Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Är stor pris skillnad på ps3 och xbox 360.. Ni som spelat IV på 360, är det att jämnföra med spelupplevelsen med en ps3a?
Har alltid kört playstation, men sålde det efter jag varvat IV, nästan inga spel jag är intresserad av, annat än GTA, och det fanns ingen humor i IV, så varför spela det mer än bara storyn.
Själva dosan är ju en stor del av spelupplevelsen, men det är ju somsagt, en stor pris skillnad mellan playstation och xbox.
Man kan ju hitta ett begagnat, men om de kraschar så har man ju slängt bort en massa pengar.
Har kört en del GTA IV på en polares 360 och det kändes mycket bättre än på min PS3. Tycker att bilduppdateringen var bättre och det kändes lite bättre upplöst. Har läst att skuggor skall vara sämre på 360 men det är inget jag har märkt. Om jag skulle köpt en konsol enbart för spelet, vilket i mitt tycke är onödigt då en PC-version i princip är garanterad, skulle jag köpt en 360. Det mesta är helt enkelt bättre, tycker inte att Bluray och gratis internetspelande väger upp riktigt.
Det mest ultimata kommer vara att köra GTA V på PC med gamepad enligt mig. Tyvärr får man väl vänta ett halvår men om Rockstar nu har skärpt till sig med versionerna som de gjorde med MP3 kommer det troligen att bli en sjudundrande bättre upplevelse.