2012-12-30, 00:44
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTruthIsInHere
Läste i en intervju på IGN att hela världen kommer ligga öppen från början så risken är väl att de första veckorna går åt till att utforska. Lite synd att drivkraften att låsa upp delar av stan försvunnit

Japp, hela världen kommer att vara upplåst från början av den enkla anledningen att det helt enkelt inte skulle funka att låsa delar av kartan då det nu finns tre olika karaktärer som bor i tre olika delar av kartan, jag kan i och för sig tänka mig hur det skulle kunna gå men det skulle bli otroligt tråkigt då.

Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Det är väl som förr att man kastas in i första uppdraget direkt, så då kan man göra några uppdrag till.
Sen snor man några olika bilar och testar dem, kör runt lite och utforska, drar ut på landsbygden så klart. Sen lät bra att ta sig till een hög punkt och få en överblick, tror jag kommer köra cross eller mc upp för ett berg (mt. chilliad)

Man längtar verkligen...

Jag kommer lätt att fotvandra/Klättra upp för det högsta berget för att dra ut på det och för att metodiskt kunna utforska på vägen

Jag kom att tänka på en sak som jag förmodligen kommer att testa rätt tidigt in i spelet, man spelar ju som tre karaktärer så en av de första grejer jag kommer att testa är att försöka få åtminstone två av karaktärerna att mötas
Bara för att se om det går att göra något tillsammans, prata eller göra skada på varandra etc
2012-12-30, 00:48
Medlem
madderfackers avatar
Vet inte om det har nämnts, men en sak jag kom att tänka på att jag skulle bli riktigt besviken på i spelet. Det skulle vara om en av dom tre karaktärerna i slutet skulle dö, beroende på vilka val och blabla man gör så att man inte kunde styra det. Man vill ju inte att ens favoritgubbe ska försvinna.
2012-12-30, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madderfacker
Vet inte om det har nämnts, men en sak jag kom att tänka på att jag skulle bli riktigt besviken på i spelet. Det skulle vara om en av dom tre karaktärerna i slutet skulle dö, beroende på vilka val och blabla man gör så att man inte kunde styra det. Man vill ju inte att ens favoritgubbe ska försvinna.

Dom har ju sagt att man kommer få mycket större möjlighet att påverka storyn, kommer ha beslutsångest vid varje val
2012-12-30, 01:00
Medlem
Jag har uppfattas att spelet ska släppas till sommaren men folk skriver som det är snart

Så ställer frågan; När släpps detta efterlängtade spel, ni som har koll?!!
2012-12-30, 01:05
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madderfacker

Det har nämnts många gånger och jag känner mig relativt säker på att åtminstone en av huvudkaraktärerna kommer att dö, tex skjuten under ett rån eller något liknande.

Personligen tror jag att Franklin kommer att dö haha (om det nu är förutbestämt dvs och inget man kan påverka) han känns på något sätt mindre viktig än de andra karaktärerna

Michael har ju fru och barn
Trevor sticker ju ut som den påverkade WT-lodisen han verkar vara
Franklin verkar väldigt neutral från det vi vet hittills

Hoppas verkligen inte att Trevor dör iallafall, han verkar ju klart skönast.

Rankar lätt Trevor först, sen Michael och sist Franklin

Oavsett så skulle det vara sjukt dåligt om spelet avslutas med att man bara har en av karaktärerna kvar

Citat:
Ursprungligen postat av waddap
Jag har uppfattas att spelet ska släppas till sommaren men folk skriver som det är snart

Så ställer frågan; När släpps detta efterlängtade spel, ni som har koll?!!

Ett tips är ju att läsa trådnamnet "[Release Q1/Våren 2013]"

Eller att ta en titt på den här hemsidan

http://www.rockstargames.com/V/

Finns inget exaktare datum än så.
Senast redigerad av Reggaeman 2012-12-30 kl. 01:11.
2012-12-30, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det har nämnts många gånger och jag känner mig relativt säker på att åtminstone en av huvudkaraktärerna kommer att dö, tex skjuten under ett rån eller något liknande.

