2012-10-31, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Såg nyss ett svar från Rockstars anställda på deras wall.

"Hey guys, glad to see so much enthusiasm about the release announcement. For those asking about the PC platform, we're currently focused on the Xbox 360 and PS3 versions of the game and don't have any details to share about a PC version at this time. Anyone that continues to spam the comments section will have their commenting privileges suspended."

Detta sög ju lite hästpung faktiskt...

Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Jg är en jävel på att misstolka. Jag tolkar detta som att det kanske inte blir någon PC-version.
JAg blir därför kanske tvingad att köpa en PS3:a! In that case, inte okey Rockstar.

Citat:
Ursprungligen postat av symbicort
Jag tänker iaf inte köpa xbox eller annan konsol utan jag väntar tills det släpps till PC.
Har ändå ingen lust att sitta och spela gta hela sommaren.
Men lite ledsen blir man ju.
Det är typiskt Rockstar att försöka vilseleda folk bort från PC och till konsollerna istället. Jag håller med er om att det är svinigt då GTA från början utvecklades till PC.
2012-10-31, 15:00
Medlem
Man får väl trösta sig med att Far Cry 3 i alla fall kommer till PC om en månad. Det borde vara lite som GTA i tropikerna, en enormt stor sandlåda med en massa uppdrag och grejer.
2012-10-31, 16:22
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Det är typiskt Rockstar att försöka vilseleda folk bort från PC och till konsollerna istället. Jag håller med er om att det är svinigt då GTA från början utvecklades till PC.
Kan ju bero på att det är på konsollerna som de större pengarna finns.
2012-10-31, 16:32
Medlem
creteks avatar
jävla pung rockstar. bara för det tänker jag inte köpa spelet som jag tänkte göra från början. nu blir det att vänta tills pc versionen släpps för att sedan ladda ner det.
2012-10-31, 16:34
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanashi
Kan ju bero på att det är på konsollerna som de större pengarna finns.

Utan ett PC-släpp förloras ju pengar i vart fall.
2012-10-31, 16:38
Medlem
Leatherheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Utan ett PC-släpp förloras ju pengar i vart fall.

Du tror inte att det finns några PC-gamers som överväger att köpa konsol då de inte orkar vänta?
Så tror jag dem tänker och det lär bli lite deg på det.
2012-10-31, 16:50
Medlem
Bongmons avatar
Är stor pris skillnad på ps3 och xbox 360.. Ni som spelat IV på 360, är det att jämnföra med spelupplevelsen med en ps3a?
Har alltid kört playstation, men sålde det efter jag varvat IV, nästan inga spel jag är intresserad av, annat än GTA, och det fanns ingen humor i IV, så varför spela det mer än bara storyn.

Själva dosan är ju en stor del av spelupplevelsen, men det är ju somsagt, en stor pris skillnad mellan playstation och xbox.

Man kan ju hitta ett begagnat, men om de kraschar så har man ju slängt bort en massa pengar.
2012-10-31, 16:51
Medlem
ExtremeWayss avatar
Känns lite slöseri att ett sånt spel måste degraderas så mycket för att kunna spelas på 7 år gamla konsoler. Jag har PS3 men vet inte ens om jag kommer köpa det innan det släpps till PC, vill inte förstöra spelupplevelsen. Körde skyrim på konsol innan PC och det är en enorm skillnad på både grafiken och prestandan, känns som FPS:en är alldeles för låg för att det ens borde vara godkänt. Tycker fan dom borde skippat konsol helt denna gång, dom börjar bli för out-of-date. Kvalitet före kvantitet.

EDIT: Eller åtminstone släppa PC-versionen samtidigt. Finns väl andra sätt att tjäna pengar på? Kostnad för tillträde till multiplayer-serverna eller nåt?
Senast redigerad av ExtremeWays 2012-10-31 kl. 16:57.
2012-10-31, 17:03
Medlem
Jeremy.Clarksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Är stor pris skillnad på ps3 och xbox 360.. Ni som spelat IV på 360, är det att jämnföra med spelupplevelsen med en ps3a?
Har alltid kört playstation, men sålde det efter jag varvat IV, nästan inga spel jag är intresserad av, annat än GTA, och det fanns ingen humor i IV, så varför spela det mer än bara storyn.

Själva dosan är ju en stor del av spelupplevelsen, men det är ju somsagt, en stor pris skillnad mellan playstation och xbox.

Man kan ju hitta ett begagnat, men om de kraschar så har man ju slängt bort en massa pengar.
Har kört en del GTA IV på en polares 360 och det kändes mycket bättre än på min PS3. Tycker att bilduppdateringen var bättre och det kändes lite bättre upplöst. Har läst att skuggor skall vara sämre på 360 men det är inget jag har märkt. Om jag skulle köpt en konsol enbart för spelet, vilket i mitt tycke är onödigt då en PC-version i princip är garanterad, skulle jag köpt en 360. Det mesta är helt enkelt bättre, tycker inte att Bluray och gratis internetspelande väger upp riktigt.

Det mest ultimata kommer vara att köra GTA V på PC med gamepad enligt mig. Tyvärr får man väl vänta ett halvår men om Rockstar nu har skärpt till sig med versionerna som de gjorde med MP3 kommer det troligen att bli en sjudundrande bättre upplevelse.
2012-10-31, 17:07
Medlem
Finns ännu en chans att GTA V även släpps till nästa generations konsoler som kanske kommer Q4 2013. I så fall kan de sälja spelet två gånger även till många som spelar på konsol.
2012-10-31, 17:12
Medlem
Presentpappers avatar
PC-versionen av GTA spel har väl i många fall släppts senare? Alltså att konsolerna har prioriterats först.
Men att som i fallet med Vice City, att PC-versionen hade något bättre grafik och sådant.
2012-10-31, 17:23
Medlem
CommonKnowledges avatar
Helt ärligt, grabbar. Förstår inte hur ni kan tro att V inte kommer komma till PC. Dom flesta av er har nog sett hur jävla stort det är med mods osv. till både SA och IV. Det är fan en hel rörelse som än idag lirar SA och skapar nya grejer till spelen på PC. Youtube kryllar av en massa videor uppladdade av stolta spelare där dom visar sina mods.

Rockstar vet om detta och har sett det, finns ingen chans i världen att dom ska missa dessa potentiella och nya kunder så snälla lägg ner snacket om PC. Varje gång jag kommer in på FB så är detta den första tråden jag besöker i hopp om att det kommit någon ny information men istället är 9 av 10 inlägg huruvida det ska komma till PC eller inte. Tänk logiskt och sluta spamma det som 500 personer gjort innan er på varje sida i princip.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in