2012-09-04, 16:25
Medlem
Korneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Folk har väl rätt att komma med sin åsikt ang releasedatum, man får väl drömma?

Jag håller med till viss del, hatar att köra 1st person på konsol, det är vedervärdigt.
Dock tycker jag att det är betydligt skönare att köra 3rd person på konsol, med undantag då från Max Payne spelen

Max Payne 3 har samma grafikmotor som GTA IV har och GTA V kommer få så det KAN bli samma känsla att skjuta i MP3 som i GTA:V, men det tror jag inte då dom ändrar så mycket i motorn mellan varje spel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rockstar_Advanced_Game_Engine

Personligen har jag svårt att spela dessa spel på konsol då jag stör mig nått så oerhört på auto-aim som blir ett måste om man ska kunna träffa något när man skjuter.

Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag kommer iallafall köpa Gta V till Playstation 3 (eftersom jag inte tror att det finns någon chans i helvetet att dom släpper Gta V till Playstation 4) och så kanske jag tankar det till dator endast för att kunna modda

Jag tror inte man ska räkna bort Playstation 4 riktigt än. Kanske är det mycket på gång bakom kulisserna?
Inget jag hoppas på men om det kommer ut till julhandeln nästa år kanske det blir ett "dragplåster" till nån ny konsol
2012-09-04, 17:50
Medlem
Schnauzers avatar
Fan, säg nu vart orden om Depeche Mode kommer ifrån!

Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Det lär troligtvis inte komma förrän tidigast nästa år. Tittar man på ex Ginza så står det 1 februari 2013. Så +/- någon månad från det så lär det finnas i butik. http://www.ginza.se/product/GTA-V/88750/

Haha, Ginza... Med din slutledningsförmåga borde du börja jobba för kvällspressen.
2012-09-04, 19:33
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cretek
det är helt enkelt en smaksak, jag hatar att köra 1st och 3rd person spel på konsoll. på pc har jag mycket bättre kontroll, mer känsla och inlevelse samt att det är bättre grafik, går ju knappt att sikta med konsollen. konsoll är tillför fighting och sport spel.
kan du inte sikta bra på konsoll betyder det ju att du är för dålig? träna istället för att gnälla
2012-09-04, 19:39
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelius
Max Payne 3 har samma grafikmotor som GTA IV har och GTA V kommer få så det KAN bli samma känsla att skjuta i MP3 som i GTA:V, men det tror jag inte då dom ändrar så mycket i motorn mellan varje spel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rockstar_Advanced_Game_Engine

Personligen har jag svårt att spela dessa spel på konsol då jag stör mig nått så oerhört på auto-aim som blir ett måste om man ska kunna träffa något när man skjuter.

Jag tror inte man ska räkna bort Playstation 4 riktigt än. Kanske är det mycket på gång bakom kulisserna?
Inget jag hoppas på men om det kommer ut till julhandeln nästa år kanske det blir ett "dragplåster" till nån ny konsol

Auto-aim Tråkigaste uppfinningen ever till spel, man vill ju skjuta manuellt så att man måste kämpa lite....

Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
kan du inte sikta bra på konsoll betyder det ju att du är för dålig? träna istället för att gnälla

Att skjuta i ett 1st person spel på konsol är helt sjukt jobbigt, anledningen till att jag personligen gillar att endast spela 1st person till dator är för att det är lättare att skjuta samt att i 1st person så ser man vapnet framför sig och att spela 1st person med mus gör att det känns som att man spelar direkt med personen om du förstår vad jag menar, lättare att sätta sig in med 1st person vapen + mus än 1st person + spak
2012-09-04, 21:28
Medlem
Tjena grabbar!

Vill först och främst be om ursäkt för att jag snor tråden och ställer en fråga om ett annat GTA spel. Nu är det nämligen så att mitt GTA IV har gått i sönder och jag tänkte istället då köpa GTA IV Liberty City Stories eller vad det heter från PS-store, så min fråga är helt enkelt - är det nåt man behöver eller är det bara till att betala och tanka hem det? Alltså typ, att man måste ha GTA IV för att detta ska funka då. För det är första gången jag köper ett spel därifrån så är väldigt dålig på den fronten. Så snälla, kan nån förklara för mig? Uppskattas som fasiken!

Mvh, Kalle!
2012-09-04, 21:57
Medlem
GTA Episodes from liberty city inehåller både The Ballad of gay tony och The lost and damned när du startar spelet kan du välja vilket du vill spela , nej du behöver inte ha gta iv för att du ska köra det

tror inte det ska vara nå problem att bara köra det när du startat
Senast redigerad av Ufc123 2012-09-04 kl. 22:00.
2012-09-04, 22:05
Medlem
TBOGT Fight Club http://www.youtube.com/watch?v=zQZVs2hKN-A

http://www.youtube.com/watch?v=5s4CaFodi9U sen finns en gay club
Senast redigerad av Ufc123 2012-09-04 kl. 22:07.
2012-09-04, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
GTA Episodes from liberty city inehåller både The Ballad of gay tony och The lost and damned när du startar spelet kan du välja vilket du vill spela , nej du behöver inte ha gta iv för att du ska köra det

tror inte det ska vara nå problem att bara köra det när du startat

Tackar så mycket!
2012-09-05, 02:29
Medlem
markokasks avatar
Mycket snack om man ska köpa på konsol eller PC. Själv skulle jag Helst köpa spelet till PC, men då min dator knappt klarar 100FPS på CS 1.6 så kommer jag nog inte ens kunna mata in skivan utan att det blir BS

Konsol blir det, har lirat en del IV på PS3, COD också. Givetvis var det förskräckligt äckligt i början men som med allt, man vänjer sig.
2012-09-05, 12:09
Medlem
CommonKnowledges avatar
Innerst inne sa vet ni att det ar konsol som GTA ska spelas pa annars hade inte Rockstar lagt sa mycket mer krut pa konsolversionerna an PC dar ni i princip far daligt gjorde porteringar med en massa buggar och djavulskap. Enda fordelen med PC ar att man kan modda men aven da dyker nya problem upp.
2012-09-05, 16:34
Medlem
r0starNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Innerst inne sa vet ni att det ar konsol som GTA ska spelas pa annars hade inte Rockstar lagt sa mycket mer krut pa konsolversionerna an PC dar ni i princip far daligt gjorde porteringar med en massa buggar och djavulskap. Enda fordelen med PC ar att man kan modda men aven da dyker nya problem upp.

Bättre känsla på PC, men smaken är som baken.
2012-09-05, 18:05
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0starN
Bättre känsla på PC, men smaken är som baken.
Pa vilket satt ar det battre kansla pa ett tangentbord? Jag tycker precis tvartom.
Enda fordelen isafall skulle vara vissa uppdrag dar man maste vara grym pa att sikta och det blir genast enklare med en mus istallet for en handkontroll.

Sedan ska vi inte ens borja med varstingdatorn man maste ha for att kunna spela i ett nagorlunda bra flow.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in