2013-01-03, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Nåja, back on track. GTA V, tror ni att det kommer att finnas mycket olika faror i haven bortsett från hajar?

Nej. Att hamna i vattnet är tråkigt som det är i spel i allmänhet och i alla GTA-spel i synnerhet. Ska man behöva akta sig från massa djur och skit nu också?
2013-01-03, 16:47
Medlem
floetoks avatar
Hörde att Karl Jonsson, den "Stora röken" och resten av gänget från San Andreas, inte kommer vara med i detta spel. Trist...

För övrigt så ser grafiken ut som en hög koskit. Får hoppas att spelet är bättre än vad det ser ut att vara.
2013-01-03, 16:52
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Nåja, back on track. GTA V, tror ni att det kommer att finnas mycket olika faror i haven bortsett från hajar?

Mja, kan inte direkt komma på några större faror än just hajar, brännmaneter kanske?
Krokodiler kanske kommer att finnas med beroende på hur klimatet ser ut
Förhoppningsvis så kommer det inte att finnas för mycket av just farliga djur, både på land och i vatten.

Körde igenom Far Cry 3 förut och det blev ju stört irriterande emellanåt av alla hajar som gick till attack så fort man hoppade ner i vattnet, jag ser gärna att det kommer att finnas rovdjur av alla slag så länge det inte blir ett irritationsmoment

Citat:
Ursprungligen postat av javenne
Nej. Att hamna i vattnet är tråkigt som det är i spel i allmänhet och i alla GTA-spel i synnerhet. Ska man behöva akta sig från massa djur och skit nu också?

Först vill "ni" ha djur och nu vill "ni" inte ha djur om de är farliga, hur ska "ni" ha det?

Fast jag kan hålla med till viss del, vattnet har väl alltid vart mer eller mindre ointressant i Gta-spelen, även om man kunde dyka i San Andreas så blev det ju aldrig något man gjorde för att det var roligt utan mest för att leta efter Oysters

Skillnaden nu är ju att det är sagt att vattnet kommer att vara en mycket större levande del i Gta V med hajar, dykardräkter och ubåtar som man kan utforska med, bara jag som tror att vi kommer att få se ett Titanic-easteregg på havsbotten?

Det kommer antingen bli en succé eller en flopp, jag börjar bli lite tveksam till om det inte kommer att dras mot andra alternativet

Citat:
Ursprungligen postat av floetok
Hörde att Karl Jonsson, den "Stora röken" och resten av gänget från San Andreas, inte kommer vara med i detta spel. Trist...

För övrigt så ser grafiken ut som en hög koskit. Får hoppas att spelet är bättre än vad det ser ut att vara.

Det stämmer, eftersom det spelet inte hör till "HD-eran" som det är sagt.

DU ser ut som en hög koskit
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-03 kl. 16:57.
2013-01-03, 17:06
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javenne
De löste det bra i Siants row när man hamnade i vattnet fick man möjlighet att "hoppa" till närmaste land. Hoppas de gör samma i GTA 5 oerhört irriterande att behöva simma 10 minuter till land efter att man kraschat båten/flygplanet.
2013-01-03, 17:10
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:

Jag tycker att det är bra att inte karaktärerna från GTA SA är med i GTA V. Hela gäng-skiten känns lite utjatad och tråkig. Sen vet jag inte i vilket universum du bor men grafiken ser magisk ut i GTA V. Kommer antagligen bli ganska lika GTA IV när det kommer till grafik men med tanke på GTA V:s storlek såär det fantastiskt snyggt. Kom inte och gnäll på grafiken det går inte att ha bättre grafik på dagens konsoller i GTA V:s värld.

Sen nånting som jag verkligen hoppas är att det skulle finnas ett zombiefusk Bara knacka i en kod och så blir alla zombiesar som jagar en. Det kan väl inte vara så svårt att fixa?
2013-01-03, 17:12
Medlem
Hoeglunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
De löste det bra i Siants row när man hamnade i vattnet fick man möjlighet att "hoppa" till närmaste land. Hoppas de gör samma i GTA 5 oerhört irriterande att behöva simma 10 minuter till land efter att man kraschat båten/flygplanet.

