Citat:
Ursprungligen postat av ExtremeWays
Jag tycker alla nya spel laggar på konsolerna. FPS:en kan ju inte vara över 35 i alla fall. Slutade spela Far Cry 3 på PS3 efter första uppdraget. Ett så snyggt spel med så avancerad grafik blir så jävla oskarpt, fult och laggigt på 7 år gamla konsoler. Tankar skiten till PC istället.
Ett spel som GTA V förtjänar inte att nedgraderas på det sättet och borde inte släppas överhuvudtaget till PS3 eller xbox 360.
Ni som inte ser problemet kan ju testa spela på en ordentlig PC i nån månad och sen köra samma spel på konsol. Ni kommer seriöst få huvudvärk.
Jag har spelat igenom Gta IV:s story på både PS3 och PC (High grafikinställning).
Ja, det är skillnader på grafiken och det är lite "suddigare" på PS3 men det laggar för fan inte, jag har aldrig vart med om att Gta IV laggar på PS3 och jag äger den första versionen av PS3:an som släpptes i Sverige.
Folk som sitter och letar fel på detaljnivå upplever säkert stor skillnad men gillar man bara att spela rent allmänt så har man vett nog att skita i såna små skavanker som att grafiken inte är lika skarp på konsol som på dator, jag är förvisso ingen nörd inom framedrops och sån skit men lagg är i min värld när skärmen hackar till mycket märkbart och det gör det inte (iallafall inte på min) PS3.
Även om jag nu själv har gett mig in i den här oändliga diskussionen så tycker jag att det är jävligt töntigt att sitta och klaga, "åååååh det kommer bara till PS3, det kommer suga"
Var glada att spelet släpps överhuvudtaget, det kommer att bli ett grymt spel oavsett.