2012-10-03, 23:58
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
Jaha okej nej jag visste inte om det var ett rykte eller något som rockstar själva sagt. Det som fick mig att tro att han är latino var namnet "Albert da Silva" vilket inte låter så amerikanskt. Men lugna dig vill inte att du ska spåra ut för detta min vän.

Jag bara ingående svarade på din fråga...excuuuse me för att du tyckte att jag "tog i".
2012-10-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Men du säger att han är latino, vad får dig att tro det?
Jag tycker då han ser amerikansk ut
Hur ser en amerikan ut enligt dig, räcker det att vara vit? Såg nämligen att du ville spela som en amerikan tidigare i tråden också, så jag blev nyfiken på att veta vad en amerikan är för dig.
2012-10-04, 16:01
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Hur ser en amerikan ut enligt dig, räcker det att vara vit? Såg nämligen att du ville spela som en amerikan tidigare i tråden också, så jag blev nyfiken på att veta vad en amerikan är för dig.

Rent utseendemässigt så kan jag inte riktigt säga vad jag menar med amerikan, en vanlig vit kille med amerikansk accent utan några utländska rötter och om man ska tro att det är killen i kostym som är huvudpersonen så får personen gärna hålla sig i den sk "amerikanska idyllen" dvs i ett högre medelklass villaområde med liknande familj och vänner.

Jag känner att jag inte vill spela som CJ igen i hooden eller som Niko invandraren med sin ryska(?) accent och båda två som bara bor i skräpiga lägenheter/hus med sjabbiga kompisar.

Vill gärna ha lite mer klass på den här huvudkaraktären och dess omgivning
Senast redigerad av Reggaeman 2012-10-04 kl. 16:17.
2012-10-04, 16:19
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Rent utseendemässigt vill jag ha det som i San Andreas att man väljer om man är tjock eller biffig, tatueringar, frisyr och så vidare. Men har en bestämd karaktär man får alltså inte byta namn och skit som i saints row. Hoppas som föregående talare att man är vit och man bor i ett hyfsatt rikt område. En sak som skulle uppröra mig var ifall de tog bort funktionen att bli full. Var extremt roligt att köra rattfull i GTA 4.
2012-10-04, 19:34
Medlem
Hundvalps avatar
Ingen GI reveal denna månad heller då :/

Lite kul hur alla fans ilsknar till och skriver massa idiotiska kommentarer på deras wall. R* kommenterade faktiskt lite humoristiskt.

2012-10-04, 20:37
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Rent utseendemässigt så kan jag inte riktigt säga vad jag menar med amerikan, en vanlig vit kille med amerikansk accent utan några utländska rötter och om man ska tro att det är killen i kostym som är huvudpersonen
Får fan inte ihop det. Vill du att man ska vara en indian? De är ju ioförsig "röda" men de har inte utländska rötter som i stort sett alla som bor i USA har, utan indianerna då.
2012-10-04, 21:00
Medlem
PsycholicRaves avatar
För alla som snackar om huvudkaraktären och möjligheten att denne heter Albert de Silva, här förklaras det hur detta rykte uppkommit: http://www.pcgamer.com/2011/11/14/is-albert-de-silva-gta-5s-lead-character/
Bedöm själva om ni tycker det verkar troligt.

Personligen så ställer jag mig lite tveksam till det, liknande rykten cirkulerade ju t.ex. kring Resident Evil 6 där en kvinna hade haft med i sitt CV att hon var voice actor till Ashley (presidentens dotter ur Resident Evil 4), men det visade sig senare att hon inte alls var med i spelet utan det var en annan blond kvinna man sett i trailern.
2012-10-04, 21:07
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Får fan inte ihop det. Vill du att man ska vara en indian? De är ju ioförsig "röda" men de har inte utländska rötter som i stort sett alla som bor i USA har, utan indianerna då.

Okej, du tar det för långt nu när det kommer till att tolka det jag sagt.

Jag menar bara att jag vill ha en vit amerikan med tydlig amerikansk accent, för att du ska förstå så lägger jag till att han ska vara så amerikansk att han även har fullt amerikanska föräldrar.

Niko skulle mycket väl kunnat vara född i USA etc men han har ju fortfarande sin ryska(?) accent och det är det jag menar med att jag inte vill ha en karaktär med utländskt ursprung denna gång.
Senast redigerad av Reggaeman 2012-10-04 kl. 21:10.
2012-10-04, 21:22
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Okej, du tar det för långt nu när det kommer till att tolka det jag sagt.

Jag menar bara att jag vill ha en vit amerikan med tydlig amerikansk accent, för att du ska förstå så lägger jag till att han ska vara så amerikansk att han även har fullt amerikanska föräldrar.

Niko skulle mycket väl kunnat vara född i USA etc men han har ju fortfarande sin ryska(?) accent och det är det jag menar med att jag inte vill ha en karaktär med utländskt ursprung denna gång.

Alla förstår vad du menar, men klart det är nån lustigkurre som kommer och hävdar att du menar indianer för han vill mena att du är lite korkad som ej känner till Amerikas historia osv.

Säg bara att du vill spela en vit karaktär som pratar flytade amerikanska vars släkt varit bosatt i Amerika några generationer så är det svårt att tolka in något annat.....

Själv skulle jag vilja att man faktist är välbärgad och bor riktigt fint, iallfall till en början. Sen kan ju såklart nått hända så att man måste börja råna banker och bli en kriminell på "gatan" istället för att vara en stor boss som bara sitter på ett kontor.

Vill inte spela nån ghetto kille och leva i slummen igen....
2012-10-05, 00:36
Medlem
Varför skulle man inte vilja spela som fattig från början? Jag tycker det är själva charmen med GTA, att man börjar som en fattig minoritet(?) för att sedan "arbeta" upp sig till en rik och mäktig man. Att man jagar "The American Dream", hur kul är det att vara en helt normal medelklass person även om man någorlunda kan relatera med den karaktären?
2012-10-05, 01:51
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostfaceKilla
Varför skulle man inte vilja spela som fattig från början? Jag tycker det är själva charmen med GTA, att man börjar som en fattig minoritet(?) för att sedan "arbeta" upp sig till en rik och mäktig man. Att man jagar "The American Dream", hur kul är det att vara en helt normal medelklass person även om man någorlunda kan relatera med den karaktären?

Men om man börjar som en övre medelklass/överklass snubbe med familj som bor i ett fint villaområde i Los Angeles så har man ju mycket att förlora, bara där har du ju en bra story att börja med.

Jag vill bara se något annorlunda i Gta spelen för en gångs skull och inte direkt börja som springpojke åt alla maffiabossar precis som det alltid har varit...jag vill se något nytt och hoppas verkligen att det åtminstone blir någonting i närheten av det jag har sagt.

Om det visar sig att man börjar i Ghettot som en svart man och att man måste börja spelet med att deala droger för att få ihop pengar kommer jag bli så stört besviken.
2012-10-05, 14:16
Medlem
Dimaks avatar
hoppas man börja som en medlem av maffian eller försöker blir invigt. Och inget som de förråder osv! några medlemmar kan väl förråda dig men man måste få död på dem!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in