2012-07-28, 07:38
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazul
Hoppas bara det blir lika bra som resten av GTA spelen, Oslagbara i sin genre!
Tycker dom ska hålla det mer seriösa (mörka) stuket från 4an men ha friheten från San Andreas.
Hursomhelst så lär ju rockstar leverera ett bra spel som vanligt kolla bara på LA Noire eller Red Dead Redemption.

LA Noire tröttnade jag på efter en vecka

Red Dead Redemption tröttnade jag på efter att par månader

GTA4 är fortfarande kul att spela

Så jag är inte 100 % säker på att GTA5 blir ett lyckat spel !
2012-07-28, 08:16
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man

Uppenbarligen så ska du inte spela sandlådespel då. Spela dampspel som COD. Passar bättre för personer som orkar ha uppmärksamhet på en och samma sak längre än 3 sekunder.
2012-07-28, 10:33
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Uppenbarligen så ska du inte spela sandlådespel då. Spela dampspel som COD. Passar bättre för personer som orkar ha uppmärksamhet på en och samma sak längre än 3 sekunder.

Du blandar ihop begreppen Att tröttna på ett spel innebär inte att man har någon koncentrationssvårigheter ditt pucko

COD tröttnade jag på efter några timmar för att det är enformigt !
GTA4 har mera djup,variation och bättre grafik !

Max Payne 3 är ett steg i rätt riktning och jag hoppas att Rockstar tar det bästa ur LA Noire, Max Payne 3 och Red Dead Redemption i utvecklingen av GTA5.
2012-07-28, 11:35
Medlem
Kan inte jämföra GTA-serien med Max Payne och LA. Noire då det är helt olika typer av spel. Mycket lättare att lägga stor fokus på grafik i de två senare då det inte är öppna världar på samma sätt.

I Max Payne är det ju rum för rum som gäller så där kan de lägga stor kraft på grafiken. I LA. Noire gick ju hela spelet ut på att visa upp snygg grafik tillsammans med de nya ansikts-animationerna.

I GTA så ska de trycka in en hel stad, en triljard detaljer överallt å då blir grafiken lidande med allt som händer på skärmen samtidigt. Man ser redan på bilderna att GTA V kommer bli likt 4an med lite förbättringar kanske.

Först på GTA till nästa konsolerna vi kan hoppas på ett stort framsteg på den fronten.
2012-07-28, 11:42
Medlem
Hypnososs avatar
Citat:

Du behöver nog inte oroa dig. LA Noire utvecklades inte av Rockstar North. Red Dead Redemption utvecklades inte av Rockstar North. GTA4 utvecklades av Rockstar North. GTA4 är Rockstar Norths senaste spel. De är inte samma studio och har ingen koppling till varandra annan än att de delar utgivare.
2012-07-28, 12:33
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:

L.A Noire var helt okej så länge man spelade uppdrag men så fort spelet tog slut blev det värdelöst, alldeles för mycket fokus på ansiktsanimationer och alldeles för lite fokus på story/saker att göra utanför uppdragen

Red Dead Redemption var en sjukt bra spel måste jag erkänna och det var roligt långt efter att storyn var slut men det försvann sakta men säkert från min intresselista med tiden...i ärlighetens namn så tror jag att jag saknade det moderna tex att kunna krasha en bil

Gta IV var jävligt roligt och är det fortfarande, varför vet jag inte...jag tror jag gillar tanken på att tex kunna demolera en bil till oigenkännlighet eller krocka i slowmotion när jag vill haha

Gta i överlag har alltid haft en otroligt skön känsla som gör att man inte tröttnar, själv har jag alltid fortsatt spela gta-spelen långt efter storyn är avklarad ända tills det kommer ett nytt gta och det är fan inte många spel som klarar att hålla igång min motivation på det sättet.

