Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Vet inte om detta tagits upp tidigare, man kan läsa följande på IGN:
Yes, GTA V has a goal. You're not just trying to make ends meet however you can. You and your crew are trying to pull off five to six heists to bankroll as much money as possible and get on with life. The missions you have in the game are all about setting up these heists, these Ocean's Eleven/Heat moments. There's a driving force for your actions, and then the massive payoff of the robbery you've been planning for. I'm sure it won't go wrong and turn into a shootout.
Så det verkar alltså som att man det är fem eller sex stora bankjobb man skall utföra, och säkert en massa förberedelser inför varje stöt så som rekognoscera, fixa flyktfordon, kläder och vapen!
Jag har svårt att förstå hur grymt det kommer bli, man är van vid att åka från A till B för att skjuta ett par gubbar, för att sedan fly polisen, om och om igen.
Frågan är hur det går till när man ska råna värdetransporter, i verkligheten hade man troligtvis stått med en ak mitt på vägen med en brinnande bil som barriär på något öde ställe och värdetransporten hade troligtvis stannat. I gta känner jag på mig att dom kommer slänga sig på gasen och det blir en vild jakt och polisen kommer från ingenstans och gör hela rånet mer klumpigt.