Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Tydligen gör det ju det. Om man tar fel val på grund av nyfikenhet så är det en sak men att du reagera överraskad och ångerfull att du inte fick px's lägenhet talar för sig själv.
Du benämnde det själv som 'fel val' och det säger väl också allt om sig själv... Så som innebörden av vad som just är 'rätt.'
Spelet konstruerat att följa en av två banor. Små som stora detaljer leder upp till de val som man ska göra. Som också ger ledtrådar till vilket som är rätt. Så alla väljer inte alltid det 'korrekta' valet. Men alla vet vilket det är.
Stupid.
Du fattar ju inte vad jag menar...såklart att ett val i Gta IV kan rankas som "rätt och fel" från individ till individ men ser man från ett allmänt perspektiv utifrån Gta IV som spel så finns det ju inget rätt eller fel val, sånt är ju upp till spelaren att välja.
Det finns inte en manual till Gta IV som säger "det här valet är det du ska välja för att det är rätt, det andra valet är fel", två aspekter: Rätt/fel från individ till individ, inget rätt/fel existerar rent allmänt i spelet som regel.
Citat:
Ursprungligen postat av Burek4Real
Själv har jag spelat GTA IV storyn några gånger med flera valmöjligheter som du säger men efteråt blir det bara tråk. Det där med att få spela med kompisar tycker jag gör spelet mycket bättre (men det kanske för att jag har en helt galen kompis). Till GTA V skulle jag vilja att man skulle kunna fuska i free-roam samt kunna råna banker (som i uppdraget). Polisen tycker jag är lite för lätt att komma undan i GTA IV, sex stycken stjärnor borde vara supersvårt. En annan sak med polisen är att om man bara rör på deras bil så börjar de skjuta på dig, det borde de fixa...
Råna banker/butiker är något jag skulle vilja se, varför vet jag inte riktigt men det känns bara som att det är alltför få butiker i Gta IV som är öppna eller som det ens är personal i, mer öppna byggnader.
Håller med i det där med polisen, man får dom efter sig alldeles för lätt och skulle man tex råka krocka in i en polisbil så skulle jag hellre se att man får böta än att man blir arresterad.
Det där med att sex stjärnor är för lätt att undkomma (Gta IV) tror jag har med att dom valde att ta bort militären från spelet, det är bra mycket svårare att krångla sig bort från pansarvagnar än fyra polisbilar