Jag tror att Gta V kommer att bli grymt och att vi inte kommer att bli besvikna, dock så är det väldigt mycket önskemål här i tråden om saker man ska kunna göra som jag aldrig någonsin kommer att komma med
2012-07-28, 14:12
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
L.A Noire var helt okej så länge man spelade uppdrag men så fort spelet tog slut blev det värdelöst, alldeles för mycket fokus på ansiktsanimationer och alldeles för lite fokus på story/saker att göra utanför uppdragen

Red Dead Redemption var en sjukt bra spel måste jag erkänna och det var roligt långt efter att storyn var slut men det försvann sakta men säkert från min intresselista med tiden...i ärlighetens namn så tror jag att jag saknade det moderna tex att kunna krasha en bil

Gta IV var jävligt roligt och är det fortfarande, varför vet jag inte...jag tror jag gillar tanken på att tex kunna demolera en bil till oigenkännlighet eller krocka i slowmotion när jag vill haha

Gta i överlag har alltid haft en otroligt skön känsla som gör att man inte tröttnar, själv har jag alltid fortsatt spela gta-spelen långt efter storyn är avklarad ända tills det kommer ett nytt gta och det är fan inte många spel som klarar att hålla igång min motivation på det sättet.

Jag tror att Gta V kommer att bli grymt och att vi inte kommer att bli besvikna, dock så är det väldigt mycket önskemål här i tråden om saker man ska kunna göra som jag aldrig någonsin kommer att komma med

Utav alla R* spel så är det RDR som har överlägset bäst story iaf. Jag fick en liten tår i ögat när det tog slut om jag ska vara ärlig. Så oerhört jävla bra.
2012-07-28, 14:20
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Utav alla R* spel så är det RDR som har överlägset bäst story iaf. Jag fick en liten tår i ögat när det tog slut om jag ska vara ärlig. Så oerhört jävla bra.

Slutet i RDR tror jag inte att någon såg på utan en liten tår i ögat, inte om man gillade spelet.

Bra story men jag tycker att GTA IV hade en bra story också, kan inte riktigt bestämma mig vilken jag tyckte var "bäst" eftersom jag inte kommer ihåg allt från varken Gta IV eller RDR.

Men RDR stack ju ut eftersom man för första gången(?) hade en familj med fru och barn.
2012-07-28, 17:42
Medlem
PatrickB8mans avatar
Jag har aldrig orkat spela genom hela singleplayer storyn på något R* spel då det alltid är oerhört monotont och tjatigt !

Sist minns jag att jag i GTA4 singleplayer fick köra efter en bil till en lagerlokal och när jag gick in så blev jag ihjälskjuten.

Jag försökte några gånger till men la ner och gick över till Multiplayer läget och på den vägen är det
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Slutet i RDR tror jag inte att någon såg på utan en liten tår i ögat, inte om man gillade spelet.

Bra story men jag tycker att GTA IV hade en bra story också, kan inte riktigt bestämma mig vilken jag tyckte var "bäst" eftersom jag inte kommer ihåg allt från varken Gta IV eller RDR.

Men RDR stack ju ut eftersom man för första gången(?) hade en familj med fru och barn.

Precis, jag säger inte att GTA IV inte hade en bra story, för det hade den. En väldigt bra story dessutom, men RDR kändes den... meningsfull på något sätt. I och med att man hade en familj och man skulle skydda den osv. Det kändes mer meningsfullt än IV, även om jag tyckte det var ganska skoj att skydda Roman hela tiden
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Jag har aldrig orkat spela genom hela singleplayer storyn på något R* spel då det alltid är oerhört monotont och tjatigt !

Sist minns jag att jag i GTA4 singleplayer fick köra efter en bil till en lagerlokal och när jag gick in så blev jag ihjälskjuten.

Jag försökte några gånger till men la ner och gick över till Multiplayer läget och på den vägen är det

dafuq? Det är ju storyn man spelar GTA för xD
2012-07-28, 20:50
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:

Som sagt...Om man inte kan hålla koncentrationen uppe för att spela singleplayer i ett spel där singleplayer är 99.9% av spelet så har nog kommit fel. Hur fan kan du påstå att du tröttnat på ett Rockstar spel om du inte ens spelat igenom storyn??? Va fan är fel på dig människa??? Det är ju för storyn man spelar RDR, GTA serien, La Noire osv. Uppenbarligen är det nånting om du tycker att Max Payne 3 är det bästa dom gjort när i princip alla kritiker tycker att det inte alls är särskilt grymt. Max dödar ju fler personer än Hitler dom första 3 timmarna ffs!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in