2012-09-06, 18:51
Medlem
Pizzapaomeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
What the actual fuck? Du får gärna skriva så man förstår...
Så du förstår inte vad han säger? Downs vibbar får jag brrr.

Bäst att skriva något ontopic eftersom moderatorernas hobby verkar vara att klaga på mina inlägg.

Ont: Jag vill ha så att man kan köpa bilar och ha dessa i ett garage och att det inte är så jävlalätt att sno bilar.

2012-09-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzapaomelett
Jag vill ha så att man kan köpa bilar och ha dessa i ett garage och att det inte är så jävlalätt att sno bilar.

Skulle vara riktigt nice om man kunde köpa bilar och att stjäla de blir mycket svårare. De bilar som man har snott borde man sedan kunna sälja och tjäna pengar, det vore något.
2012-09-06, 19:10
Medlem
sneakydudes avatar
Tänkte lite på detta angående bilbälte på folk man snor bilar av. Det skulle kunna funka smidigt om man snor en bil i samma stund som personen sätter sig, alltså har h*n inte hunnit få på sig bältet. Annars om man stannar en bil mitt i gatan så är risken större att de har bälte, och det blir helt enkelt en längre animation. Skulle till och med kunna vara så att det går snabbare att sno bilen om man hotar med pistol, så att personen snabbar sig. Sen om man försöker ta bilen med enbart nävarna så kanske det i enstaka fall blir så att personen säger typ "fuck you crackhead" och bara kör vidare.

Tror i ärlighetens namn inte detta kommer att komma med, men det vore en rolig detalj tror jag. Sen när man sätter sig i bilen så kan man ju bara trycka t.ex neråt på styrkorset för att knäppa fast sig. Plusset är att man inte flyger ur bilen vid krock, minuset är att det tar längre tid att ta sig ur bilen vilket kan vara ödesdigert om man redan har lite liv och hamnar i vatten.
2012-09-06, 20:14
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zod
JAngående diskussionen att införa personer från tidigare spel, vem vill det egentligen?
Personligen tycker jag att det vore jättetråkigt. Det skulle förstöra serien, man vill ju se utveckling hitta en ny karaktär att lära ''känna''. Inte återinföra en gammal karaktär som är bra mkt äldre än första gången man spelade honom. Även om personen är uppdrags givare skulle vara tråkigt. Alla (som har spelat spelet där gubben var med tidigare) har en egen cliffhanger om vad som hände med honom, om han plötsligt skulle dyka upp som uppdragsgivare och vara helt annorlunda mot ens förväntningar skulle förstöra lite av spelet.

Som skrivet...Dom enda karaktärerna som kan finnas med i GTA V är dom från GTA IV eftersom GTA IV och V utspelas i ett annat universum.
2012-09-07, 15:10
Medlem
vike22s avatar
http://www.igta5.com/forums/topic/2589-gta-v-screenshots-re-made-in-gta-san-andreas/

En snubbe med lite för mycket fritid som jämfört San Andreas och V utifrån screensen som postats. Ganska intressant att se hur mycket det har förändrats på relativt "kort" tid. Cirka åtta år är det va?
2012-09-07, 17:53
Medlem
Leatherheads avatar
Enligt något löst ryckte så kommer GTA V ha en kartstorlek som är fem gånger större än IV.
Undrar hur mycket man vågar suga in av detta, förmodligen ingenting... Men ändå

http://www.psxextreme.com/ps3-news/11852.html
2012-09-07, 20:50
Medlem
slasktratten123s avatar
Hoppas på mycket aktiviteter i spelet som golf, tennis, drickande, biljard o en jävla massa annat
2012-09-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vike22
http://www.igta5.com/forums/topic/2589-gta-v-screenshots-re-made-in-gta-san-andreas/

En snubbe med lite för mycket fritid som jämfört San Andreas och V utifrån screensen som postats. Ganska intressant att se hur mycket det har förändrats på relativt "kort" tid. Cirka åtta år är det va?

