bli likt det
2013-01-03, 14:55
Medlem
Hoeglunds avatar
Jag kan verkligen inte bestämma om San Andreas eller Vice City ska ha första platsen.
San Andreas är ju så sjuukt kul med sin stora karta och att man kan göra så himla mycket. Men det är någon speciell känsla över Vice City.

1. San Andreas / Vice City
2. Red Dead Redemption
3. Balladen om Tony
4. GTA IV
5. Lost and Damned
6. Midnight Club L.A
7. L.A Noir
8. GTA 3
9. GTA 1
2013-01-03, 16:37
Medlem
MortalDiseases avatar
Nåja, back on track. GTA V, tror ni att det kommer att finnas mycket olika faror i haven bortsett från hajar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in