2012-11-09, 19:22
Medlem
Jag börjar alltid med uppdragen först, som sagt ett bra sätt att lära sig det viktigaste...

Jag kommer inte ihåg men fick man pengar när man dödade någon ute på gatan, GTA IV då? Så man tjänar lite stålar på döda ett par i GTA V
2012-11-09, 19:25
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Jag börjar alltid med uppdragen först, som sagt ett bra sätt att lära sig det viktigaste...

Jag kommer inte ihåg men fick man pengar när man dödade någon ute på gatan, GTA IV då? Så man tjänar lite stålar på döda ett par i GTA V

Det fick man men det var inga astronomiska summor direkt.
2012-11-09, 19:27
Medlem
DertyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagGillarSoppa
När det det Trailer nr2 kmr?
Citat:
Ursprungligen postat av Shrompe
14e va?
Ja, 14 november: www.rockstargames.com/V/

Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
PS3 klarar det galant. Redan när den släpptes så var den före sin tid men Xbox-spelaren lär få släpa på 2-3 skivor för att kunna spela.

Vad är det första ni tänker göra när ni sitter bänkade framför spelet? Jag tänker vissla efter en taxi och bara åka runt, ta in allt nytt grymt. Sedan när jag tröttnat så snor jag taxin och kör plattan i mattan genom hela staden.
Min ritual är att se till att jag har tid att spela några timmar första gången jag spelar ett nytt GTA-spel och jag börjar alltid med uppdragen och plöjer storyn. Leker gör jag sen när storyn är avklarad.
2012-11-09, 20:03
Medlem
Kikus avatar
Citat:
PS3 klarar det galant. Redan när den släpptes så var den före sin tid men Xbox-spelaren lär få släpa på 2-3 skivor för att kunna spela.

Vad är det första ni tänker göra när ni sitter bänkade framför spelet? Jag tänker vissla efter en taxi och bara åka runt, ta in allt nytt grymt. Sedan när jag tröttnat så snor jag taxin och kör plattan i mattan genom hela staden.
Jag tänkte också på detta idag Det första jag kommer göra är att köra lagligt (så som man skulle kört på riktigt) alltså inte dra till sig någon uppmärksamhet fast fort om polisen är efter.
2012-11-09, 20:06
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:

Jag kommer förmodligen att köra ett par uppdrag till att börja med för att få en känsla för hur allt fungerar, när det är gjort kommer jag att leta upp en cross/quad och kötta runt i landskapet och om det går hoppa basejump
2012-11-09, 20:18
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Någon annan som tänker på Budd i Kill Bill när man ser Trevor? OMG jag vill spela som han nuuuuuuu!
Kan jag ej påstå.
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Jag börjar alltid med uppdragen först, som sagt ett bra sätt att lära sig det viktigaste..
I agree.
2012-11-09, 20:19
Medlem
Kikus avatar
Hur skulle ni vilja att R släppte info härnäst? eller kanske till nästa spel

Själv tycker jag att beroende på hur storyn är att dom borde släppa kartan så man kan känna sig lite hemma innan man börjar spela eller kanske någon form av google street view.
2012-11-09, 20:26
Medlem
Pellenss avatar
Citat:

Älskar att läsa sånt här i väntan på spelet.

Om man från början vår välja en av de tre karaktären att börja med, så kommer jag välja att börja med Micheal. Inte för att han är favoriten, utan för hans stora hus och alla hans feta bilar. Först kommer jag göra kanske 5-6 uppdrag, eller hur många som känns nödvändigt för att få en liten grund.

Sen kommer jag börja med att undersöka huset (Michaels) och dess funktioner, gå till tennisplanen och kolla runt lite. Kollar vad barnen och frun har för sig, eller vad grannarna gör och om dom har någon hund man kan få möjlighet att ta en titt på. Sen går jag till garaget, väljer R8:an (F9) av alla hans bilar som står i garaget. Jag börjar med att sakta ströga runt i Beverly Hills området, kolla på alla fina bilar och brudar som solar på sina tomter. Efter detta drar jag gasen i botten ner till hoodet för att showa lite med min fina bil och mina dyra kläder - för att skapa lite avundsjuka. Självklart råkar jag trigga igång ett par gängmedlemmar som kräver mina kontanter och min dyra klocka. Eftersom jag verkligen inte tänker låta mig tryckas ned av ett par sunkiga hood-människor så förbereder jag mig för fight, som tur var råkade jag plocka på mig ett tennisrack efter vistelsen på tennisbanan. Börjar med att däcka två av de tre medlemmarna med racket. Den tredje däckas även han, och då jag ändå planerat att köra mot ödemarken, bestämmer jag mig för att plocka med honom och placerar honom därför i bagageluckan (om han får plats, r8 trots allt.)

