Är jag ensam om att vara sjukligt besviken på fyran, dels fysiken och renderingen i grafikmotorn, dels hur litet och tråkigt det var?
Poängen med att jag frågar detta är för att jag är livrädd att dom gör samma misstag med GTA V.. Grafikmotorn är ju densamma det vet jag redan, antagligen är det lika dum fysik i den fortfarande, möjligen mer HDinriktat men fortfarande sjukligt fult.. Och dedär med att IV var så litet osv, alltså, spela San Andreas på dator en hel dag, sen spelar ni IV en hel dag. Allting fattades i fyran:
Skills - Möjligheten att bli bättre på saker och ting.
Träning/kost - Du kunde äta för mycket/lite, träna för mycket/lite.
Fordon - Fanns oändliga mängder i San Andreas, hur jäkla många olika bilar, lastbilar, båtar, flygplan, helikoptrar, leksaker, terrängfordon, industrifordon, tåg, mm som helst. För att inte nämna polismotorcykel! Alltså det fanns allt! Dessutom mekanik, dvs du kunde höja och sänka gafflarna på gaffeltruck, "skopan" på bulldozern, kranen på bärgningsbil/traktor och bärga bilar med osv osv!
Gängkrigen - Ta över kvarter genom att ha utrota motståndarna en efter en och tillslut ha ett stort slag, dessutom använde du tags för att märka revir.
Variationen - Storstad, småstad, ghetto, total bush, highway, skog, öppna fält, vatten, bondgårdar, trailerparks, Las Vegas! Ja det fanns fan allt.
Variationen av vapen - Duger inte maskingeväret så finns det en minigun att hämta vid ditt nyvunna hus, varför inte liksom?
Fixa iordning fordonen: Hydralik som en riktig ghettoneger, eller flames som en riktig blöjraggare, trimma lite, fixa lite, lek på! I IV gick vi tillbaka till stenåldern: Byt färg på bilfan och håll käften!
Karaktärerna - Välspelade karaktärer som faktiskt stannade hela tiden och alltid fanns där, ingen jävla fjolla som brucie eller vad han nu heter, eller sliskturken med gulduzi, kalastråkiga hela bunten i IV.
Musik som faktiskt är karaktärisk - Spelade ingen roll vad det var för kanal, allting satte sig i San Andreas, ingenting slår att glida runt på en Freeway ute på motorvägen eller sitta i en helikopter och lyssna på K-DST! Eller att glida runt på en traktor i solnedgången och lyssna på K-Rose! Vad fan äre för bullshit i IV? Finns några låtar som är kungliga men annars är det bara skit alltihop!
Finns massor mer att skriva, but you see my point.
Säg emot eller håll med, bring it!
Senast redigerad av Legendary 2012-01-25 kl. 07:37.