2012-11-15, 22:56
Medlem
PurplePenguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
hörde att negern är vegiterian,, fyfan. pk jävla skit
Var å varannan är ju vegetarian idag, ser inget direkt "pk" med det.

OnT:Men även om bilfysiken var grym i IV kändes det ändå som om många bilar hade lite för dåligt grepp. Den enda bilen jag verkligen gillade var Bilista Compact.
2012-11-15, 23:00
Medlem
Crackbacons avatar
Continous Mix från MSX FM, GTA III:
http://www.youtube.com/watch?v=2c-wD9SxzcA

Bästa radiostationen genom hela GTA-serien
2012-11-15, 23:02
Medlem
keluars avatar
Ni menar inte allvar när det gäller bilfysiken va?

Okej, bilarna i SA var ungefär som tomma flyttkartonger att köra, men man hade bra koll på bilen, och det gick att tvärnita men samtidigt ha hyffsad kontroll på styrningen. Tänk då på att detta var 1992 och de absolut flesta bilarna i spelet var bakhjulsdrivna.

När det gäller IV... Kommer du krypkörandes i en korsning och ska svänga, då vet du att bilen kommer att sladda runt 7 varv och du har bilen på banan igen lagom till du får meddelandet "Mission failed: You lost the target" eller nått sånt. Hade det varit ett klassiskt bilspel kan du ge dig fan på att du hade fått se dig mätt på "Wrong way!"-meddelande också. Men skit i det. Hur du än gör får du sladd på bilen, vad du än gör (nu har jag förvisso fått reda på att man primärt ska bromsa med LT istället för knappen men ändå, knappen funkade bra tidigare). Jag upplever bilarna i IV som sjukt tunga, bakhjulsdrivna och avsaknad av ABS. Gatorna är i sin tur indränkta i såpa. Denna trögheten är för övrigt samma i hela fysiken i IV, gubben är också skitlångsam, speciellt Luis när han är inomhus.

Nä, CJ kunde kubba, han! Visst, fysiken var lite "lätt", men den är totalt överdriven i IV, om inte Liberty City ligger i en värld med enorm gravitation och ingen friktion.

Gör gärna fysiken lite lite trögare än i SA men fan inte som i IV!
2012-11-15, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keluar

Okej, bilarna i SA var ungefär som tomma flyttkartonger att köra, men man hade bra koll på bilen, och det gick att tvärnita men samtidigt ha hyffsad kontroll på styrningen. Tänk då på att detta var 1992 och de absolut flesta bilarna i spelet var bakhjulsdrivna.

När det gäller IV... Kommer du krypkörandes i en korsning och ska svänga, då vet du att bilen kommer att sladda runt 7 varv och du har bilen på banan igen lagom till du får meddelandet "Mission failed: You lost the target" eller nått sånt. Hade det varit ett klassiskt bilspel kan du ge dig fan på att du hade fått se dig mätt på "Wrong way!"-meddelande också. Men skit i det. Hur du än gör får du sladd på bilen, vad du än gör (nu har jag förvisso fått reda på att man primärt ska bromsa med LT istället för knappen men ändå, knappen funkade bra tidigare). Jag upplever bilarna i IV som sjukt tunga, bakhjulsdrivna och avsaknad av ABS. Gatorna är i sin tur indränkta i såpa. Denna trögheten är för övrigt samma i hela fysiken i IV, gubben är också skitlångsam, speciellt Luis när han är inomhus.

Nä, CJ kunde kubba, han! Visst, fysiken var lite "lätt", men den är totalt överdriven i IV, om inte Liberty City ligger i en värld med enorm gravitation och ingen friktion.

SA 1992?
2012-11-15, 23:05
Medlem
Weeners avatar
Bilfysiken i GTA IV var bland det bästa jag vart med om i något bilspel någonsin.

Nu säger ju Rockstar att dom har "förbättrat" den då dom tyckte den var något sånär svajig bitvis.

Ni kan vara lugna, Rockstar VET vad dom gör, såklart den inte kommer sämre än tidigare. Deras spel har ju bara blivit bättre och bättre. Fysiken har blivit bättre för varje spel som kommit, detsamma gäller grafiken, storyn, ALLT!

