2012-08-04, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raskolnjikov
När den är klar.
Heheheheheh.
2012-08-05, 00:06
Medlem
LannibalHecters avatar
För att få igång lite disskusion i den här tråden kanske vi kan dela med oss av varsin personlig önskelista till GTA V.

Eftersom det är mitt förslag så tar jag mig friheten att börja.

-Modifikation av bilar; t.ex. hydraulik, chassi, nya delar typ motor, turbo, däck.
Möjlighet att göra bilarna snyggare och snabbare helt enkelt!

-Modifikation av vapen, t.ex ljuddämpare, kolv, grepp, magasinsort, sikten m.m.
(Vapenmodifikationen i Army of two 1/2 är ett praktexempel)

-Vattenskotrar, flygplan, fyrhjulingar.
(De två första verkar väldigt sannolika då de båda exemplen finns med i trailern).

-En stor crossbana nånstans man kan leka med diverse fordon.

-(För er som inte har spelat Driver: Paralell lines så kanske det här blir lite knepigt att förklara, men jag försöker ändå!)
Ett system som bygger på två mätare, båda på hur mycket polisen känner igen en.
En för ens utseende + kläder och en annan för fordon.

-T.ex om man skjuter ner en människa kvarsittandes i sin bil så känner bara polisen igen bilen, och man kan således gå förbi polisen om de aldrig sett en lämna bilen, och vice versa för utseende-mätaren.

Kommer inte på nåt i skrivandes stund men återkommer gärna om fler hakar på och delar med sig!

LannibalHecter
2012-08-05, 01:42
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LannibalHecter
För att få igång lite disskusion i den här tråden kanske vi kan dela med oss av varsin personlig önskelista till GTA V.

Eftersom det är mitt förslag så tar jag mig friheten att börja.

1. -Modifikation av bilar; t.ex. hydraulik, chassi, nya delar typ motor, turbo, däck.
Möjlighet att göra bilarna snyggare och snabbare helt enkelt!

2. -Modifikation av vapen, t.ex ljuddämpare, kolv, grepp, magasinsort, sikten m.m.
(Vapenmodifikationen i Army of two 1/2 är ett praktexempel)

3. -Vattenskotrar, flygplan, fyrhjulingar.
(De två första verkar väldigt sannolika då de båda exemplen finns med i trailern).

4. -En stor crossbana nånstans man kan leka med diverse fordon.

-(För er som inte har spelat Driver: Paralell lines så kanske det här blir lite knepigt att förklara, men jag försöker ändå!)
Ett system som bygger på två mätare, båda på hur mycket polisen känner igen en.
En för ens utseende + kläder och en annan för fordon.

-T.ex om man skjuter ner en människa kvarsittandes i sin bil så känner bara polisen igen bilen, och man kan således gå förbi polisen om de aldrig sett en lämna bilen, och vice versa för utseende-mätaren.

Kommer inte på nåt i skrivandes stund men återkommer gärna om fler hakar på och delar med sig!

LannibalHecter

1. Håller helt med, det var ju riktigt roligt att kunna modda bilarna i SA så hoppas innerligt att man kommer att kunna göra det i V, hoppas på större urval i modgaragen också så att man inte tröttnar på det för snabbt.

2. Jag skulle nog inte klaga om det blev så men för min del så klarar jag mig utan modifikationer, tycker det kan vara rätt skönt att ens liv i spelet inte ska hänga på hur mycket saker till sina vapen man skaffat.

3. Jag hoppas verkligen att fyrhjulingarna kommer tillbaka, den och crossen var mina favoriter i SA, hoppas att dom är kloka nog att göra dom lite snyggare till utseendet också med tanke på att fyrhjulingarna i SA såg ut som leksaker

http://forum.gta.free.fr/GTASA/motirow/Quad.jpg

4. Som det fanns i VC! Kul att kunna testa sina skills

5. Menar du typ som i Mafia 2 då eller för jag tycker att sättet man blir efterlyst i det spelet är väldigt bra, där går man ju efter regplåtar, utseendet på bilen och ens klädsel dvs man kan springa och byta om så att polisen inte känner igen en eller byta regplåt på bilen för att komma undan.

Jag skulle vilja att man ska kunna åka flygplan mellan olika flygplatser som i SA (köpa biljett och åka dvs), det var bekvämt och ett enkelt alternativ om man inte orkade resa själv

En sak jag skulle vilja se mycket mer av är mer liv i skogarna om det nu blir några större såna områden, skogarna i SA var ju roliga men otroligt dött på folk, om man bara ska utgå från trailern så verkar det ju som att det kanske kommer att finnas campare vilket skulle vara riktigt nice för att få spelet mer levande
2012-08-05, 02:08
Medlem
Min önskelista

- Jag skulle vilja se destruction, kanske inte att man kan rasera hela skyskrapor men att delar av fasaden kanske rasar på ett dynamiskt sätt, eller att mindre hus och skjul går att förstöra om man kör en långtradare igenom eller råkar missa ett bazooka skott som far in i ett litet hus.

