Citat:
Ursprungligen postat av
Autozione
Hittade en sida som heter "How long to beat" och roade mig en stund med att kolla hur lång tid olika GTA-spel har tagit för folk. De man närmast får jämföra med är väl San Andreas och GTA IV.
GTA San Andreas
Story: 31 h
Story + Extra: 54 h
Completionist: 104 h
Combined: 55 h
Min gissning är att GTA V kommer tar ungefär 30-40 h att klara beroende på spelhastighet, färdighet osv. Det verkar ju finnas en del saker att göra och jag tror inte allt räknas till 100 % så att klara av allt och få alla achievements kommer nog ta mellan 90 och 110 h. Det är mina gissningar. Själv kommer jag att försöka lägga ihop hela min speltid och se om jag kan bräcka 1000 h

Det känns som man spelade San Andreas i veckor innan man ens klarade storyn när det var nytt.
Sen offrade man ju ofantligt många timmar på att utforska och lattja, man plockar ju till och med fram det ibland fortfarande.
GTAV kan jag tänka mig man kör färdigt main story ganska snabbt men även där har ofantligt mycket mer timmar att bara köra rundor eller vad man nu vill.
Spelen har ett otroligt mervärde, jämför till exempel med ett spel som senaste Tomb Raider, klarade det på en arbetsdag och har sen inte rört det alls fast det var ganska bra.
Känner inte ens för det.