2012-11-14, 21:13
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
- Reagerade också på att bussarna ser väldigt detaljrika ut invändes, kanske kommer man att kunna åka buss trots allt?
Hoppas verkligen det!
2012-11-14, 21:16
Medlem
McNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bricabrac
Helt sanslöst konstigt hur många av er klagar på grafiken. Jag ser det som en fördel att dom utvecklar spelet till den här generationens konsoler. Grafiken i sig självt går inte att utveckla så mycket mer med dagens generation, därför måste R* lägga energin på andra VIKTIGARE saker som t.ex ljussättning, rörelsemönster, animationer ect.

Grafiken kan faktiskt hålla GTA IV klassen, om man får ett supermänskligt rörelsemönster på människorna. Tänk er LA NOIR fast upphöjt ett par rejäla snäpp. Så lägg ner wajnet om grafiken, och njut av att ett utav världens absolut bäst gjorda spel kommer snart att finnas tillgängligt för dig!
Bara det inte kommer förstöra PC versionen genom extremt dåliga texturer, dålig draw distance, ingen AA och sjukt dålig optimering så är jag nöjd.

Och ansiktsanimationerna kommer inte komma i närheten av hur realistiska de i LA Noire är. För att åstadskomma det skulle de vara tvungna att använda sig utav facial motion capture.
http://www.youtube.com/watch?v=aL9wsEFohTw

Förövrigt så var inte grafiken i IV så värst bra heller.
Senast redigerad av McNord 2012-11-14 kl. 21:24.
2012-11-14, 21:17
Medlem
C0ws avatar
Vetefan om dessa postats innan, men de är nya iaf.

http://media.gtanet.com/gallery/gta-5-trailer-screens/fullsize/RSG_GTAV_Screenshot_065.jpg

http://media.gtanet.com/gallery/gta-5-trailer-screens/fullsize/RSG_GTAV_Screenshot_067.jpg

edit: Har fått känslan att området runtom Los Santos kommer vara mer desert-aktigt än landsbygds-aktigt, och det gillar jag inte
2012-11-14, 21:18
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackbacon
Man kunde köra tågen i GTA:SA. Jag minns att jag alltid lyckades spåra ur i mitten av ingenstans. Sjukligt frustrerande.
EDIT2:
Eller förlåt, du kanske syftade på det där med att stå på tågtaket - inte att köra tåget själv?
Just det
Dessutom så brukade jag aldrig köra dom.
Det kändes för kontrollerat x)
Citat:
Osäker på om man ens kunde komma upp på tågtaken i Gta SA men man kunde stå på de låga vagnarna utan att trilla av, varför jag tog upp det var för att ställde man sig på ett biltak i Gta IV så trillade man av så fort bilen började röra på sig, hoppas bara att man ska kunna tågsurfa alt kunna gå ombord på tåget
Jo man kunde komma upp på dom, inte för att det var mycket till nytta, men ändå.
Jag tycker inte heller att man ska kunna stå på bilar medans som kör. Jag föredrar reaktionen som hände i IV eftersom annars skulle det bli för mycket likt SA då man kunde stå på ena vingen av ett plan medans den andra flög när man körde 2 players...
Att man skulle kunna hålla i sig i biltaket hade varit en annan grej dock. Men något liknande kan vi nog räkna med, då vi har sett bilder på gubbarna när dom klänger sig fast på bilarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Man skulle ju kunna hålla sig kvar på taket. Jag vill kunna svänga med tågen till olika spår köra in på en bangård och koppla på en bensin tank rulla iväg med tåget mot staden hoppa av tåget byta till en annan karaktär som ligger uppe på en höjd och skuta hål på tanken
Hur det är med byte när det kommer till FR vet vi ju inte än. Så jag nöjer mig med detta som (svar?) då jag inte vill uttala mig för tidigt eftersom det känns att det önskemålet innehåller många brister
2012-11-14, 21:18
Medlem
Crackbacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Vetefan om dessa postats innan, men de är nya iaf.

http://media.gtanet.com/gallery/gta-5-trailer-screens/fullsize/RSG_GTAV_Screenshot_065.jpg

http://media.gtanet.com/gallery/gta-5-trailer-screens/fullsize/RSG_GTAV_Screenshot_067.jpg

edit: Har fått känslan att området runtom Los Santos kommer vara mer desert-aktigt än landsbygds-aktigt, och det gillar jag inte

Och http://i.imgur.com/fk7Ka.jpg, som släpptes samtidigt som de två du länkade.
2012-11-14, 21:20
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Är det bara jag eller ser inte Los Santos väldigt litet ut på denna bild?

EDIT: Tror det var lite väl förhastat skrivet av mig... glöm vad jag skrev.
Senast redigerad av Jamaicaman 2012-11-14 kl. 21:23.
2012-11-14, 21:21
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackbacon
Och http://i.imgur.com/fk7Ka.jpg, som släpptes samtidigt som de två du länkade.

Missade den höhö, nice!
2012-11-14, 21:22
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Just det
Dessutom så brukade jag aldrig köra dom.
Det kändes för kontrollerat x)

Jo man kunde komma upp på dom, inte för att det var mycket till nytta, men ändå.
Jag tycker inte heller att man ska kunna stå på bilar medans som kör. Jag föredrar reaktionen som hände i IV eftersom annars skulle det bli för mycket likt SA då man kunde stå på ena vingen av ett plan medans den andra flög när man körde 2 players...
Att man skulle kunna hålla i sig i biltaket hade varit en annan grej dock. Men något liknande kan vi nog räkna med, då vi har sett bilder på gubbarna när dom klänger sig fast på bilarna.

Hur det är med byte när det kommer till FR vet vi ju inte än. Så jag nöjer mig med detta som (svar?) då jag inte vill uttala mig för tidigt eftersom det känns att det önskemålet innehåller många brister

Fast jag menar inte att man ska kunna hoppa upp på ett tågtak och bara stå som vanligt medan tåget åker, karaktären måste ju såklart luta sig framåt för att kämpa mot vinden och låta kroppen följa tågets rörelser etc alternativt att man kan ligga på taken och hålla i sig

Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman

Du får ju tänka på att personerna på bilden står på en kulle så "framför" och "under" dom så finns ju mer stad samt att om du kollar till höger på bilden så ser det ut som att det börjar villaområden
2012-11-14, 21:22
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman

Tror inte att bilden täcker hela staden
2012-11-14, 21:26
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Fast jag menar inte att man ska kunna hoppa upp på ett tågtak och bara stå som vanligt medan tåget åker, karaktären måste ju såklart luta sig framåt för att kämpa mot vinden och låta kroppen följa tågets rörelser etc alternativt att man kan ligga på taken och hålla i sig
Har du sett trailern så lär du ha märkt att Trevor hade minst sagt vind i ansiktet
2012-11-14, 21:26
Medlem
Geblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
70 tals rock bra, ger hopp om att K-DST kommer tillbaka. Hoppas verkligen dem kör mest retro kanaler

Själv hoppas jag att K-Rose gör en comeback..
The Mississippi River can't keep us apart There's too much love in this Mississippi heart Too much love in this Louisiana heart i en traktor på landet.. Minnen det väcker!

Har det kommit fram nån information om hur det blir när spelet är utspelat?
Med 3 karaktärer (om vi antar att alla överlever spelet), får man välja vem man vill ha?

Eller kommer spelet ge en ett val om vem man gillar mest och denne överlever och de andra två dör?
Hur löser de detta?
2012-11-14, 21:27
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex

Rätta mig om jag har fel, men stod det inte i GIs artikel om när man bytt just i FR? jag kan ha läst fel/komma ihåg fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in