2012-07-26, 01:21
Medlem
weirdones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americanghostdance
Orkade inte börja bläddra igenom tråden. Har det börjat cirkulera rykten ang releasedatum ännu?

Om du inte orkade bläddra igenom tråden kanske du får en ''facepalms'' av flera stycken som jag fick.

Nej, det har det inte. Om man läser lite vad Rockstar själva har skrivit så kommer det nog vara LÅNGT borta innan spelet verkligen kommer. Det vi har att se fram emot nu är nog en massa screenshots och någon ny trailer. Men en trailer kan jag nog tänka mig är 3-4 månader bort (minst) just nu.

Rockstar är väldigt duktiga på att hypa upp spel långt i förväg. Och detta är något jag hatar då man bygger upp förväntningar efter en sån lång tid, men kan i slutändan visa sig vara en besvikelse JUST p.g.a förväntan man har byggt upp av allt hypande och all väntan.
2012-07-26, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americanghostdance
Orkade inte börja bläddra igenom tråden. Har det börjat cirkulera rykten ang releasedatum ännu?

Vem vill ha rykten? Man vill ju ha fakta direkt från Rockstar.
2012-07-26, 08:59
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weirdone
Om du inte orkade bläddra igenom tråden kanske du får en ''facepalms'' av flera stycken som jag fick.

Nej, det har det inte. Om man läser lite vad Rockstar själva har skrivit så kommer det nog vara LÅNGT borta innan spelet verkligen kommer. Det vi har att se fram emot nu är nog en massa screenshots och någon ny trailer. Men en trailer kan jag nog tänka mig är 3-4 månader bort (minst) just nu.

Rockstar är väldigt duktiga på att hypa upp spel långt i förväg. Och detta är något jag hatar då man bygger upp förväntningar efter en sån lång tid, men kan i slutändan visa sig vara en besvikelse JUST p.g.a förväntan man har byggt upp av allt hypande och all väntan.

Det verkar som folk fortsätter att repetera den där meningen och jag kan inte säga att jag följer Rockstars spel maniskt men såhär långt i förväg och såhär ostrukturerat har dom väl aldrig varit när det kommer till ett osläppt spel, eller har jag fel?
2012-07-26, 10:20
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det verkar som folk fortsätter att repetera den där meningen och jag kan inte säga att jag följer Rockstars spel maniskt men såhär långt i förväg och såhär ostrukturerat har dom väl aldrig varit när det kommer till ett osläppt spel, eller har jag fel?

Det tror jag inte heller, har spelat och följt Rockstar slaviskt sen GTA 1 som jag började spela när jag var 9 år gammal.

Inför San Andreas var det inte såhär långt mellan trailers och nyheter, det var inte heller samma sak inför GTA IV, då släpptes det iaf trailers någorlunda kontinuerligt...

Jag är nöjd om jag får spela spelet i Mars nästa år. Att det kommer innan året är slut känns inte så troligt i dagsläget.
2012-07-26, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weirdone

Rockstar är väldigt duktiga på att hypa upp spel långt i förväg. Och detta är något jag hatar då man bygger upp förväntningar efter en sån lång tid, men kan i slutändan visade sig vara en besvikelse JUST p.g.a förväntan man har byggt upp av allt hypande och all väntan.

Tackar ödmjukast för infon
Bara att hoppas att de inte drar ut på det allt för länge. Hade varit trevligt om det hann dyka upp under det första kvartalet nästa år. Man är ju grymt taggad.. Nåväl har ju åtminstone ett par trailers att se fram emot som förhoppningsvis börjar droppa fram åt hösten.

Mvh
2012-07-26, 18:14
Medlem
Om det går som med Max Payne 3 så kommer det ta mycket länge än innan GTA V kommer. Kom det inte en trailer redan 2009 för Max Payne 3? Fast då sas det förstås också att det skulle komma 2009. Nu har man inte sagt något om release-datumet ännu.

http://www.youtube.com/watch?v=-_6_XrZ3KzM
Senast redigerad av fantomsmurfen 2012-07-26 kl. 18:25.
2012-07-26, 22:51
Medlem
CommonKnowledges avatar
Vill se ett vapenmuseum eller liknande dar man kan ga in och stjala gamla pistoler och gevar fran 1800-talet. Bara fora over dom som finns i RDR.
2012-07-26, 22:56
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Vill se ett vapenmuseum eller liknande dar man kan ga in och stjala gamla pistoler och gevar fran 1800-talet. Bara fora over dom som finns i RDR.

Fast det är ju där det i princip går över till Saints row och det vill man verkligen inte
2012-07-26, 23:08
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Fast det är ju där det i princip går över till Saints row och det vill man verkligen inte
Sa du tycker det ar mer realistiskt att hitta vapen runtom i staden pa konstiga platser som hustak och i var och varannan grand? For att inte tala om mitt i oknen pa SA.

I folks hem efter att man gjort inbrott ar en annan bra plats dom skulle kunna placera vapen. Militarforrad ocksa. Skjutbanor.

Dessa och ett museum ar mycket mer realistiska platser.
2012-07-26, 23:13
Medlem
dripp-flopps avatar
Citat:

är väll det man vill? GTA ska vara krig och kaos, dock inte så uppskruvat som sainys row är, där man springer runt med dildosar, utan som ett mellanting, där man kan få fram jetpacks/ rpg/ harrier/ pansarvagn med några få knapptryckningar, inte som i IV där man som bäst kunde få en rpg/ pansarbil/ stridshelikopter (som sög, dock tycker jag helikoptrar är tråkiga)
som sagt, hoppas femman blir lite vildare i stil med vice/SA än i stil med
IV
edit: glömde att säga att gta serien alltid har varit lite av en uppskruvad polismördar sim, det är först i IV de började gå åt de realistiska hållet, vilket är en lite av en derail av rockstar imo
edit2: kom på att det fanns en dildo i polishusen i SA att använda de som referens då
Senast redigerad av dripp-flopp 2012-07-26 kl. 23:19.
2012-07-26, 23:18
Medlem
Dimaks avatar
vapen mesuem låter kul Hoppas det är riktigt fint när man åker upp i bakarna! BRUDARNA MÅSTE HA TOPLESS !! ett måste i spelet. och flera radiokanaler med rock från 60-90s och en med nya . Och rapp kanaler osv ett måste! GTA IVs radio suger gilla kanske 5 låtar. Ja jag har import eget.
2012-07-27, 00:21
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Sa du tycker det ar mer realistiskt att hitta vapen runtom i staden pa konstiga platser som hustak och i var och varannan grand? For att inte tala om mitt i oknen pa SA.

I folks hem efter att man gjort inbrott ar en annan bra plats dom skulle kunna placera vapen. Militarforrad ocksa. Skjutbanor.

Dessa och ett museum ar mycket mer realistiska platser.

Nej jag menar bara att man borde hålla omgivningarna, vapnena och resten av spelet i sin rätta tidsålder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in