2013-08-23, 21:43
Medlem
garnierfructiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gold
Börjar störa mig lite på Rockstars överdrivna humor. Kollade igenom Golfklubbens sida och allt verkade vara så oseriöst. Visst, jag förstår satiren och parodin av L.A. och vissa saker är roliga, men lite seriositet får det väl vara? Tänkte också på den där manliga politikern också. Kanske jag som är för bitter

Håller med dig här. Har alltid gillat GTAs humor och satir men man vill ju inte att det ska spåra ur. Vill man lira ett clown-spel så kör man ju saints row
2013-08-23, 22:17
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Hittade en sida som heter "How long to beat" och roade mig en stund med att kolla hur lång tid olika GTA-spel har tagit för folk. De man närmast får jämföra med är väl San Andreas och GTA IV.

GTA San Andreas
Story: 31 h
Story + Extra: 54 h
Completionist: 104 h
Combined: 55 h

Min gissning är att GTA V kommer tar ungefär 30-40 h att klara beroende på spelhastighet, färdighet osv. Det verkar ju finnas en del saker att göra och jag tror inte allt räknas till 100 % så att klara av allt och få alla achievements kommer nog ta mellan 90 och 110 h. Det är mina gissningar. Själv kommer jag att försöka lägga ihop hela min speltid och se om jag kan bräcka 1000 h

Det känns som man spelade San Andreas i veckor innan man ens klarade storyn när det var nytt.
Sen offrade man ju ofantligt många timmar på att utforska och lattja, man plockar ju till och med fram det ibland fortfarande.
GTAV kan jag tänka mig man kör färdigt main story ganska snabbt men även där har ofantligt mycket mer timmar att bara köra rundor eller vad man nu vill.
Spelen har ett otroligt mervärde, jämför till exempel med ett spel som senaste Tomb Raider, klarade det på en arbetsdag och har sen inte rört det alls fast det var ganska bra.
Känner inte ens för det.
2013-08-23, 22:24
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Hittade en sida som heter "How long to beat" och roade mig en stund med att kolla hur lång tid olika GTA-spel har tagit för folk. De man närmast får jämföra med är väl San Andreas och GTA IV.

Enligt sidan är fördelningen ungefär så här:
GTA IV
Story: 28 h
Story + Extra: 40 h
Completionist(tror det är 100% + Trophies och lite små grejor som inte krävs för 100%): 85 h
Combined: 36 h

GTA San Andreas
Story: 31 h
Story + Extra: 54 h
Completionist: 104 h
Combined: 55 h

Tar IV verkligen bara 3 timmar mindre än SA?
Jag satt ock spelade det i veckor om inte månader innan jag blev klar med storyn Jag lekte visserligen mest vid sidan om och gick aldrig headon på uppdragen men ändå. Var det inte typ 91 uppdrag i SA?
I IV varade storyn helt klart bara några dagar. Kan tänka mig att det var 45 uppdrag eller något i den stilen.

---
Äckligt stor måne för övrigt.
http://www.rockstargames.com/V/screenshots/screenshot/861-1280.jpg
Senast redigerad av Kickex 2013-08-23 kl. 22:27.
2013-08-23, 22:25
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
http://zeus.dl.playstation.net/cdn/EP1004/NPEB01283_00/almReQvlmyVDgpogYgJeXQBzQwwJNepDVBeVKawEKJplgcgjZj HspOfrFJkrqIoWYhiFkLhhrwgjkifgiDYdVpPhzjObpaxmnUeU T.pkg

Där är länken iaf. Till modsen: Det är inte warez, filen ligger på Sony's egna servrar och filen är krypterad.

Bah, testade länken på min PS3 men den fungerade inte, hade velat ladda ner innan jag får skivan för att spara tid...
2013-08-23, 22:36
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Det känns som man spelade San Andreas i veckor innan man ens klarade storyn när det var nytt.
Sen offrade man ju ofantligt många timmar på att utforska och lattja, man plockar ju till och med fram det ibland fortfarande.
GTAV kan jag tänka mig man kör färdigt main story ganska snabbt men även där har ofantligt mycket mer timmar att bara köra rundor eller vad man nu vill.
Spelen har ett otroligt mervärde, jämför till exempel med ett spel som senaste Tomb Raider, klarade det på en arbetsdag och har sen inte rört det alls fast det var ganska bra.
Känner inte ens för det.

