2012-11-19, 17:38
Medlem
kasssons avatar
Kan ju inte mer än att bara längta! Blir att installera IV sålänge!
2012-11-19, 17:45
Medlem
therifs avatar
Snacka om att man har något att se fram emot efter nyår nu. Annars brukar ju kalendern (och plånboken) vara relativt tom strax efter såväl jul, mellandagarna och nyår.

Det enda jag är aningen skeptisk till är att vi i V ska styra tre olika karaktärer. Visst, det kan säkert bli hur bra som helst och då har Rockstar motbevisat mig. Men jag tycker nästan det går emot det vanliga "GTA stuket". D.v.s. att man styr en huvudkaraktär genom spelet och de enda gångerna man ev. kan byta karaktär är när man fuskar.

För storyn känns det dock som att fler huvudkaraktärer kan öppna nya möjligheter. Rockstar kan till exempel binda ihop karaktärerna oerhört snyggt när man avslutat huvudstoryn. Annars känns det som att det kan bli svårt att följa den röda tråden när man styr tre karaktärer istället för en.

På gott och ont är spelet oerhört stort också, främst på gott förstås. Nackdelen är att något mer avancerat onlineläge knappast är att vänta när spelet är så stort som det blir och här sitter jag som älskar att lira online...

Men men, Rockstar vet vad de håller på med och jag är säker på att GTA V kommer ta mig med storm.
2012-11-19, 18:28
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Snacka om att man har något att se fram emot efter nyår nu. Annars brukar ju kalendern (och plånboken) vara relativt tom strax efter såväl jul, mellandagarna och nyår.

Det enda jag är aningen skeptisk till är att vi i V ska styra tre olika karaktärer. Visst, det kan säkert bli hur bra som helst och då har Rockstar motbevisat mig. Men jag tycker nästan det går emot det vanliga "GTA stuket". D.v.s. att man styr en huvudkaraktär genom spelet och de enda gångerna man ev. kan byta karaktär är när man fuskar.

För storyn känns det dock som att fler huvudkaraktärer kan öppna nya möjligheter. Rockstar kan till exempel binda ihop karaktärerna oerhört snyggt när man avslutat huvudstoryn. Annars känns det som att det kan bli svårt att följa den röda tråden när man styr tre karaktärer istället för en.

På gott och ont är spelet oerhört stort också, främst på gott förstås. Nackdelen är att något mer avancerat onlineläge knappast är att vänta när spelet är så stort som det blir och här sitter jag som älskar att lira online...

Men men, Rockstar vet vad de håller på med och jag är säker på att GTA V kommer ta mig med storm.
Jag tror inte du har något att oroa dig över. Rockstar har nämnt att multiplayer-delen kommer vara minst lika viktig som singleplayer-delen. De nämnde dessutom vid något tillfälle att deras multiplayer kommer att vara revolutionerande(Eller något i den riktningen - jag hittar dessvärre inte källan)

Det går ju dessutom att begränsa i vilket område du kan röra dig inom i GTA IVs multiplayer, så jag antar att den funktionen även kommer finnas i GTA V.

EDIT: Jag missuppfattade den sista delen i ditt inlägg som att världen i sig var för stor för multiplayer - därav det sista stycket i mitt inlägg.
2012-11-19, 18:43
Medlem
Är det bara jag som är spänd över att man istället för en huvudkaraktär kommer att följa tre stycken? Tror klart att det kan öppna upp nya möjligheter för handlingen.

Liknande system fanns även i Heavy Rain. Du följer flera olika karaktärer, som senare sammanlänkas med varandra på antingen det ena eller det andra sättet. Bidrog till en grymt djup spelkänsla.
2012-11-19, 18:49
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trubadaur
Är det bara jag som är spänd över att man istället för en huvudkaraktär kommer att följa tre stycken? Tror klart att det kan öppna upp nya möjligheter för handlingen.

Liknande system fanns även i Heavy Rain. Du följer flera olika karaktärer, som senare sammanlänkas med varandra på antingen det ena eller det andra sättet. Bidrog till en grymt djup spelkänsla.
Jag tycker att det är helt okej! Dock så är ju inte storyn lika seriös och djup i GTA som det är i Heavy Rain. Men jag tror ändå att det kommer bli bra, omväxlande är det ju!
2012-11-19, 19:33
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackbacon
Precis som den i GTA IV, med andra ord?

Den fungerar riktigt bra för att ta snygga screenshots också. Mitt senaste screenshot från idag, t.ex.:
http://i.imgur.com/kAKKE.jpg

För det första har jag ingen Haupage så jag kan inte spela in mitt gameplay och för det andra är det extremt jobbigt att köra bil med cinematic view på. Så nej! Inte som i GTA IV.
2012-11-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Nej det kan vi inte då det redan är bekräftat att det inte kommer då!

Har läst detta många gånger på forumet men har missat rockstars quote om detta. Så du får gärna linka
2012-11-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
För det första har jag ingen Haupage så jag kan inte spela in mitt gameplay och för det andra är det extremt jobbigt att köra bil med cinematic view på. Så nej! Inte som i GTA IV.

En vild gissning är att han menar PC och du menar konsol.
Så Jo! Precis som i Gta IV. På Pc.
Senast redigerad av noimaginationatall 2012-11-19 kl. 19:49.
2012-11-19, 19:50
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noimaginationatall
Har läst detta många gånger på forumet men har missat rockstars quote om detta. Så du får gärna linka
Har du inte vetat att spelet kommer våren 2013?
2012-11-19, 20:00
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noimaginationatall
En vild gissning är att han menar PC och du menar konsol.
Så Jo! Precis som i Gta IV. På Pc.

Trodde att konsol var kanon när man talar om GTA-spelen. Åtminstone förknippar jag GTA-serien stenhårt med konsol.
2012-11-19, 20:13
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Det är ju svårt att efterlikna bl.a. miljöer och scriptade animationer så att det blir exakt, men rent spontant tycker jag att det känns som att just animationerna och texturerna i V känns bra mycket bättre än i IV.
Helt klart en fin skillnad men inte så pass mycket bättre.
Det är ljuset som gör så att det ser mest annorlunda ut.
Om man jämför bilderna (som också har varit exempel tidigare i tråden) så ser man att vissa jämförelser är nästintill identiska om det inte vore för kontrasten.
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Som sagt, använder ju inte fusk förrän jag har klarat huvudstoryn + sidouppdragen och jag tyckte ändå inte att flickvännerna hade någon nödvändig funktion under storyns gång
Tyckte det var skönt att kunna bli av med snutarna tack vare Kiki och bli läkt tack vare Carmen men alla har väl sina åsikter..
2012-11-19, 20:50
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Trodde att konsol var kanon när man talar om GTA-spelen. Åtminstone förknippar jag GTA-serien stenhårt med konsol.
Mjo, jag glömmer hela tiden bort att ha X360/PS3 i åtanke när jag uttrycker mig. Det kommer förmodligen ändras när jag spenderat ett hundratal timmar i GTA V.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in