Personligen tror jag att Franklin kommer att dö haha (om det nu är förutbestämt dvs och inget man kan påverka)
Han känns på något sätt mindre viktig än de andra karaktärerna
Michael har ju fru och barn
Trevor sticker ju ut som den påverkade WT-lodisen han verkar vara
Franklin verkar väldigt neutral från det vi vet hittills

Hoppas verkligen inte att Trevor dör iallafall, han verkar ju klart skönast.

Rankar lätt Trevor först, sen Michael och sist Franklin

"[Release Q1/Våren 2013]"

Finns inget exaktare datum än så.

Aha okej. Hoppas det kommer inom det snaraste, man kanske skulle förhandsbokat det
2012-12-30, 01:11
Medlem
J-Traks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Vad är det första ni kommer göra när ni får spelet? Ska ni bara bränna iväg och njuta av världen först eller ska ni göra uppdrag? Jag gör som jag alltid brukar plöjer igenom storyn på nån dag för att sedan leka runt i världen.
Vi är ju i Kalifornien så det första jag tänker göra är att knycka en hoj, cykla ner till stranden och spana tjejer samt ta en liten simtur!
2012-12-30, 01:26
Medlem
Är jag den enda (nej, troligen inte) som nästintill helt säkert kommer göra dessa saker:
  1. Ta ett passagerarplan om det finns och lyfta fint, välkomna passagerarna till dagens flyg mot någon destination, sen efter några minuter förbereda sig för landning - jag tycker sånt är kul, kalla mig ensam om ni vill men det är jag inte haha
  2. Köra några uppdrag för att sedan några dagar i spelet leva på riktigt. Det vill säga att jag vaknar tidigt, äter något, går en promenix med hunden om det går, tar en cykel och cyklar på landsbygden och åker till stranden och spanar in några brudar..
2012-12-30, 01:26
Medlem
teflonpannan69s avatar
De som känner ett enormt GTA sug kan jag rekommendera modden LCPDFR till GTA IV. Där får man spela som polis, göra rutinstopp, slå till mot gäng, arrestera randoms med mera! Allt med en egen polisbil, partner, backup och fullständiga rättigheter.

Edit: Väldigt kul att RPa i Hardcore läget. Du måste verkligen vara försiktig. Ett HS är lika med döden och 3-5 skott ( eller en hagelskur) tar ned dig blödandes på marken. Kul och utmanande!
Senast redigerad av teflonpannan69 2012-12-30 kl. 01:56.
2012-12-30, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
De som känner ett enormt GTA sug kan jag rekommendera modden LCPDFR till GTA IV. Där får man spela som polis, göra rutinstopp, slå till mot gäng, arrestera randoms med mera! Allt med en egen polisbil, partner, backup och fullständiga rättigheter.

går det på ps3
2012-12-30, 01:43
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HestEtaGres
Är jag den enda (nej, troligen inte) som nästintill helt säkert kommer göra dessa saker:
  1. Ta ett passagerarplan om det finns och lyfta fint, välkomna passagerarna till dagens flyg mot någon destination, sen efter några minuter förbereda sig för landning - jag tycker sånt är kul, kalla mig ensam om ni vill men det är jag inte haha
  2. Köra några uppdrag för att sedan några dagar i spelet leva på riktigt. Det vill säga att jag vaknar tidigt, äter något, går en promenix med hunden om det går, tar en cykel och cyklar på landsbygden och åker till stranden och spanar in några brudar..

Haha det lät väl lite väl "forever alone" but whatever floats your boat

Det där med att flyga passagerarplan från en flygplats till en annan på ett "riktigt" vis har jag dock gjort många gånger i Gta San Andreas, skippade dock delen med att "prata med passagerarna"
2012-12-30, 01:49
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppPuffen
går det på ps3
Nepp, bara på PC.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem