2012-10-19, 19:18
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbadab
Det har jag väldigt svårt att tänka mig. Folk älskar GTA-serien och Rockstar tjänar multum på den, finns ingen som helst anledning att lägga ner anser jag.
Tänkte detsamma tills jag kom ihåg att dom sa att dom tänkte lägga ned serien efter 4an, någon vecka innan den släpptes för att fokusera på MP.
Sedan efter tBoGT & LaD så tog dom tillbaka det. Men det var kanske endast var någon liten svacka.
2012-10-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
GTA IV:

Om det är någonting som jag tycker att jag gjorde fel i storyn som jag tycker är värt att ändra på så kör jag oftast om storyn för att rätta till mina misstag som tex i Gta IV där jag gjorde fel val och missade chansen att få Playboys lägenhet samt gula Hummer som är unik, där kände jag att det var värt att köra om

Efter att jag har fixat mina misstag, fått unika saker samt dödat alla duvor (dvs typ hidden packages) så leker jag rövare mest, fuskar mycket, biljakter och krossar bilar typ, gör fortfarande dessa saker i Gta IV tre år efter att jag senaste körde storyn

Tror jag har kört online i Gta IV ca fem gånger sen jag köpte spelet 2008

Själv har jag spelat GTA IV storyn några gånger med flera valmöjligheter som du säger men efteråt blir det bara tråk. Det där med att få spela med kompisar tycker jag gör spelet mycket bättre (men det kanske för att jag har en helt galen kompis). Till GTA V skulle jag vilja att man skulle kunna fuska i free-roam samt kunna råna banker (som i uppdraget). Polisen tycker jag är lite för lätt att komma undan i GTA IV, sex stycken stjärnor borde vara supersvårt. En annan sak med polisen är att om man bara rör på deras bil så börjar de skjuta på dig, det borde de fixa...
2012-10-19, 19:29
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Tydligen gör det ju det. Om man tar fel val på grund av nyfikenhet så är det en sak men att du reagera överraskad och ångerfull att du inte fick px's lägenhet talar för sig själv.
Du benämnde det själv som 'fel val' och det säger väl också allt om sig själv... Så som innebörden av vad som just är 'rätt.'
Spelet konstruerat att följa en av två banor. Små som stora detaljer leder upp till de val som man ska göra. Som också ger ledtrådar till vilket som är rätt. Så alla väljer inte alltid det 'korrekta' valet. Men alla vet vilket det är.

Stupid.

Du fattar ju inte vad jag menar...såklart att ett val i Gta IV kan rankas som "rätt och fel" från individ till individ men ser man från ett allmänt perspektiv utifrån Gta IV som spel så finns det ju inget rätt eller fel val, sånt är ju upp till spelaren att välja.

Det finns inte en manual till Gta IV som säger "det här valet är det du ska välja för att det är rätt, det andra valet är fel", två aspekter: Rätt/fel från individ till individ, inget rätt/fel existerar rent allmänt i spelet som regel.

Citat:
Ursprungligen postat av Burek4Real
Själv har jag spelat GTA IV storyn några gånger med flera valmöjligheter som du säger men efteråt blir det bara tråk. Det där med att få spela med kompisar tycker jag gör spelet mycket bättre (men det kanske för att jag har en helt galen kompis). Till GTA V skulle jag vilja att man skulle kunna fuska i free-roam samt kunna råna banker (som i uppdraget). Polisen tycker jag är lite för lätt att komma undan i GTA IV, sex stycken stjärnor borde vara supersvårt. En annan sak med polisen är att om man bara rör på deras bil så börjar de skjuta på dig, det borde de fixa...

Råna banker/butiker är något jag skulle vilja se, varför vet jag inte riktigt men det känns bara som att det är alltför få butiker i Gta IV som är öppna eller som det ens är personal i, mer öppna byggnader.

Håller med i det där med polisen, man får dom efter sig alldeles för lätt och skulle man tex råka krocka in i en polisbil så skulle jag hellre se att man får böta än att man blir arresterad.

