2012-12-29, 00:01
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Skulle ni bli besvikna om mappen bara är som själva GTA SAN ANDREAS storleksmässigt?
och att enda skillnaden vore att man kunde gå in i precis varje hus, dyka i ett finare hav, klättra i finare berg?
Det är ju bekräftat att kartan är större än GTA SA, GTA IV och RDR tillsammans!! Det kommer vara helt mentalt hur stor världen är. Av allt jag sett hittills att döma så är världen jävligt bra och trevlig.
2012-12-29, 00:46
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Skulle ni bli besvikna om mappen bara är som själva GTA SAN ANDREAS storleksmässigt?
och att enda skillnaden vore att man kunde gå in i precis varje hus, dyka i ett finare hav, klättra i finare berg?

Om man bortser från det faktum att det redan är bekräftat att den ska vara helt galet stor. Nej. Då är den fortfarande betydligt större än Gta IV och det räcker för mig=)
2012-12-29, 03:15
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Jag har inte spelat far cry 3, bara kollat igenom lite videos av spelet. denna är en utav de videos jag kikat på ->
http://www.youtube.com/watch?v=aXVuF3IWSSA
Spola fram till 02:35 min

Hur stor är denna map? jämfört med rdr sa och iv? Är den mindre än rdr? eller större än rdr + sa tsm? eller är det ens i närheten av något av spelen? om inte..

Vet ni något stort spel som skulle kunna tänkas ha storleken av rdr sa + iv tsm?
Vore kul med en överblick

Den enda kartan jag kan komma på som är sjukt stor är kartan i Just Cause 2, den är dock onödigt stor då den bara fylls ut med djungel och öknen men den lär väl vara liknande.
2012-12-29, 05:40
Medlem
En sak som jag märkte en dag när jag satt och kollade på film (kommer inte ihåg vilken det var) var att uppdraget där Michael virar ner sig med rep för byggnaden, Franklin ligger med sniper i huset mittemot och Trevor flyger är att just det var exakt med i den filmen jag kollade på. Det kändes på en gång som att Rockstar nästan kopierat den scenen. I scenen var det en snubbe som virade ner sig för ett liknande hustak ner till ett fönster och krossade rutan och tog sig in och en snubbe var i huset mittemot fast han hade ingen sniper utan något slags maskingevär med en raketkastare på och en snubbe som körde helikopter runt där.. När jag såg det tänkte jag direkt på Gta V.

Någon annan som har sätt det som kan påminna mig om namnet?
2012-12-29, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jteez
En sak som jag märkte en dag när jag satt och kollade på film (kommer inte ihåg vilken det var) var att uppdraget där Michael virar ner sig med rep för byggnaden, Franklin ligger med sniper i huset mittemot och Trevor flyger är att just det var exakt med i den filmen jag kollade på. Det kändes på en gång som att Rockstar nästan kopierat den scenen. I scenen var det en snubbe som virade ner sig för ett liknande hustak ner till ett fönster och krossade rutan och tog sig in och en snubbe var i huset mittemot fast han hade ingen sniper utan något slags maskingevär med en raketkastare på och en snubbe som körde helikopter runt där.. När jag såg det tänkte jag direkt på Gta V.

Någon annan som har sätt det som kan påminna mig om namnet?

Det är ju allmänt känt att gta uppdragen och lite av själva storyn är inspirerat av diverse filmer.
T ex är three leaf clover (stora bankrånet i gta IV) väldigt likt det stora rånet i filmen Heat.
Just vilken film du syftar på just nu har jag ingen aning om tyvärr...
2012-12-29, 23:49
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Vad är det första ni kommer göra när ni får spelet? Ska ni bara bränna iväg och njuta av världen först eller ska ni göra uppdrag? Jag gör som jag alltid brukar plöjer igenom storyn på nån dag för att sedan leka runt i världen.
2012-12-29, 23:55
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Vad är det första ni kommer göra när ni får spelet? Ska ni bara bränna iväg och njuta av världen först eller ska ni göra uppdrag? Jag gör som jag alltid brukar plöjer igenom storyn på nån dag för att sedan leka runt i världen.

Jag kommer nog göra som jag alltid gör, spelar igenom ca fem uppdrag, drar ut på dom och tar omvägar för att kunna utforska på vägen.

Efter ett par uppdrag brukar jag försöka ta mig upp på den högsta punkten i spelet för att kunna få en överblick av världen
2012-12-30, 00:13
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ska hitta en Sanchez eller en motorcykel och bränna rakt ut i landsbygden!
2012-12-30, 00:20
Bannlyst
Citat:

Det första man gör är ju att lyckas få polisen efter en.

Storyn först, lätt. Det blir alltid att man dras med i latjandet men sen skärper man sig.
2012-12-30, 00:26
Medlem
Läste i en intervju på IGN att hela världen kommer ligga öppen från början så risken är väl att de första veckorna går åt till att utforska. Lite synd att drivkraften att låsa upp delar av stan försvunnit
2012-12-30, 00:27
Medlem
Swe1227s avatar
Det är väl som förr att man kastas in i första uppdraget direkt, så då kan man göra några uppdrag till.
Sen snor man några olika bilar och testar dem, kör runt lite och utforska, drar ut på landsbygden så klart. Sen lät bra att ta sig till een hög punkt och få en överblick, tror jag kommer köra cross eller mc upp för ett berg (mt. chilliad)

Man längtar verkligen...
2012-12-30, 00:39
Medlem
madderfackers avatar
Citat:

Jag gör alltid samma sak. Jag kör igenom storyn rakt av, sedan utforskar jag resten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in