2012-11-09, 21:27
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Hehe Ungefär fast jag hade inte tänkt så långt

Men det är så du menar typ?

En karta med "tryckbara knappar" som visar en liten ruta med info om just det området
2012-11-09, 21:28
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Men det är så du menar typ?

En karta med "tryckbara knappar" som visar en liten ruta med info om just det området

Yes! fast jag hade tänkt mer statiska rutor men tryckbara knappar skulle bli snyggare.
2012-11-09, 22:11
Medlem
xarxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
PS3 klarar det galant. Redan när den släpptes så var den före sin tid men Xbox-spelaren lär få släpa på 2-3 skivor för att kunna spela.

Vad är det första ni tänker göra när ni sitter bänkade framför spelet? Jag tänker vissla efter en taxi och bara åka runt, ta in allt nytt grymt. Sedan när jag tröttnat så snor jag taxin och kör plattan i mattan genom hela staden.

Fast så mycket bättre hårdvara har väl inte ps3 att den kan maxa gtav?:P Jag förstår ju att blueray disc ska ju inte vara några problem, men hur var iv på ps3? var det också bara medium grafik? Fast man kan ju lägga in spelet i hårddisken så slipper man väl byta skiva I guess
2012-11-09, 22:24
Medlem
NorthSNKRs avatar
En bild från helikopterjakten som beskrivs, för den som inte har sett.
http://i.minus.com/i4ddJxk9APta9.jpg
2012-11-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Edit
Kollade runt lite på nätet och vad jag kom fram till så är IV och RDR 1/4 vardera och SA som typ 1/25 av just cause 2

Jag förstår fortfarande inte JC2 ligger på 400 sq miles vilket är bekräftat precis som det är (har jag för mig) bekräftat att San Andreas ligger runt 13-14 sq miles. GTA IV ska vara ca 6 sq miles och Red Dead Redemption är allt mellan 8-26 beroende på vem du frågar, storleken på det spelet är väldigt omtvistat. Många hävdar fortfarande att San Andreas är störst av Rockstars spel och att det tar längre tid med bil att åka runt det spelet än det tar att ta sig runt med häst i RDR. Men jag vet inte, kanske RDR inte skulle kännas så stort med flygplan och bilar? Det är otroligt stort, men grejen är att varje gång man lirar San Andreas så slås man av hur galet stort det faktiskt är också.

Hur som helst hamnar väl GTA V kring 40-50 square miles kanske vilket är insane för ett så detaljerat spel. Det ligger säkerligen mycket mer arbete bakom den spelvärlden än copy paste spelet Just Cause 2.
Senast redigerad av Ardbeg-och-LSD 2012-11-09 kl. 22:36.
2012-11-09, 22:37
Medlem
OneRequests avatar
Hoppas att det finns sjukt tunga och stora nattklubbar. Hade varit så underbart att bara ta Micheal dra dit, vara otrogen mot hans fru med en modell och sen när man ska köra hem blir man jagad av snuten för rattfylla. Allt slutar med att man voltar ut i ett dike med hans fina bil.
Senast redigerad av OneRequest 2012-11-09 kl. 22:42.
2012-11-09, 22:43
Medlem
dequelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD

Hur som helst hamnar väl GTA V kring 40-50 square miles kanske vilket är insane för ett så detaljerat spel. Det ligger säkerligen mycket mer arbete bakom den spelvärlden än copy paste spelet Just Cause 2.

Man får hoppas att de tvingar spelaren att använda större delen av kartan. Gärna mer än att man gömt en skattkista under en sten. Förstår fortfarande inte grejen med att bygga en enorm värld som ändå efter 10 timmars spel mest ser ut som kulisser!
2012-11-09, 22:50
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneRequest
Hoppas att det finns sjukt tunga och stora nattklubbar. Hade varit så underbart att bara ta Micheal dra dit, vara otrogen mot hans fru med en modell och sen när man ska köra hem blir man jagad av snuten för rattfylla. Allt slutar med att man voltar ut i ett dike med hans fina bil.

Välkommen till Flashback
2012-11-09, 23:00
Medlem
McNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dequelo
Man får hoppas att de tvingar spelaren att använda större delen av kartan. Gärna mer än att man gömt en skattkista under en sten. Förstår fortfarande inte grejen med att bygga en enorm värld som ändå efter 10 timmars spel mest ser ut som kulisser!
Står ju en del i artikeln om det
2012-11-09, 23:11
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xarxez
Fast så mycket bättre hårdvara har väl inte ps3 att den kan maxa gtav?:P Jag förstår ju att blueray disc ska ju inte vara några problem, men hur var iv på ps3? var det också bara medium grafik? Fast man kan ju lägga in spelet i hårddisken så slipper man väl byta skiva I guess
GTA IV och RDR hade båda "sub-hd" på ps3. På Xbox var det 720p-upplösning.
2012-11-09, 23:44
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
GTA IV och RDR hade båda "sub-hd" på ps3. På Xbox var det 720p-upplösning.
Är sub-hd det man kan kalla "falsk" hd? Eller har jag fel.

Förklara gärna om du orkar!
2012-11-09, 23:51
Medlem
PixelPiratens avatar
Tror ni vi kommer få se gäng? Typ parodier på "Bloods" och "Crips" ..

Jag tycker det vore ganska kul.. så att om du åker in i vissa områden med Michael och hans feta bil så kommer dom och börjar sparka på bilen för att sedan dra ut dig och råna dig på en viss summa pengar. Dom kan sedan ta fram en pistol och rikta mot dig och typ berätta att om man inte sticker jävligt snabbt så dör man!

Men självklart kan man hantera situationen i sann flashback-anda och ta med en hora till detta område och låta henne sitta kvar och beskåda du du skjuter sönder negerjävlarna med din kpist och rånarmask! För att sedan stiga tillbaka till bilen och få en avsugning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in