2012-08-23, 03:17
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Dubbelpost jag vet men jag kan inte lägga till detta i mitt föregående inlägg pga tidsgräns

Satt och tänkte på det här med kollektivtrafik i Gta

I Gta III kan man åka tunnelbana
I Gta San Andreas kan man endast köra tåg, inte åka med som passagerare
I Gta IV kan man både åka tunnelbana samt åka taxi

Så, nu när Gta V är på ingång så är frågan vad för slags färdmedel det kommer att finnas.

I Los Angeles så finns det tunnelbanor så förhoppningsvis kommer det att finnas med, taxi kommer förmodligen att finnas att åka med då jag inte skulle kunna förstå varför Rockstar skulle ta bort en sån funktion när den var så smidig.

Jag tycker dock att det är dags att införa bussar och busslinjer, de borde åtminstone göra så att bussar kontinuerligt åker runt och stannar vid busshållplatser och om man kan åka med så är det bara ett plus.

Ja bussar! Har alltid varit en besvikelse när man hijackar en buss och det bara är en förare i. Jag vill kapa en buss full med folk
2012-08-23, 03:28
Medlem
smides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Ja bussar! Har alltid varit en besvikelse när man hijackar en buss och det bara är en förare i. Jag vill kapa en buss full med folk

Som i gamla goda GTA2, vill minnas att det fanns ett uppdrag då man snodde en buss. Sen skulle man åka runt och plocka upp människor på hållplatser, för att sedan köra iväg till ett slakteri där det gjordes korv av passagerarna som sedan såldes.

Sjukt så det står härliga till, men det är ju en av anledningarna till att jag älskar GTA-serien!
2012-08-23, 04:06
Medlem
melackos avatar
Citat:
Dubbelpost jag vet men jag kan inte lägga till detta i mitt föregående inlägg pga tidsgräns

Så, nu när Gta V är på ingång så är frågan vad för slags färdmedel det kommer att finnas.

I Los Angeles så finns det tunnelbanor så förhoppningsvis kommer det att finnas med, taxi kommer förmodligen att finnas att åka med då jag inte skulle kunna förstå varför Rockstar skulle ta bort en sån funktion när den var så smidig.

Jag tycker dock att det är dags att införa bussar och busslinjer, de borde åtminstone göra så att bussar kontinuerligt åker runt och stannar vid busshållplatser och om man kan åka med så är det bara ett plus.

Visst finns det tunnelbana i Los Angeles, dock är den inte speciellt stor, den täcker inte ett speciellt stort område och pga det är det väldigt sällsynt att folk använder sig av den. Om de vill få en realistiskt bild av kollektivtrafiken i Los Angeles, som är otroligt dålig, så ska de satsa på halvskabbiga bussar med mycket freaks i. Jag ser fram emot hur pass verkliga och realistiska motorvägarna kommer vara. Om det kommer vara ett stort motorvägssystem som täcker hela området eller inte. Ska även bli kul att se om Walk of Fame kommer vara med i spelet, men det antar jag. Hoppas som sagt på att de lyckas återspegla Los Angeles på ett mycket realistiskt sätt med diverse landmärken osv.
2012-08-23, 06:47
Medlem
Kesslers avatar
Inte för att gnälla men folk som skriver typ "omg så där bra kan det inte se ut" va fan det är ju pixlar som syns här och där i bilderna. Visst att det är imponerande grafik för ett spel som lär ha en stor spelvärld, men helt megafantastiskt snyggt tycker inte jag det är, gillar inte stilen riktigt. Men så tyckte jag på förhand om RDR också men det spelet var fan snyggt även om det "buggade" lite i grafiken, särskilt på PS3.

Favoritbilden är helt klart fallskärmshopparen, kolla grusvägen nere till höger. Crossa eller cykla runt där kommer bli grymt. Det här kan bli ett av de bästa spelen någonsin.