Jag försökte spela SA förra helgen men det gick inte alltför bra så jag gav upp snabbt. (Den förbannade cykeln bland annat) Sedan var nog huvudpersonen i SA den som jag haft mest problem att identifiera mig med i hela serien även om spelet var ok när det kom. (Från man fick 3D och en story)
2013-08-23, 22:41
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Tar IV verkligen bara 3 timmar mindre än SA?
Jag satt ock spelade det i veckor om inte månader innan jag blev klar med storyn Jag lekte visserligen mest vid sidan om och gick aldrig headon på uppdragen men ändå. Var det inte typ 91 uppdrag i SA?
I IV varade storyn helt klart bara några dagar. Kan tänka mig att det var 45 uppdrag eller något i den stilen.

---
Äckligt stor måne för övrigt.
http://www.rockstargames.com/V/screenshots/screenshot/861-1280.jpg

Enligt Gta Wiki var det 105 huvuduppdrag i Gta San Andreas och 88 huvuduppdrag i Gta IV
2013-08-23, 22:46
Medlem
carlankas avatar
Ser ut som nått gammalt strategi spel
http://i.imgur.com/DELWNO0.jpg

Vinodlingssimulator
2013-08-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gideon-Sture
Beror ju helt och hållet på vilken bil man körde... vissa sportbilar hade grym acceleration och andra bilar hade sämre, precis som det e i.r.l.

... om man tyckte att bilfysiken i GTA IV var ett oöverstigligt hinder så måste man verkligen vara sjukt dålig på tv-spel.

När sa jag att det var ett "oöverstigligt hinder" haha... Jag menar bara att det var lite överdrivet enligt mig... Men det lär ju samtidigt fungera bättre med den fysiken när man kan köra runt på landsbygden och liknande, och inte måste ta 90 graders svängar varje sekund. För mycket realism tycker jag bara blir tråkigt i ett spel som gta.
2013-08-23, 23:08
Medlem
EggBoxJuans avatar
Lite nytt om radiostationer:

Music is an important part of every Grand Theft Auto title and Grand Theft Auto V aims to bring you much more diversity than ever before but without sacrificing the well known and big name songs that many consider Grand Theft Auto IV was missing, so in the run up to release, we're going to reveal some crucial music tracks that you'll be hearing in Los Santos and Blaine County. You'll be glad to know Grand Theft Auto V has more Radio Stations than any previous Grand Theft Auto game, and you can expect to get familiar with such stations like Low Down 91.1fm, 100.7 Non-Stop Pop and 106.1 Radio Los Santos, here's twenty tracks to wet your appetite:

http://www.gtagaming.com/v/news/2234

Britney Spears!?!
2013-08-23, 23:18
Medlem
Deferos avatar
Vad fan har hänt med plantageträden?

Jämför denna bileden: http://i.imgur.com/DELWNO0.jpg Med runt 0:45 i den första trailern: http://www.youtube.com/watch?v=QkkoHAzjnUs
2013-08-23, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlanka
Ser ut som nått gammalt strategi spel
http://i.imgur.com/DELWNO0.jpg

Vinodlingssimulator

Haha i typ alla dina inlägg hatar du på något... Är det inte bättre med mycket och mer avancerat innehåll än fotorealistisk grafik och sämre innehåll?

Förresten så använder sig i stort sett alla spelmotorer av camera clipping som gör att föremål och texturer skiftar i upplösning/kvalitet beroende på hur långt ifrån kameran/spelaren befinner sig. Så om vi ska vara optimistiska så är det antagligen det som gör att buskarna (och även människorna på bilden) är så odetaljerade.
Senast redigerad av TuC0 2013-08-23 kl. 23:27.
2013-08-23, 23:33
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuC0
Haha i typ alla dina inlägg hatar du på något... Är det inte bättre med mycket och mer avancerat innehåll än fotorealistisk grafik och sämre innehåll?

Förresten så använder sig i stort sett alla spelmotorer av camera clipping som gör att föremål och texturer skiftar i upplösning/kvalitet beroende på hur långt ifrån kameran/spelaren befinner sig. Så om vi ska vara optimistiska så är det antagligen det som gör att buskarna (och även människorna på bilden) är så odetaljerade.

Alla spel som använder sig av ren och skär "printscreen" ser oftast bättre ut när man spelar än på bilderna, jag skulle tro att det är fallet även den här gången, jag tycker då att spelet ser snyggare ut i trailerna än på många av bilderna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in