2012-11-10, 01:06
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Är sub-hd det man kan kalla "falsk" hd? Eller har jag fel.

Förklara gärna om du orkar!
Här ett exempel från RDR http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-red-dead-redemption-face-off
Citat:
This entails a full 720p resolution on Xbox 360 along with 2x multi-sampling anti-aliasing. PlayStation 3 on the other hand renders at a significantly lower resolution: 1152x640, with a very selective implementation of the blur-inducing quincunx anti-aliasing.
De pratar även endel om hur Rage-motorn beter på de olika konsollerna.
2012-11-10, 01:07
Medlem
McNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Kommer inte att vara en karaktär pär skiva då man skall kunna hoppa mellan karaktärerna mitt i missions
Jag bara nämnde det, tror själv inte att det är så men det kan mycket väl vara möjligt. Typ byta skiva när man vill byta karaktär haha, skulle förstöra spelupplevelsen rejält.
2012-11-10, 01:10
Medlem
PixelPiratens avatar
På vilken konsol kommer ni spela på?

Jag spelar på Xbox 360.

FAN! Längtar efter att slå av ljudet på spelet, sätta på Nas och glida genom hooden!

Tror fan jag tar livet av mig.. LÄNGTAAAR!
2012-11-10, 01:11
Medlem
Imawakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imawake
En sak jag störde mig på i IV var att när man avlossade ett skott bland en folkmassa så blev det panik DIREKT i samma sekund som skottet brann av.. i verkligheten hade folk stannat upp först och undrat vad som försigår innan man fattar att det är skottlossning och börjar springa.

Hur tror ni R kommer göra detta i GTA V ?

Sen hoppas jag ljudkvaliten förbättras avsevärt, tyckte det lät så orealistiskt i IV när man sköt.

Nån?
2012-11-10, 01:15
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Jag bara nämnde det, tror själv inte att det är så men det kan mycket väl vara möjligt. Typ byta skiva när man vill byta karaktär haha, skulle förstöra spelupplevelsen rejält.
Nja meningen är ju att man skall byta karaktär mest hala tiden för att slippa onödiga förflyttnings moment i spelet. Så det skulle sabba hela spelupplevelsen. X-box användarna blir nog tvungna att installera spelet innan då jag tror att datan ligger i världen och det skulle ju suga hårt om man hade en skarv som man var tvungen att byta skiva för att passera.

Tänk om det var omöjligt att piratkopiera datorspel undra om vi skulle få spelet till dator samtidigt då?
2012-11-10, 01:17
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
På vilken konsol kommer ni spela på?

Jag spelar på Xbox 360.

FAN! Längtar efter att slå av ljudet på spelet, sätta på Nas och glida genom hooden!

Tror fan jag tar livet av mig.. LÄNGTAAAR!
Jag kommer att spela det på PS3 eftersom att jag har det. Ska också beställa ett till X-box och ge till min bror i sen julklapp så blir båda för mig troligtvis
2012-11-10, 01:17
Medlem
om gta iv funkar bättre på xbox så undrar man ju hur fan ni med ps3 stått ut?

Ett spel ska flyta på bra, inte lagga. då tappar man spelkänsla.

kan hålla med om att bilarna i gta iv är en katastrof, detta har även rockstar sagt att man ska förbättra styrningen i 5an.

hoppas att 5an inte går i slowmotion som 4an gör, nico rör sig i slowmotion, bilarna accelererar i slowmotion.

Ja hela spelet är ett enda stort slowmotion. Dessutom så hoppas jag att kamerorna inte följer minsta lilla steg i sidled som man tar som i 4an, i red dead redemption så har dom lyckats väldigt bra med styrningen av gubben.

hoppas man tar efter detta i 5an
2012-11-10, 01:19
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imawake
Nån?
Det kommer nog vara kvar som tidigare. Kanske förbättrat med några som slänger sig på marken dock tror jag att det blir svårt att göra förvånade NPC folkmassor i GTA
2012-11-10, 01:26
Medlem
McNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Nja meningen är ju att man skall byta karaktär mest hala tiden för att slippa onödiga förflyttnings moment i spelet. Så det skulle sabba hela spelupplevelsen. X-box användarna blir nog tvungna att installera spelet innan då jag tror att datan ligger i världen och det skulle ju suga hårt om man hade en skarv som man var tvungen att byta skiva för att passera.

Fast alla kommer ju inte kunna installera spelet på sitt xbox pga utrymme och de kommer ju såklart få lida för det. På något sätt kommer de får byta skiva vilket som om de inte installerar det på sin hårddisk.
Max Payne 3 till PC är ju för fan 30gb, hur många skivor var det till Xbox 360? :P Gta V kommer ju ha den största världen hittills till konsol så det kommer nog ta en hel del utrymme.

Citat:
Tänk om det var omöjligt att piratkopiera datorspel undra om vi skulle få spelet till dator samtidigt då?
Möjligt, beror ju på försäljningssiffrorna, de allra flesta köper ju till konsol så deras fokus hamnar ju där vilket är jävligt surt, man borde porta från PC till konsol, det är det mest logiska och bästa alternativet för alla känns det som. Och då slipper ju även vi på PC få dessa extremt värdelösa portningarna.
2012-11-10, 01:28
Medlem
PixelPiratens avatar
Så om man har möjlighet att installera spelet på hårddisken på sin kryssbox måste man inte byta skiva då?
2012-11-10, 01:31
Medlem
Sovetskikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0VE
om gta iv funkar bättre på xbox så undrar man ju hur fan ni med ps3 stått ut?

Ett spel ska flyta på bra, inte lagga. då tappar man spelkänsla.
Har spelat GTA IV på både PS3 & Xbox 360.
När det väl händer grejer så sjunker FPSen på Xboxen lätt till under 20FPS när PS3 håller sig fast runt 25-30fps.
Sen att det känns segare på Xbox gentemot PS3 är väl för att FPSen kan gå uppåt 40 på xbox när den är cappad till 30 på PS3.
Då FPS-dropsen blir mycket mer märkbara.
2012-11-10, 01:34
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovetskikh
Har spelat GTA IV på både PS3 & Xbox 360.
När det väl händer grejer så sjunker FPSen på Xboxen lätt till under 20FPS när PS3 håller sig fast runt 25-30fps.
Sen att det känns segare på Xbox gentemot PS3 är väl för att FPSen kan gå uppåt 40 på xbox när den är cappad till 30 på PS3.
Då FPS-dropsen blir mycket mer märkbara.
Fast jag hoppas spelet blir mer som Rdr där Xbox utklassade PS3 i kvalite och skarphet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in