2012-11-13, 00:05
Medlem
Reggaemans avatar
Det var någon många sidor bakåt i tråden som citerade från en artikel i stil med att hela kartan kommer att vara upplåst redan från första början, om det är bekräftat eller inte vet jag ej.

På ett sätt så är det ju skitkul att kunna utforska överallt redan från börja och leka rövare men på ett annat sätt är det ju tråkigt att inte ha några områden att kämpa för att låsa upp.

Hur ser ni på det om det om det visar sig att det stämmer?
2012-11-13, 00:11
Medlem
edberg25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det var någon många sidor bakåt i tråden som citerade från en artikel i stil med att hela kartan kommer att vara upplåst redan från första början, om det är bekräftat eller inte vet jag ej.

På ett sätt så är det ju skitkul att kunna utforska överallt redan från börja och leka rövare men på ett annat sätt är det ju tråkigt att inte ha några områden att kämpa för att låsa upp.

3 delar ska det självklart vara.
2012-11-13, 00:13
Medlem
Citat:

Det är helt bekräftat att så är fallet. Det känns väl lite si och så, att låsa upp områden är den ultimata belöningen ju. Men kartan är så stor så man kommer ändå ha outforskade områden under väldigt lång tid i spelandet ändå.
2012-11-13, 00:14
Medlem
Exonis avatar
Citat:

Kämpa och kämpa. I dem tidigare spelen så har jag inte direkt kämpat för att låsa upp dom andra öarna utan mest för att följa storyn och köra missions för att man gör det.
Medlem
zundells avatar
Citat:

Det är bekräftat. Hela staden är upplåst, nästan.

"Map open from beginning, with the exception of some protected areas."

För mig skulle sättet som det var i GTA IV fungera. Men har ingenting emot att allt är upplåst från början heller..

I IGN:s game scoop video sägs detta;

"Franklin lives in south Los Santos so he's sort of like in the hood.
They showed like their dispensary. We saw him walk out of a marijuana store."

Oklart om det är en cutscene eller om det faktiskt går att köpa droger. Lutar faktiskt åt att det kommer att gå.

Dessutom har varje karaktär sina egna pengar. Upplagt för bråk!
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg25
3 delar ska det självklart vara.

Fast nu är det väl nästan säkert på att det bara kommer att vara en enda stor karta och det enda sättet att dela upp en sån karta är ju att tex spärra av vägar, låter lite dumt haha
2012-11-13, 00:17
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zundell
Det är bekräftat. Hela staden är upplåst, nästan.

"Map open from beginning, with the exception of some protected areas."

För mig skulle sättet som det var i GTA IV fungera. Men har ingenting emot att allt är upplåst från början heller..

I IGN:s game scoop video sägs detta;

"Franklin lives in south Los Santos so he's sort of like in the hood.
They showed like their dispensary. We saw him walk out of a marijuana store."

Oklart om det är en cutscene eller om det faktiskt går att köpa droger. Lutar faktiskt åt att det kommer att gå.

Dessutom har varje karaktär sina egna pengar. Upplagt för bråk!

Vart stod detta?
2012-11-13, 00:18
Medlem
Imawakes avatar
Satt o lira L4D2 online och rent nyfiket frågade jag bara om nån längtade efter GTA5..

Fick svar av en snubbe "its going to suck balls.." och att det "look like shit"..

Så frågade om han ens sett spelet, för jag tycker det verkar hur bra som helst.. får inget riktigt svar, men han tyckte SA var bästa GTAspelet och den känslan kommer inte tillbaka i det nya spelet säger han..

Plus att "graphics is not everything".. osv..

Vad anser ni?
2012-11-13, 00:22
Medlem
zundells avatar
Citat:
Vart stod detta?

Det stod i någon utav previews:en som dök upp idag. GTAV.net har det listat, men från vilken det är vet jag inte. Min tyska/hollänska/spanska/italienska är inte så bra.
2012-11-13, 00:23
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imawake
Satt o lira L4D2 online och rent nyfiket frågade jag bara om nån längtade efter GTA5..

Fick svar av en snubbe "its going to suck balls.." och att det "look like shit"..

Så frågade om han ens sett spelet, för jag tycker det verkar hur bra som helst.. får inget riktigt svar, men han tyckte SA var bästa GTAspelet och den känslan kommer inte tillbaka i det nya spelet säger han..

Plus att "graphics is not everything".. osv..

Vad anser ni?

Det låter skumt... visst var det en unik känsla i SA men V ser ju ut att toppa allt hittills.
2012-11-13, 00:52
Medlem
DeepForests avatar
Grafiskt sett så verkar GTA V landa snäppet under GTA 4 av att döma från detta screen:
http://se.ign.com/pictures/articles/2116/16489.jpg

Det kanske ter sig på annat vis när man väl spelar. Det återstå att se.
2012-11-13, 00:53
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Det stod väl i artikeln (Game Informer) att Michael jobbar undercover åt polisen och hjälper till att ta fast brottslingar för att sona sina gamla brott?

Vet inte om det klassas som ett jobb men det är alltid nåt att gå på

Nja, det stod väl att han hade gjort en deal med polisen och levde under vittnesskydd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in