Citat:
Ursprungligen postat av therif
Snacka om att man har något att se fram emot efter nyår nu. Annars brukar ju kalendern (och plånboken) vara relativt tom strax efter såväl jul, mellandagarna och nyår.
Det enda jag är aningen skeptisk till är att vi i V ska styra tre olika karaktärer. Visst, det kan säkert bli hur bra som helst och då har Rockstar motbevisat mig. Men jag tycker nästan det går emot det vanliga "GTA stuket". D.v.s. att man styr en huvudkaraktär genom spelet och de enda gångerna man ev. kan byta karaktär är när man fuskar.
För storyn känns det dock som att fler huvudkaraktärer kan öppna nya möjligheter. Rockstar kan till exempel binda ihop karaktärerna oerhört snyggt när man avslutat huvudstoryn. Annars känns det som att det kan bli svårt att följa den röda tråden när man styr tre karaktärer istället för en.
På gott och ont är spelet oerhört stort också, främst på gott förstås. Nackdelen är att något mer avancerat onlineläge knappast är att vänta när spelet är så stort som det blir och här sitter jag som älskar att lira online...
Men men, Rockstar vet vad de håller på med och jag är säker på att GTA V kommer ta mig med storm.
Jag tror inte du har något att oroa dig över. Rockstar har nämnt att multiplayer-delen kommer vara minst lika viktig som singleplayer-delen. De nämnde dessutom vid något tillfälle att deras multiplayer kommer att vara revolutionerande(Eller något i den riktningen - jag hittar dessvärre inte källan)
Det går ju dessutom att begränsa i vilket område du kan röra dig inom i GTA IVs multiplayer, så jag antar att den funktionen även kommer finnas i GTA V.
EDIT: Jag missuppfattade den sista delen i ditt inlägg som att världen i sig var för stor för multiplayer - därav det sista stycket i mitt inlägg.