2012-11-04, 15:56
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Nu har jag varken varit i New York eller Miami men jag upplever NY som en ganska "mörk" stad. Solen kommer aldrig hela vägen ner till gatuplan för alla feta skyskrapor och all trafik spyr ur sig ett tjockt moln av avgaser...

Miami, det känns som solen lyser upp allting, fåglarna kvittrar och det klarblåa vattnet spolas upp på den härligt gula sandstranden...

Kan det inte ha med detta att göra ?

Jag var i New York i April i år och jag kan säga såhär, folks syn på att Liberty City i Gta IV är en svinaktigt mörkt, daskigt och tråkig stad tycker jag inte direkt stämmer, finns ju mycket sol och ljusa partier i Gta IV som alla verkar totalt ignorera(?), dock blir det ju en helt annan sak om man jämför med Vice Citys Miami.

Jag håller med om att det delvis är rätt mörkt inne i själva staden i Gta IV och riktigt så ser det inte ut när man är på plats, New York är en väldigt ljus, livlig och otroligt skön stad men det är ju trots allt en betongdjungel med byggnader som är snarlika med sina glasfasader så det kan ju vara svårt att återskapa staden i ett spel och det blir ju lätt att man får känslan av mörker.

Jag tycker iallafall att Liberty City återspeglar New York väldigt bra om jag jämför med den riktiga staden, att det är en väldigt mörk och tråkig stad håller jag inte alls med om.

Men som sagt, att jämföra "färgerna" i Gta IV med Gta Vice City är som att jämföra svart med vitt, allt beror på från vilken vinkel man ser det ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Det beror väll självklart på vad dom har för roll i spelet, inte spelat alls mycket AC men inte tar man upp sitt svärd och skär av halsen på 9åringar?

Tror det skulle bli lite liv om folk körde runt i GTA V med skördetröskor på skolgårdar och sprutade inälvor ifrån dagisbarn?

Det är en väldigt konstig jämförelse att jämföra Assassins Creed med Gta, jag har förvisso bara spelat halvvägs genom Assassins Creed 1 men vad är det värsta man kan göra i det spelet förutom att döda fiender, döda sin häst med svärd eller armborst?

Det går inte att jämföra Assassins Creed med Gta då skillnaderna är för stora, i Assassins Creed har du svärd och möjligtvis ett flintlåsgevär medan du i Gta har motorsågar, automatvapen och rockerlauncher...you do the math.
Senast redigerad av Reggaeman 2012-11-04 kl. 16:04.
2012-11-04, 15:59
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Det beror väll självklart på vad dom har för roll i spelet, inte spelat alls mycket AC men inte tar man upp sitt svärd och skär av halsen på 9åringar?
Nej, exakt. Det är därför jag refererade till AC3 eftersom dom inte går att döda. Men tanken att bara kunna ha barn i sådana spel visar att det går utmärkt utan att gå över gränsen på vad som man ser är för mycket eller inte. Det handlar bara om begränsningar av skaparnas fantasi och spelets handlingar.
Citat:
Tror det skulle bli lite liv om folk körde runt i GTA V med skördetröskor på skolgårdar och sprutade inälvor ifrån dagisbarn?
Näe, då kan man likväl spela postal

Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det är en väldigt konstig jämförelse att jämföra Assassins Creed med Gta, jag har förvisso bara spelat halvvägs genom Assassins Creed 1 men vad är det värsta man kan göra i det spelet förutom att döda fiender, döda sin häst med svärd eller armborst?

Det går inte att jämföra Assassins Creed med Gta då skillnaderna är för stora, i Assassins Creed har du svärd och möjligtvis ett flintlåsgevär medan du i Gta har motorsågar, automatvapen och rockerlauncher...you do the math.
Barn är ämnet.
Barn finns dock inte ettan.
Senast redigerad av Kickex 2012-11-04 kl. 16:02.
2012-11-04, 16:03
Medlem
Pellenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Det är väl det som är poängen med bankrån?
Självklart, men man rånar ju i syfte att spendera pengarna på något "vettigt/roligt", inte för att ha råd med korv med bröd och kanske en hoe lite då och då.
2012-11-04, 16:06
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Barn är ämnet.
Barn finns dock inte ettan.

