2012-12-09, 14:49
Medlem
Herr-Pumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnartHunk
Knulla prostituerade har ju varit standard i spelen väldigt länge. Men aldrig att det kommer bli som den där undangömda funktionen i SA..
Vad har jag missat?
2012-12-09, 14:54
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Vad har jag missat?

Antar att han snackar om Hot Coffee moden

http://www.youtube.com/watch?v=EBeoWBXmgw8
2012-12-09, 17:31
Medlem
ExtremeWayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtraStor
Känns som det kommer bli rätt så liknande grafik som 4an på ps3.. Känner ju redan att det laggar där, så förstår inte riktigt hur det ska gå att få det Riktigt fett

Jag tycker alla nya spel laggar på konsolerna. FPS:en kan ju inte vara över 35 i alla fall. Slutade spela Far Cry 3 på PS3 efter första uppdraget. Ett så snyggt spel med så avancerad grafik blir så jävla oskarpt, fult och laggigt på 7 år gamla konsoler. Tankar skiten till PC istället.

Ett spel som GTA V förtjänar inte att nedgraderas på det sättet och borde inte släppas överhuvudtaget till PS3 eller xbox 360.

Ni som inte ser problemet kan ju testa spela på en ordentlig PC i nån månad och sen köra samma spel på konsol. Ni kommer seriöst få huvudvärk.
2012-12-09, 22:04
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremeWays
Jag tycker alla nya spel laggar på konsolerna. FPS:en kan ju inte vara över 35 i alla fall. Slutade spela Far Cry 3 på PS3 efter första uppdraget. Ett så snyggt spel med så avancerad grafik blir så jävla oskarpt, fult och laggigt på 7 år gamla konsoler. Tankar skiten till PC istället.

Ett spel som GTA V förtjänar inte att nedgraderas på det sättet och borde inte släppas överhuvudtaget till PS3 eller xbox 360.

Ni som inte ser problemet kan ju testa spela på en ordentlig PC i nån månad och sen köra samma spel på konsol. Ni kommer seriöst få huvudvärk.

Jag har spelat igenom Gta IV:s story på både PS3 och PC (High grafikinställning).

Ja, det är skillnader på grafiken och det är lite "suddigare" på PS3 men det laggar för fan inte, jag har aldrig vart med om att Gta IV laggar på PS3 och jag äger den första versionen av PS3:an som släpptes i Sverige.

Folk som sitter och letar fel på detaljnivå upplever säkert stor skillnad men gillar man bara att spela rent allmänt så har man vett nog att skita i såna små skavanker som att grafiken inte är lika skarp på konsol som på dator, jag är förvisso ingen nörd inom framedrops och sån skit men lagg är i min värld när skärmen hackar till mycket märkbart och det gör det inte (iallafall inte på min) PS3.

Även om jag nu själv har gett mig in i den här oändliga diskussionen så tycker jag att det är jävligt töntigt att sitta och klaga, "åååååh det kommer bara till PS3, det kommer suga"

Var glada att spelet släpps överhuvudtaget, det kommer att bli ett grymt spel oavsett.
Senast redigerad av Reggaeman 2012-12-09 kl. 22:19.
2012-12-09, 22:57
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremeWays

Vi som har en kraftfull PC men ändå föredrar konsoll då? Ska inte vi få spela på konsoll?
2012-12-09, 23:57
Medlem
Kickexs avatar
Vad har sagts om internet i spelet?
2012-12-10, 00:38
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag har spelat igenom Gta IV:s story på både PS3 och PC (High grafikinställning).

Ja, det är skillnader på grafiken och det är lite "suddigare" på PS3 men det laggar för fan inte, jag har aldrig vart med om att Gta IV laggar på PS3 och jag äger den första versionen av PS3:an som släpptes i Sverige.

Folk som sitter och letar fel på detaljnivå upplever säkert stor skillnad men gillar man bara att spela rent allmänt så har man vett nog att skita i såna små skavanker som att grafiken inte är lika skarp på konsol som på dator, jag är förvisso ingen nörd inom framedrops och sån skit men lagg är i min värld när skärmen hackar till mycket märkbart och det gör det inte (iallafall inte på min) PS3.

Även om jag nu själv har gett mig in i den här oändliga diskussionen så tycker jag att det är jävligt töntigt att sitta och klaga, "åååååh det kommer bara till PS3, det kommer suga"

Var glada att spelet släpps överhuvudtaget, det kommer att bli ett grymt spel oavsett.

GTA IV. Laggar. På. Konsol. End of fucking story. Jag har haft 3 olika PS3's och 2 olika GTA IV skivor och det laggar på båda.

Sen att det var stört dåligt optimerat för PC gjorde inte det heller roligare.

V kommer med allra största säkerhet också droppa i frames hela tiden, kommer jag köpa det ändå? Självklart.
2012-12-10, 00:50
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
GTA IV. Laggar. På. Konsol. End of fucking story. Jag har haft 3 olika PS3's och 2 olika GTA IV skivor och det laggar på båda.

V kommer med allra största säkerhet också droppa i frames hela tiden, kommer jag köpa det ändå? Självklart.
Jepp. Laggar på både 360 och Px3
2012-12-10, 00:52
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:

Ni får tro vad ni vill, jag har aldrig upplevt något märkbart lagg på min PS3 och nej, jag sitter inte och räknar framedrops som en petig idiot, punkt.
Senast redigerad av Reggaeman 2012-12-10 kl. 00:56.
2012-12-10, 00:56
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Ni får tro vad ni vill, jag har aldrig upplevt något märkbart lagg på min PS3 och nej, jag sitter inte och räknar framedrops som en petig idiot, punkt.
The Ps3 of Death!
2012-12-10, 11:32
Medlem
Hoeglunds avatar
Citat:

I beg to differ. Jag har GTA IV på både 360 och ps3 och har aldrig märkt av något lagg. Händer det mycket i tex en biljakt så är det klart det kan framedroppa lite ibland. Det är nog där vi är lite oense, du kallar det lagg och jag kallar det framedrop.

Anyway, vi kan älta det här hur länge som helst, och ingen kommer ändra sin åsikt. Det börjar bli dags att släppa PC vs 360/ps3 diskussionen.

OnT: Har det inte varit tyst väldigt länge nu? Kan vi kanske förvänta oss lite julgodis i form av en trailer?
2012-12-10, 15:24
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Finns det ingen tråd om pc-versione av GTA V??? Orkar inte höra ett ord till att det skulle lagga mer på konsol och att pc är bättre. Dra åt helvete och smutsa inte ner den här fina tråden. Alternativ kan mod ändra trådens namn till GTA V KONSOL!!! inge jävla pc-snack i den här tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in