- Att man kan köpa saker som i GTA Vice City, barer, hus, bilaffärer etc, att man kan bli en storfräsare som äger mark och fastigheter i stan, kanske även att man kan bygga upp företagen och renovera bostäder så att inkomsten ökar.
Städa upp brottsligheten på ett sant GTA sätt för att öka värdet på mina områden.

- co-op vore jäkligt nice.

- Att man själv måste köpa sina egna hus eller bygga ut dom istället för att storyn förser dig med nytt hus som i tidigare spel, vill man ha plats med 50 bilar så köper man ett Ultra delux parking house med plats för 2 helikoptrar på taket för $49.000.000 eller något.

- En sjukt dyr bil som kanske endast kan köpas efter man klarat av spelet som kan förvandla sig till en robot (Transformers HOST HOST)

- Att kunna spela som en female. (som givetvis är lesbisk )

- Att modifiera vapen lät nice så det önskar jag med.

Sen önskar jag att spelet blir så bra som man hoppats på.
2012-08-05, 02:08
Medlem
Jag bara drömmer om en spelkarta med Los Angeles, San Diego/Tijuana, öken, berg, skogar och Hawaii-öarna representerade som ett par isolerade semesteröar (Med rejäl flygplats) långt, långt ut i stilla havet att dra sig tillbaka till när spelet är slut.
2012-08-05, 02:53
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Min önskelista

1. - Jag skulle vilja se destruction, kanske inte att man kan rasera hela skyskrapor men att delar av fasaden kanske rasar på ett dynamiskt sätt, eller att mindre hus och skjul går att förstöra om man kör en långtradare igenom eller råkar missa ett bazooka skott som far in i ett litet hus.

2. - Att man kan köpa saker som i GTA Vice City, barer, hus, bilaffärer etc, att man kan bli en storfräsare som äger mark och fastigheter i stan, kanske även att man kan bygga upp företagen och renovera bostäder så att inkomsten ökar.
Städa upp brottsligheten på ett sant GTA sätt för att öka värdet på mina områden.

- co-op vore jäkligt nice.

3. - Att man själv måste köpa sina egna hus eller bygga ut dom istället för att storyn förser dig med nytt hus som i tidigare spel, vill man ha plats med 50 bilar så köper man ett Ultra delux parking house med plats för 2 helikoptrar på taket för $49.000.000 eller något.

4. - En sjukt dyr bil som kanske endast kan köpas efter man klarat av spelet som kan förvandla sig till en robot (Transformers HOST HOST)

5. - Att kunna spela som en female. (som givetvis är lesbisk )

- Att modifiera vapen lät nice så det önskar jag med.

Sen önskar jag att spelet blir så bra som man hoppats på.

1. Det du skrev lät jäkligt bra, inget överdrivet men bara lite mer skadegörelse skulle vara kul att kunna göra
Dock skulle jag i så fall hoppas att byggnaderna "lagas" efter ett tag och inte ser ut så för alltid

2. Skulle vara grymt då man får lite inkomst utöver uppdragen, det är ju någonting som är trist i IV att det är ganska svårt att tjäna pengar efter att man har klarat spelet.
Men å andra sidan så finns det ju knappt något att spendera pengarna på

Där har vi iof en ny punkt, mer saker att spendera pengar på!

3. Håller med, roligt att kunna välja själv vilka hus man vill köpa och om man ska spekulera utifrån trailern där en snubbe sätter upp en "SOLD" skylt så verkar det som att man kommer kunna göra det

4. Nej...nej, du vill bara få det att bli en kopia på Saints Row man vill ju ha det relativt verklighetstroget iallafall...sorry att jag låter dryg men är verkligen totalt emot att beblanda Saints Rows stil med Gta....
Dock skulle det ju vara nice om det fanns unika bilar som man var tvungen att kämpa för att få eller spara ihop för att ha råd med.

5. Visst skulle det vara roligt att kunna välja det, spela som en ghettotjej med baggy jeans
Dock lär det vara svårt för Rockstar eftersom de förmodligen anpassar uppdragen och dialogerna efter ett visst kön
Senast redigerad av Reggaeman 2012-08-05 kl. 03:42.
2012-08-05, 13:03
Medlem
LannibalHecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
1. Håller helt med, det var ju riktigt roligt att kunna modda bilarna i SA så hoppas innerligt att man kommer att kunna göra det i V, hoppas på större urval i modgaragen också så att man inte tröttnar på det för snabbt.