Edit: Släpp trailer imorgon. Releasedatum till dagen därpå och efter det släpper ni en trailer till RDR2 ok R*?
Senast redigerad av Kessler 2012-08-23 kl. 06:50.
2012-08-23, 07:24
Medlem
Citat:

Som i Gta Vice City där kunde de stå massa vid en busshållplats, sen kunde man stjälv köra bussen med massa personer i.
2012-08-23, 07:57
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Visst finns det tunnelbana i Los Angeles, dock är den inte speciellt stor, den täcker inte ett speciellt stort område och pga det är det väldigt sällsynt att folk använder sig av den. Om de vill få en realistiskt bild av kollektivtrafiken i Los Angeles, som är otroligt dålig, så ska de satsa på halvskabbiga bussar med mycket freaks i. Jag ser fram emot hur pass verkliga och realistiska motorvägarna kommer vara. Om det kommer vara ett stort motorvägssystem som täcker hela området eller inte. Ska även bli kul att se om Walk of Fame kommer vara med i spelet, men det antar jag. Hoppas som sagt på att de lyckas återspegla Los Angeles på ett mycket realistiskt sätt med diverse landmärken osv.
Fanns ju med i SA sa lar nog finnas med i V ocksa. Denna gangen sakert med en massa namn som driver med dom riktiga.

Forovrigt vill jag kunna kopa ett mansion i Vinewood Hills som i GTA SA men denna gangen med ordentligt garage och helikopterplatta med helikopter som inte spawnar da och da utan alltid finns dar.

Gamla karaktarer kommer vi utan tvekan att antigen fa traffa eller pa nagot annat satt bli paminda om. Har ni glomt att GTA IV, TBoGT och TLaD korsar varandra? I nagot mission, pa gatan eller bara hora nagot pa radion om en gammal karaktar.

Sedan tycker jag att om flickvannerna ska finns med sa ska dom inte vara sa javliga jobbiga och vilja traffas i princip dagligen. Det racker med den man har IRL.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2012-08-23 kl. 08:25.
2012-08-23, 10:09
Medlem
Något som jag anser nästintill säkert nu är ju att man kommer få spela med två karaktärer, man har ju den äldre gubben som sägs vara Ned Luke, han ser man ju flera gånger i trailern och sedan är det väll han som sitter i hydran på bilden?
Den svarta/latino som man ser bli jagad av en polis-helikopter i trailern är väl samma som sitter i helikoptern och hänger i fallskärmen på de nyligen postade bilderna?
2012-08-23, 10:37
Medlem
Studsbolls avatar
Hoppas det blir bättre musik i denna än i IV, för den var helt kass om man jämför med Vice City och San Andreas. Annars betvivlar jag inte att detta kommer bli fantastiskt när det väl kommer. Och jag har sparat en veckas semester till det!
2012-08-23, 10:58
Medlem
Ser sjukt bra ut!
2012-08-23, 11:17
Medlem
Har jag fel när Rockstar aldrig visar gameplay för spelet?

Dem har väl alltid enbart gjort trailers och sedan släppt spelet?

I vilket fall så hoppas jag att dem enbart släpper spelet utan att visat gameplay, allt blir så mycket mer spännande då. Tänk er, att man inte har har någon som helst aning om hur spelet "för sig", hur fysiken är, hur själva omgivningen är eller någonting, men ändå vet man samtidigt att det kommer bli det bästa spelet på mycket, mycket länge som man kommer lägga åtskilliga timmar på för att spela.

Tänk hur bra fysiken var i GTA IV, hur bilarna förstördes och allting, framför allt hur alla människor flyger när man kör på dem Kan bara fantisera om hur sjukt bra GTA V kommer bli, vilka förbättringar som genomförs från något som redan var av sådan toppklass.

Galet är ordet!
Senast redigerad av Bakfylla 2012-08-23 kl. 11:23.
2012-08-23, 11:19
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:

Förlåt för ot, men jag är helt bergsäker med att man kan åka med tåget i San andreas som i Gta3

Har för mig att man kan göra båda på SA.

Inga nya bilder än, jag hoppas på senare idag.

På tal om cykling. Jag hoppas att man kan hoppa/stegra med cykeln och göra stoppies då kan man lattja runt och göra trixs som man brukade göra på SA, annars är det inte ens värt att ha cykel med i spelet.
Senast redigerad av Kaejko 2012-08-23 kl. 11:26.
2012-08-23, 12:10
Medlem
Abughosts avatar
Efter dom nya bilderna funderar jag helt seriöst på att ta ledigt från jobbet i minst 2 veckor för att spela detta jävla spel!

Jag måste stilla begäret, ska gå och runka nu hej sålänge!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in