Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Vet att det skrivits en del om att kroppsdelar ska kunna gå av, det tycker jag med, men jag tycker andra skador också borde vara med, ben som kan brytas, tänder som kan slås ut. Vore mäktigt att slå skiten ur en kille, höra benen knäckas, han vaknar om en liten stund och vacklar där ifrån, tar upp sin mobil, ringer 911 och ber om en ambulans. Mera realistiskt helt enkelt. Man ska kunna kapa armarna t.ex. och se snubben springa runt och skrika medans blodet forsar ur där armen tidigare satt.
Fast du får ju tänka på att det inte direkt enkla saker du frågar efter, jag kan iallafall inte komma på ett enda spel där man faktiskt kan slå ut tänder (så att det syns) och bryta ben i någons kropp på ett realistiskt sätt (så att det syns)
Gta V verkar i princip bli ett Gta San Andreas i Gta IV grafik och som jag har förstått det så kommer det inte att användas några nya grafikmotorer etc och då går det inte att få in såna små detaljer som du är ute efter, det är önskedrömmar att få så sån realism i Gta V.
Att kroppsdelar flyger av när man kör på en människa med en lastbil i 120 km/h är inte så svårt att ordna i sig med tanke på att det har gjorts förut, även i gamla spel men den sortens detalj du är ute efter kommer garanterat inte att finnas med i Gta V, det är jag 99,999999% säker på
Att kroppsdelar ska kunna gå av är något jag skulle vilja se, men endast om det inte går alltför lätt, endast om man tex kör på någon i väldigt hög hastighet eller om man som sagt hugger av denne armen med en machete eller något.
Stör mig som fasen på vissa spel där personer dör, blir av med kroppsdelar eller flyger 10 meter bara man nuddar dessa med en motorcykel, gör det bra och verklighetstroget eller gör det inte alls.