Ja, jag har inte sagt något annat?
Säger bara att det är enorma skillnader på våldet mellan Assassins Creed och Gta + att det utspelar sig under olika tidsepoker (precis som diskussionen varför det finns djur som man kan döda i RDR men att det kanske inte går i Gta V, dock vet vi inget om det ännu) och därmed så känns det ganska självklart att barn inte finns med i Gta.

Kollade nyss på en "Extreme violence montage" från Assassins Creed 2 och allt jag ser är att man kan döda vakter med svärd/kniv eller strypa dom, enorm skillnad om man jämför med Gta
Senast redigerad av Reggaeman 2012-11-04 kl. 16:09.
2012-11-04, 16:07
Medlem
McNords avatar
Citat:
Nej, exakt. Det är därför jag refererade till AC3 eftersom dom inte går att döda. Men tanken att bara kunna ha barn i sådana spel visar att det går utmärkt utan att gå över gränsen på vad som man ser är för mycket eller inte. Det handlar bara om begränsningar av skaparnas fantasi och spelets handlingar.
Att ha barn i GTA skulle bara funka för mig om de skulle vara lika sårbara som alla vuxna i spelet, skulle förstöra spelet att barn kan gå runt med sina föräldrar och barnet är helt odödligt...
2012-11-04, 16:10
Bannlyst
Är det spikat att det blir release under våren nu?

OBS, MOD: Jag sitter inte och "roar mig med att gissa releasedatum", så ge fan i att varna mig
2012-11-04, 16:12
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Att ha barn i GTA skulle bara funka för mig om de skulle vara lika sårbara som alla vuxna i spelet, skulle förstöra spelet att barn kan gå runt med sina föräldrar och barnet är helt odödligt...

Håller med, ska man ha med levande varelser av alla sorter oavsett om det är djur eller vuxna/barn så ska man väl kunna interagera med dessa på lika "villkor"
2012-11-04, 16:14
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Håller med, ska man ha med levande varelser av olika sorter oavsett om det är djur eller vuxna/barn så ska man väl kunna interagera med dessa på lika "villkor" annars är det ju värdelöst

Citat:
Ursprungligen postat av buskar
Är det spikat att det blir release under våren nu?

OBS, MOD: Jag sitter inte och "roar mig med att gissa releasedatum", så ge fan i att varna mig

Det som står på Rockstars hemsida är "SPRING 2013", that's it.
2012-11-04, 16:17
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Sant. Om man skulle köra på ett barn med en bil så ska det i så fall inte bli som att köra in i en betongvägg.
Citat:
Ja, jag har inte sagt något annat?
Verkade som det.
Citat:
Säger bara att det är enorma skillnader på våldet mellan Assassins Creed och Gta + att det utspelar sig under olika tidsepoker (precis som diskussionen varför det finns djur som man kan döda i RDR men att det kanske inte går i Gta V, dock vet vi inget om det ännu) och därmed så känns det ganska självklart att barn inte finns med i Gta.
Så det finns inte barn 2012/2013?
Citat:
Kollade nyss på en "Extreme violence montage" från Assassins Creed 2 och allt jag ser är att man kan döda vakter med svärd/kniv eller strypa dom, enorm skillnad om man jämför med Gta
Generella dödsfall i AC är en annan sak som inte går att jämföra.
Barn är ämnet.
2012-11-04, 16:18
Medlem
Att man i GTA kan gå in på en skolgård och meja ner en hel hop med ungdomar eller barn kommer aldrig att hända.
2012-11-04, 16:42
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Att man i GTA kan gå in på en skolgård och meja ner en hel hop med ungdomar eller barn kommer aldrig att hända.
Knappast
Eller så kommer det bli ett exklusivt mod ;P
2012-11-04, 17:17
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Varför skulle man inte kunna meja ner ungdomar? Fyfan vad löjligt. Oskyldiga små barn har jag full förståelse för, men odrägliga bortskämda ungdomar tycker man ju borde gå att döda. Jag hade iallafall slaktat dessa svin med glädje och omsorg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in