Jo, det är som att man vill spy när man ser San Andreas bilderna.
5:an är sjukt jäkla snyggt, om alla bilderna är in game då givetvis och inte mixtrade med.

Citat:
Ursprungligen postat av Leatherhead
Enligt något löst ryckte så kommer GTA V ha en kartstorlek som är fem gånger större än IV.
Undrar hur mycket man vågar suga in av detta, förmodligen ingenting... Men ändå

http://www.psxextreme.com/ps3-news/11852.html

Jag har hört att det skulle vara dubbelt så stort, men det är ändå stort om det bara är x2?
Rykten ska man aldrig lita på, men 5ggr är ju klart bättre än 2ggr.
2012-09-07, 22:53
Medlem
Mr-Zods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratten123
Hoppas på mycket aktiviteter i spelet som golf, tennis, drickande, biljard o en jävla massa annat

Jag håller med om att aktiveteter är roligt i gta. Allt från sky diving till åka helikopter, hopa ut och landa i vatten etc. Aktiviteterna i gta IV var egentligen inte så dåliga, men det jobbiga var att många av dem var relaterade till att vänner skulle ringa och göra aktiviteter hela tiden. Till exempel du är ute med Roman plötsligt ringer flickvännen, sedan patrick osv. Man suckar och måste återigen få upp statusen för att ha deras upplåsta special hjälp. Really boring and frustrating om du frågar mig.
Blir lite off ämnet, men tycker ändå att det med att vännerna i gta IV gav olika specialsaker var bra. Skulle vilja se det i V fast utan att behöva öka vänskapsstatus med olika vänner och flickvänner. Att man kanske betalar en liten summa på ammunition eller hos nåt gäng som t. ex ordnar en bilbomb. Då har man iaf något att slösa pengar på när spelet är avklarat.
Tyckte det var bra synd att dem tog bort köpa bilar funktionen från san andreas=inget att slösa pengar på efter avklarat spel. Vill se det igen i V, med utvecklingen att man kan styla bilen vid köp för en extra summa.
2012-09-08, 00:12
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zod
Tyckte det var bra synd att dem tog bort köpa bilar funktionen från san andreas=inget att slösa pengar på efter avklarat spel. Vill se det igen i V, med utvecklingen att man kan styla bilen vid köp för en extra summa.

Det gick att köpa bilar i SA, eller importera som de kallade det.
Dock var det först när man klarat i princip alla uppdrag samt
extra uppdraget som låste upp Wangs Auto+ De tre export listorna.

Jag skulle vilja att man V skulle kunna köpa sig ett parkeringsgarage
där man kunde parkera sina bilar utan att bli av med dem.

Sedan vore det schysst om de kunde utöka biltransportmöjligheterna
både med biltransport (se screenshoten) men även med hjälp av flyg eller båt.
Senast redigerad av BleAivano 2012-09-08 kl. 00:15.
2012-09-08, 00:29
Medlem
Leatherheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano

Jag skulle vilja att man V skulle kunna köpa sig ett parkeringsgarage
där man kunde parkera sina bilar utan att bli av med dem.

Detta hoppas jag verkligen de fixar till. Jag menar det har funnits fordon som är gjorda för detta syfte, men fysikmotorn har aldrig tillåtit att det funkar. Varken i SA eller IV. Verkar ju lite lovande iaf enligt screenshoten
2012-09-08, 01:06
Medlem
Mr-Zods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano

Ha Ha, i know såg att det blev lite konstigt formulerat i mitt tidigare inlägg. Jag menade att det var synd att det var synd att dem tog bort den funktionen i IV som fanns i IV:an.
Ett av mina önskemål är att man skulle få transportera alla fordon i spelet inklusive flygplan och helikoptrar till något ställe, sedan köpa dem och modda dem som man själv vill. Alternativt en ny funktion där det finns färdiga bilhandlare, mc handlare samt luftfordons handlare, där man kunde köpa och styla fordonen som man vill.

Hur menar du med öka biltransportmöjligheterna?
Typ taxi åkande eller ett bredare utbud av fordon?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in