Innan jag kör ut från staden bestämmer jag mig för att stanna vid 24-7. Efter en rundtur kommer jag fram till kassan där jag lägger fram mina varor, en bensindunk, ett paket cigaretter och ett nytt tennis rack då det förra brast. Jag börjar min färd mot ödemarken och efter en evighets körande genom berg och dalar hamnar jag på den perfekta platsen, långt från civilisationen. På toppen av ett massivt berg, med moln åkandes precis ovanför ens huvud, Mount Chiliad. Jag lastar ut den sönderslagna mannen, liggandes där på marken tömmer jag hela bensindunken över honom. Innan jag väljer att sätta futt på skiten, tänder jag en cigarett, därefter kastar jag tändaren och stora lågor brusar till. Jag öppnar bagaget på bilen, plockar ut en fallskärm och hoppar sedan ut över det oerhört höga berget blickandes över ett Los Santos som börjar skymma.

Can't wait for this shit to happen..
Senast redigerad av Pellens 2012-11-09 kl. 20:29.
2012-11-09, 20:30
Medlem
Faukess avatar
Hörde att detta kommer vara större än vad Red Dead, GTA IV och tror det sista var Vice City är tillsammans. Lär finnas lite yta att utforska vilket vi älskar!

Det första jag kommer göra är att gå runt och bara spöa allt och alla! Älskar att bara veva ner nån jävel i såna här spel. Ägnade flera timmar i sträck på GTA IV genom att bara gå omkring och spöa helt oskyldiga människor
2012-11-09, 20:32
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Hur skulle ni vilja att R släppte info härnäst? eller kanske till nästa spel

Själv tycker jag att beroende på hur storyn är att dom borde släppa kartan så man kan känna sig lite hemma innan man börjar spela eller kanske någon form av google street view.

En karta tror jag inte att vi kommer att få se innan spelet har släppts men lite fler bilder och 1-2 trailers och kanske en litet urval av nya vapen sen är jag rätt nöjd, vill ju inte se alltför mycket.

Sättet dom valde att släppa information och trailers i det här spelet var i mina ögon katastrofalt, blir inte annat än förbannad över att få vänta över ett år på ny info efter att första trailern släpptes.

Näe, i framtida spel så tycker jag att dom ska vänta med att släppa information alls innan de har tillräckligt för att kunna ge en stadig ström av info/bilder/trailers, gärna inte mer än ett år innan spelet släpps

Citat:
Ursprungligen postat av Faukes
Hörde att detta kommer vara större än vad Red Dead, GTA IV och tror det sista var Vice City är tillsammans. Lär finnas lite yta att utforska vilket vi älskar!

Det första jag kommer göra är att gå runt och bara spöa allt och alla! Älskar att bara veva ner nån jävel i såna här spel. Ägnade flera timmar i sträck på GTA IV genom att bara gå omkring och spöa helt oskyldiga människor

Haha min kusin är likadan, bara tar fram katanan i San Andreas och hugger ner random folk i flera timmar, hajjar inte grejen
2012-11-09, 20:41
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faukes

Av vad jag har läst så ska kartstorleken vara större än IV, San Andreas och RDR tillsammans.
2012-11-09, 20:43
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
En karta tror jag inte att vi kommer att få se innan spelet har släppts men lite fler bilder och 1-2 trailers och kanske en litet urval av nya vapen sen är jag rätt nöjd, vill ju inte se alltför mycket.

Sättet dom valde att släppa information och trailers i det här spelet var i mina ögon katastrofalt, blir inte annat än förbannad över att få vänta över ett år på ny info efter att första trailern släpptes.

Näe, i framtida spel så tycker jag att dom ska vänta med att släppa information alls innan de har tillräckligt för att kunna ge en stadig ström av info/bilder/trailers, gärna inte mer än ett år innan spelet släpps

Haha min kusin är likadan, bara tar fram katanan i San Andreas och hugger ner random folk i flera timmar, hajjar inte grejen

Men typ om dom har en karta som kanske inte är exakt som den riktiga. Så kanske det är utsatt första dejten med henne och sen har dom med det i storyn typ säger: kommer du ihåg när vi va där?

Känns ju så underligt att man inte har en aning om omgivningen när man växt upp där. var det inte så i SA att man var uppväxt där?

Annat i IV då man kommer dit och som det värkar vara i V med allafall en karaktär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in