2. Jag skulle nog inte klaga om det blev så men för min del så klarar jag mig utan modifikationer, tycker det kan vara rätt skönt att ens liv i spelet inte ska hänga på hur mycket saker till sina vapen man skaffat.

3. Jag hoppas verkligen att fyrhjulingarna kommer tillbaka, den och crossen var mina favoriter i SA, hoppas att dom är kloka nog att göra dom lite snyggare till utseendet också med tanke på att fyrhjulingarna i SA såg ut som leksaker

http://forum.gta.free.fr/GTASA/motirow/Quad.jpg

4. Som det fanns i VC! Kul att kunna testa sina skills

5. Menar du typ som i Mafia 2 då eller för jag tycker att sättet man blir efterlyst i det spelet är väldigt bra, där går man ju efter regplåtar, utseendet på bilen och ens klädsel dvs man kan springa och byta om så att polisen inte känner igen en eller byta regplåt på bilen för att komma undan.

Jag skulle vilja att man ska kunna åka flygplan mellan olika flygplatser som i SA (köpa biljett och åka dvs), det var bekvämt och ett enkelt alternativ om man inte orkade resa själv

En sak jag skulle vilja se mycket mer av är mer liv i skogarna om det nu blir några större såna områden, skogarna i SA var ju roliga men otroligt dött på folk, om man bara ska utgå från trailern så verkar det ju som att det kanske kommer att finnas campare vilket skulle vara riktigt nice för att få spelet mer levande

Kul att du hakade på!
Har inte riktigt spelat Mafia 2, utan bara demot.
Men det är så jag menar!
2012-08-05, 14:06
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LannibalHecter
Kul att du hakade på!
Har inte riktigt spelat Mafia 2, utan bara demot.
Men det är så jag menar!

Jag försöker hela tiden att inte gå offtopic men det är svårt haha men jag säger såhär, spela Mafia 2, det är ruggigt bra och har en av de bästa och personligaste storys jag har spelat iallafall.

Skulle vara nice om polisen i Gta V var lite verklighetstrognare till hur vaksamma dom är, det är irriterande att inte kunna skjuta ett skott ute i skogen utan att polisen kommer dit med en bil på fem sekunder, skulle även vara snyggt om det då och då stod poliser vid vägkanten som har stoppat andra bilister för trafikförseelser, det är nåt jag skulle vilja se mer av i Gta V
2012-08-05, 14:19
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak
Heheheheheh.

När den är klar säger du?

Jag tror fan att den är klar samt trailern efter det också, dom vill bara inte släppa trailerna än men med tanke på att (så som jag har förstått det) dom finslipar spelet nu så lär det finnas mycket material tillgängligt som dom helt enkelt inte vill släppa
2012-08-05, 15:51
Medlem
LannibalHecters avatar
Citat:
Jag försöker hela tiden att inte gå offtopic men det är svårt haha men jag säger såhär, spela Mafia 2, det är ruggigt bra och har en av de bästa och personligaste storys jag har spelat iallafall.

Skulle vara nice om polisen i Gta V var lite verklighetstrognare till hur vaksamma dom är, det är irriterande att inte kunna skjuta ett skott ute i skogen utan att polisen kommer dit med en bil på fem sekunder, skulle även vara snyggt om det då och då stod poliser vid vägkanten som har stoppat andra bilister för trafikförseelser, det är nåt jag skulle vilja se mer av i Gta V

Jag ska testa det!
Skulle vara så jävla kul om man får polisen efter sig sjäv av trafikförseelser, typ fortkörning och kört mot rött ljus.
Håller också med om att polisen kommer direkt, sjukt irriterande...
2012-08-05, 18:13
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:

Håller med, i synnerhet angående det sista, inte bara poliser utan liv och rörelse i allmänhet.
Folk som kliver in och ur i bussar,taxibilar, tåg,t-bana osv...
Likväl som att att fotgängare stannar till och köper en tidning eller en mugg kaffe eller en korv
och sådant.
2012-08-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Håller med, i synnerhet angående det sista, inte bara poliser utan liv och rörelse i allmänhet.
Folk som kliver in och ur i bussar,taxibilar, tåg,t-bana osv...
Likväl som att att fotgängare stannar till och köper en tidning eller en mugg kaffe eller en korv
och sådant.

Eller att man ser andra som kör för fort osv, bara bränner förbi en när man står på trottoaren lr nåt. Eventuellt med nån snutbil kommandes körande en kort stund efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in