2012-07-27, 00:31
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Nej jag menar bara att man borde hålla omgivningarna, vapnena och resten av spelet i sin rätta tidsålder.
Ja, men vapenmuseum finns i var tidsalder sa det skulle inte vara sa konstigt med ett sadant som har en massa gamla vapen(som inte borde vara svart alls att bara overfora fran RDR och LA Noire).

Modernare vapen skulle man kunna hitta under inbrott och mer avancerade i Ammunition och i nagot militarforrad. I LA Noire fanns det shotgun(om jag minns ratt) i bagageluckan pa polisbilarna.

Sedan skulle man kunna ha enklare vapen uta pa gatorna.. tillexempel plankor, knivar, spikpistoler och motorsag som man kan plocka upp fran byggarbetsplatser.

I IV sa kunde man ju plocka saker fran gatan och kasta pa folk sa det borde inte vara komplicerat istallet for att dom ska "hoovra" i luften pa nagot hustak som i foregaende spel.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2012-07-27 kl. 00:35.
2012-07-27, 01:56
Medlem
PatrickB8mans avatar
Jag blir impad om GTAV kommer att se bättre ut än Ubisoft's kommande titel Watch Dogs

http://youtu.be/FcMRkyoHKeA
2012-07-27, 09:05
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Jag blir impad om GTAV kommer att se bättre ut än Ubisoft's kommande titel Watch Dogs

http://youtu.be/FcMRkyoHKeA

Såg trailern för detta live på E3:s stream, blev jävligt imponerad faktiskt, både av sättet att spela och grafiken, hoppas verkligen att Gta V håller samma standard grafikmässigt tillsammans med fysiken från Gta IV
2012-07-27, 20:27
Medlem
sigurts avatar
Det förstår ni väl att grafiken kommer vara väldigt likt 4an?

Kommer knappt vara märkbart skillnad...

Ni länkar till spelet Watch Dogs, det var jävligt snyggt, men en helt annat typ av spel. Det känns inte som att det är är en öppen värld direkt där man kan dra ut på landsbygden osv...

Kändes mer som ett scriptat spel enbart i en storstad.
2012-07-27, 20:39
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt

Kommer knappt vara märkbart skillnad...

Ni länkar till spelet Watch Dogs, det var jävligt snyggt, men en helt annat typ av spel. Det känns inte som att det är är en öppen värld direkt där man kan dra ut på landsbygden osv...

Kändes mer som ett scriptat spel enbart i en storstad.

Hur hur är du så säker på att grafiken i princip kommer att vara oförändrad, en trailer bevisar ingenting i ett sånt här tidigt skede.

Och jag snackade bara om Watch Dogs rent grafikmässigt, tror knappast att det kommer vara likt Gta på nåt annat sätt
2012-07-27, 20:45
Medlem
Juicy Js avatar
Watchdog kan se hur bra ut som helst på video men jag tror knappast att det kan mäta sig med spelkänslan man får i GTA. Inget spel har samma djup som GTA.

Tror att watchdog kommer kännas väldigt mycket som Saints Row när det gäller spelkänsla och djup. Kolla bara på bilen som han snor i slutet, låter otroligt löjligt när han gasar och svängarna ser jävligt stela och tråkiga ut.
2012-07-27, 21:33
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Hur hur är du så säker på att grafiken i princip kommer att vara oförändrad, en trailer bevisar ingenting i ett sånt här tidigt skede.

Och jag snackade bara om Watch Dogs rent grafikmässigt, tror knappast att det kommer vara likt Gta på nåt annat sätt

Du hoppades att grafiken skulle vara minst lika bra som i watch dog, det tror jag verkligen inte. Det känns som att det är ett helt annat perspektiv, watch dog var mycket "närmare" eller hur man nu ska förklara
2012-07-27, 22:43
Medlem
CommonKnowledges avatar
Tror inte den kommer vara lik fyran. Skillnaden pa grafik mellan GTA IV och RDR ar ganska tydlig. Sedan har vi LA Noire dar man gick ytterligare ett steg framat sa jag ar inte orolig alls. Kommer bli tydliga skillnader.

Tekniken finslipas dagligen och det ar mer an ett ar sedan LA Noire slapptes. GTA V slapps inte forran nasta ar sa som det ser ut just nu sa man gor nog ytterligare framsteg tills dess.
2012-07-28, 03:06
Medlem
Legolennarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt

Jämför GTA IV med Max Payne 3 så kommer du få se vad dem kan göra med ragemotorn, GTA V kommer se ännu bättre ut och därmed se bra mycket bättre ut än IV.
2012-07-28, 03:11
Medlem
lazuls avatar
Hoppas bara det blir lika bra som resten av GTA spelen, Oslagbara i sin genre!
Tycker dom ska hålla det mer seriösa (mörka) stuket från 4an men ha friheten från San Andreas.
Hursomhelst så lär ju rockstar leverera ett bra spel som vanligt kolla bara på LA Noire eller Red Dead Redemption.
2012-07-28, 03:50
Medlem
megaman9s avatar
Sa man inte samma sak om Blizzard innan, att dom bara gör bra spel? ;o
Hoppas jag inte har jinxat Rockstar och gta5 nu...
2012-07-28, 06:19
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legolennart
Jämför GTA IV med Max Payne 3 så kommer du få se vad dem kan göra med ragemotorn, GTA V kommer se ännu bättre ut och därmed se bra mycket bättre ut än IV.

Nu är jag verkligen inget proffs på hur spelmotorer fungerar och grafik i allmänhet, men kan man verkligen jämföra två spel som GTA V och Max Payne 3? Nu har jag inte spelat Max Payne 3 men ja har ju sett videos och så så jag vet att det är bra grafik.

Det jag menar är att det är två helt olika typer av spel hur det är uppbyggt. Max Payne är inte en öppen värld utan en liten väg man tar sig framåt hela tiden långsamt.

GTA V kommer vara en helt öppen värld där man tar sig fram snabbare, det bör ju krävas en hel extra från prestanden att klara av en "Max Payne 3-grafik" ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in