Det där med att sex stjärnor är för lätt att undkomma (Gta IV) tror jag har med att dom valde att ta bort militären från spelet, det är bra mycket svårare att krångla sig bort från pansarvagnar än fyra polisbilar
Senast redigerad av Reggaeman 2012-10-19 kl. 19:36.
2012-10-19, 19:30
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burek4Real

Det är också nåt jag tänkt på. Tycker snuten borde kunna bötfälla en istället. Säg att man begår ett trafikbrott. Då borde de stanna en och skriva ut en bot. Antingen tar man emot den eller drar därifrån, och först då börjar de jaga en med blåljus och grejer. Skulle faktiskt gärna se att snuten var lite hårdare mot synliga vapen på öppen gata också. Känns ju lite märkligt att stå framför en snut med ett raketgevär i handen och han bryr sig inte.
2012-10-19, 19:38
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Det är också nåt jag tänkt på. Tycker snuten borde kunna bötfälla en istället. Säg att man begår ett trafikbrott. Då borde de stanna en och skriva ut en bot. Antingen tar man emot den eller drar därifrån, och först då börjar de jaga en med blåljus och grejer. Skulle faktiskt gärna se att snuten var lite hårdare mot synliga vapen på öppen gata också. Känns ju lite märkligt att stå framför en snut med ett raketgevär i handen och han bryr sig inte.

Jag har ständigt jämfört Mafia 2 och dess detaljer med Gta Iv och även här är det Mafia 2 som vinner, i det spelet blir man bötfälld om man krockar lätt samt kör mot rött etc istället för att direkt bli efterlyst direkt.

Det behövs mer realistiskt handlande i Gta V
2012-10-19, 19:52
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag har ständigt jämfört Mafia 2 och dess detaljer med Gta Iv och även här är det Mafia 2 som vinner, i det spelet blir man bötfälld om man krockar lätt samt kör mot rött etc istället för att direkt bli efterlyst direkt.

Det behövs mer realistiskt handlande i Gta V

Precis. Körde en vända gtaiv igår, bara larvade runt och stal bilar. Tycker det är ganska störande att man kan göra donuts framför en snutbil, köra ner tidningsställ, vattenposter, skyltar och allt annat utan att de bryr sig ett dugg.

Nåt som retar mig ännu mer är att Liberty City har hands-down den snabbaste poliskåren i hela spelvärlden. Ställde mig framför en stillastående polisbil och lät hagelbössan föra min talan genom vindrutan. Innan jag hann springa till min bil så hade jag 5 polisbilar runt mig, och ett kvarter bort en vägspärr, samt helikopter och ett större antal poliser som sprang emot mig. Det tog inte ens 15 sekunder.

I femman borde det vara så att knäpper man en snut så borde det inte bli två-tre stjärnor direkt, och i synnerhet inte om det är helt öde runtomkring. Går man däremot bärsärk i en galleria så är det en annan femma.

Märkte även att när man har mycket snutar efter sig (2-3 stjärnor) så är gatorna på snudd helt tomma! Knappt trafik alls, och är man utan fordon så är det inte säkert man får tag på nåt heller.
2012-10-19, 20:33
Medlem
NorthSNKRs avatar
Vad tror ni om golf i spelet, kommer det finnas med i ännu högra grad dvs. ett betydande spel i spelet?

Baserar min fundering på att golfspel visas i trailern samt att minst ett av uppdragen i tbogt innebar golfswingande med boll.
2012-10-19, 20:43
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Vad tror ni om golf i spelet, kommer det finnas med i ännu högra grad dvs. ett betydande spel i spelet?

Baserar min fundering på att golfspel visas i trailern samt att minst ett av uppdragen i tbogt innebar golfswingande med boll.

Jag tror att man kommer att kunna se folk som spelar golf, kanske göra ett sidouppdrag på golfbanan men jag tror inte att man kommer att kunna spela golf.
2012-10-19, 20:46
Medlem
Schnauzers avatar
Bara 2 veckor kvar tills det har gått ett år sen första trailern. Ganska lång tid va.
2012-10-19, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Bara 2 veckor kvar tills det har gått ett år sen första trailern. Ganska lång tid va.
Fan, känns som det bara var nån månad sen man satt o väntade på den....
2012-10-19, 22:01
Medlem
Snart är det 1 år sedan den första GTA V trailern visades.

Bara jag som har en känsla att det kommer en ny trailer den 2 november 2012 , och sedan där efter en bomb med information om spelet samt ett realse datum vid trailerns slut?
2012-10-19, 22:10
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkerwins
Snart är det 1 år sedan den första GTA V trailern visades.

Bara jag som har en känsla att det kommer en ny trailer den 2 november 2012 , och sedan där efter en bomb med information om spelet samt ett realse datum vid trailerns slut?

För mig känns det ganska självklart att det kommer hända något stort den 2:an November, om inte så blir jag ännu en gång jävligt besviken.

Jag tror att 2:a November så kommer vi antingen få en ny trailer eller mycket skriven information om handling, karaktär etc men om det visar sig att vi istället får två nya bilder och sen tyst igen så blir det fan jag som aktiverar ragemode X2000 och spammar Rockstar om hur jävla besviken jag blir på dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in