Kanske därför hajarna finns, så man slipper evighetsresan

Annars har ju alltid (som nämnts ovan) havet varit helt ointressant, och jag tror nog det fortfarande kommer vara det.
2013-01-03, 17:42
Medlem
floetoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Jag tycker att det är bra att inte karaktärerna från GTA SA är med i GTA V. Hela gäng-skiten känns lite utjatad och tråkig. Sen vet jag inte i vilket universum du bor men grafiken ser magisk ut i GTA V. Kommer antagligen bli ganska lika GTA IV när det kommer till grafik men med tanke på GTA V:s storlek såär det fantastiskt snyggt. Kom inte och gnäll på grafiken det går inte att ha bättre grafik på dagens konsoller i GTA V:s värld.

Sen nånting som jag verkligen hoppas är att det skulle finnas ett zombiefusk Bara knacka i en kod och så blir alla zombiesar som jagar en. Det kan väl inte vara så svårt att fixa?
Gäng, uttjatat? Driver du med mig människa? GTA är inget jävla sims 3 eller forza horizon... GTA hör till actiongenren och då är det klart som korvspad att det ska finnas gäng med i spelet!
2013-01-03, 17:48
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
bara jag som tror att vi kommer att få se ett Titanic-easteregg på havsbotten?
Mycket sannolikt med ett easteregg där, ja.
Titanic delen bör dock inte finnas i stilla havet
2013-01-03, 18:30
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Gäng, uttjatat? Driver du med mig människa? GTA är inget jävla sims 3 eller forza horizon... GTA hör till actiongenren och då är det klart som korvspad att det ska finnas gäng med i spelet!
Nja håller inte med. Det ska inte vara små skitungar som röker gräs i förorten som använder samma färg på tröjorna för att de tillhör ett gäng. De är utjatat och existerar det ens längre? Iallafall känns gäng lite väl utjatat och tillhör i mitt tycke början på 1990-talet. I GTA V tycker jag att man inte ska ha gäng. Man ska ha stiliga män som Michael och galningar som TRevor. Inga jävla gäng. Kanske nåt uppdrag åt typ kinesiska maffian men inga jävla "Groove street" gäng, de är bara töntiga. Somsagt gäng-biten passade GTA SA då det utspelade sig i början av 1990-talet men gäng år 2013... njaaa låter bara töntigt och tråkigt.

Sen kan man mycket väl tillhöra actiongenren utan att ha gäng inblandat.
2013-01-03, 18:32
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Mycket sannolikt med ett easteregg där, ja.
Titanic delen bör dock inte finnas i stilla havet
Skulle det inte vara ganska coolt om det fanns som ett easterägg en gammal Sovjetisk ubåt mitt ute i havet? Det skulle vara ballt det.
2013-01-03, 19:42
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Nja håller inte med. Det ska inte vara små skitungar som röker gräs i förorten som använder samma färg på tröjorna för att de tillhör ett gäng. De är utjatat och existerar det ens längre? Iallafall känns gäng lite väl utjatat och tillhör i mitt tycke början på 1990-talet. I GTA V tycker jag att man inte ska ha gäng. Man ska ha stiliga män som Michael och galningar som TRevor. Inga jävla gäng. Kanske nåt uppdrag åt typ kinesiska maffian men inga jävla "Groove street" gäng, de är bara töntiga. Somsagt gäng-biten passade GTA SA då det utspelade sig i början av 1990-talet men gäng år 2013... njaaa låter bara töntigt och tråkigt.

Håller med om att gängdelen är något jag inte alls är speciellt intresserad av, det är lite töntigt.
Som jag första tanke var i den här tråden när man fick lite mer insyn i Michaels liv
"Åh, hoppas att det blir lite mer stil på Gta den här gången"

Jag har verkligen ingen lust att hålla på att rekrytera gängmedlemmar och ta över områden igen, jag vill hellre spela som en rik medelålders man som njuter av livet och glassar runt denna gången än "hooden"
2013-01-03, 19:45
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:

Jag tycker gäng ska existera i spelet men man behöver nödvändigtvis inte göra massa uppdrag för dom.
Eftersom gäng fortfarande existerar i L.A så tycker jag att det ska finnas med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in