2012-10-31, 17:30
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy.Clarkson
Har kört en del GTA IV på en polares 360 och det kändes mycket bättre än på min PS3. Tycker att bilduppdateringen var bättre och det kändes lite bättre upplöst. Har läst att skuggor skall vara sämre på 360 men det är inget jag har märkt. Om jag skulle köpt en konsol enbart för spelet, vilket i mitt tycke är onödigt då en PC-version i princip är garanterad, skulle jag köpt en 360. Det mesta är helt enkelt bättre, tycker inte att Bluray och gratis internetspelande väger upp riktigt.

Det mest ultimata kommer vara att köra GTA V på PC med gamepad enligt mig. Tyvärr får man väl vänta ett halvår men om Rockstar nu har skärpt till sig med versionerna som de gjorde med MP3 kommer det troligen att bli en sjudundrande bättre upplevelse.

Tack för tips/info.
Jag söker inte det mest ultimata, jag söker en billig konsoll så jag får spela spelet. Sitter ju då o då o kör San andreas bara för att det är kul att glida omkring o köra fusk. PC mer eller mindre hatar ja att spela på, enda ja gillar på PC är FPS-spel.. Ett spel som GTA blir helt fel på pc, tycker jag.

Spelade San andreas en sväng på PC när ja bodde på internat, eftersom de inte fanns några tvkanaler och rummen var små fanns ingen orsak att ha TV, så fick bli PC, det var inte alls samma spelupplevelse för mig.
2012-10-31, 18:01
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Helt ärligt, grabbar. Förstår inte hur ni kan tro att V inte kommer komma till PC. Dom flesta av er har nog sett hur jävla stort det är med mods osv. till både SA och IV. Det är fan en hel rörelse som än idag lirar SA och skapar nya grejer till spelen på PC. Youtube kryllar av en massa videor uppladdade av stolta spelare där dom visar sina mods.

Rockstar vet om detta och har sett det, finns ingen chans i världen att dom ska missa dessa potentiella och nya kunder så snälla lägg ner snacket om PC. Varje gång jag kommer in på FB så är detta den första tråden jag besöker i hopp om att det kommit någon ny information men istället är 9 av 10 inlägg huruvida det ska komma till PC eller inte. Tänk logiskt och sluta spamma det som 500 personer gjort innan er på varje sida i princip.

Jag tror att det kommer till PC, eller det gör det. Förr eller senare. Ge det ett par månader så tror jag vi får lite info om spelet samt hurvida det blir PC release samtidigt eller efter ett par månader. För det kommer till PC, garanterat.
2012-11-01, 07:26
Medlem
GTA V kommer till PS3 och xbox360 så minimumkraven på PC kan inte bli så höga om de gör ett bra jobb med portningen.
2012-11-01, 08:47
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Ska man spela GTA på PC får man fan använda en Ps3 kontroll eller X360 kontroll!
2012-11-01, 10:21
Medlem
tglrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Ska man spela GTA på PC får man fan använda en Ps3 kontroll eller X360 kontroll!
+1!

Garvar alltid åt alla gameplay-videos på Youtube när folk lirar GTA på PC, ingen kan aima för fem öre. Sensitivity 1000?
2012-11-01, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll

Man spelar ju GTA på PC för mus och tangentbord, och givetvis bättre grafik , det är mycket lättare att springa omkring och sikta och skjuta.
Visst, man får inte samma flyt när man kör bil (analoga spakar) men det funkar ändå, det är inte Gran Turismo, det spelar ingen roll om man råkar köra in i en folkmassa, men man kan alltid ha en kontroller redo om man vill köra bil och ha bättre kontroll, eller flyga helikopter och flygplan.

Edit: Jag drog fram min kontroller när jag spelade Vice City, det var fan omöjligt att flyga helikoptrarna med tangentbord och mus, den stora feta attackhelikoptern och dom där små mini helikoptrarna man skulle lägga bomber med i missions, men med kontrollern fick man grym kontroll över helikoptrarna.
Senast redigerad av torteras78 2012-11-01 kl. 11:14.
2012-11-01, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tglr
När i November ska trailern komma ut, finns det något datum?

Tyvärr inte, men den 8:e nov kan man ju alltid hoppas på!
2012-11-01, 12:22
Medlem
tglrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak
Tyvärr inte, men den 8:e nov kan man ju alltid hoppas på!
Aha det var synd. Hoppas på det, bara en vecka kvar!
2012-11-01, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tglr
När i November ska trailern komma ut, finns det något datum?

Många inklusive jag hoppas på en ny trailer i morgon den 2:a november, exakt 1 år sedan första trailern.
2012-11-01, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak
OT; Ta inte dedär jävla snacket i denna tråd, snälla...

Vad tror ni andra trailern kommer att visa? Huvudpersonen? Landskapen? Fordon?

Jag tror vi kommer få veta mer om själva handlingen i spelet och så tror jag att vi kommer ges en någorlunda uppfattning om storleken på staden och omgivningarna!
2012-11-01, 13:41
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yesw
Sluta snacka om era jävla datorer, skapa en egen tråd eller något.

Hoppas det kommer en ny trailer imorgon eller lite info om spelet, annars blir jag besviken
Varför skulle det komma imorgon? Det är ju den åttonde som GameInformer släpps. Jag tror inte dom ger oss något mer innan tidningen släppts.
2012-11-01, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Varför skulle det komma imorgon? Det är ju den åttonde som GameInformer släpps. Jag tror inte dom ger oss något mer innan tidningen släppts.

För att i morgon är det exakt 1 år sedan första trailern kom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in