Längtar
2012-11-15, 23:10
Medlem
Kikus avatar
Citat:

Du vet att knappen är handbroms? Då spelar det ingen roll om du har ABS eller inte.
2012-11-15, 23:12
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:

Eftersom jag är en av dom som verkligen älskar bilfysiken i Gta IV så fattar jag inte alls vad du snackar om egentligen, men med tanke på hur du beskriver din körning så verkar du ju inte kunna köra bil i Gta IV för fem öre
Senast redigerad av Reggaeman 2012-11-15 kl. 23:15.
2012-11-15, 23:12
Medlem
Briinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
SA 1992?
GTA:SA utspelar sig väl 1992?
2012-11-15, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briink
GTA:SA utspelar sig väl 1992?
Jaha, han menar när den utspelar sig. Fick för mig först att han syftade på året för lanseringen
2012-11-15, 23:18
Medlem
sneakydudes avatar
Bilarna var stundtals lite väl svampiga i fjädringen i Gta IV, till exempel Sultan RS. Visst, den hade såklart bättre väghållning, men knappast den väghållning man kan förvänta sig av en rallybil. Tycker att de kan behålla fysiken till muskelbilarna då de i verkligheten gungar ganska ordentligt, och tajta till fjädringen ju nyare och sportigare bilarna är.
2012-11-15, 23:32
Medlem
keluars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Du vet att knappen är handbroms? Då spelar det ingen roll om du har ABS eller inte.
Nej jag har långt om länge fått reda på det också (funkade i SA så jag har tyvärr inte varit uppmärksam, men det spelar ingen roll - jag har tillräckligt med argument ändå), men bilen flyger hit o dit som en vante även om jag använder triggern.

Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Eftersom jag är en av dom som verkligen älskar bilfysiken i Gta IV så fattar jag inte alls vad du snackar om egentligen, men med tanke på hur du beskriver din körning så verkar du ju inte kunna köra bil i Gta IV för fem öre
Nej, det kan ligga något i det också Det går ju åt helvete hela tiden så det är en möjlighet, men jag är en fena på de tidigare spelen så viss rätt att klaga tycker jag mig ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Jaha, han menar när den utspelar sig. Fick för mig först att han syftade på året för lanseringen

Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Bilarna var stundtals lite väl svampiga i fjädringen i Gta IV, till exempel Sultan RS. Visst, den hade såklart bättre väghållning, men knappast den väghållning man kan förvänta sig av en rallybil. Tycker att de kan behålla fysiken till muskelbilarna då de i verkligheten gungar ganska ordentligt, och tajta till fjädringen ju nyare och sportigare bilarna är.
Jag är absolut beredd att hålla med dig. Voodoo (minns inte om just Voodoo var med i IV men bilar av liknande kaliber) och dem där tyngre bilarna funkar ju med den fysiken. Men inte nyare taxibilar och lätta sportbilar!
2012-11-15, 23:41
Medlem
Gideon-Stures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weener
Bilfysiken i GTA IV var bland det bästa jag vart med om i något bilspel någonsin.

Nu säger ju Rockstar att dom har "förbättrat" den då dom tyckte den var något sånär svajig bitvis.

Ni kan vara lugna, Rockstar VET vad dom gör, såklart den inte kommer sämre än tidigare. Deras spel har ju bara blivit bättre och bättre. Fysiken har blivit bättre för varje spel som kommit, detsamma gäller grafiken, storyn, ALLT!

Längtar
Håller med bilfysiken var flera mil bättre än i tidigare GTA-lir... då det var ungefär som att köra runt i en lådbil, ingen känsla alls.

Såg att det var snack om ett man ska kunna göra ett gäng olika heists i GTA V. Det e något som jag personligen verkligen ser fram emot.

Uppdragen i GTA VC när man förberedde och sen genomförde ett bankrån, var ett av dom absolut bästa i GTAS historia: http://www.youtube.com/watch?v=hl751wTMpGk&feature=watch-vrec
http://www.youtube.com/watch?v=ergdgQSXIfQ&feature=relmfu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in