2011-11-04, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
"Yes, the main city is simply Los Santos however is it AT LEAST 4 times bigger than Liberty City in GTA 4 and that is just Los Santos"

Tillåt mig att tvivla något enormt på all denna info, så med landsbygd och grejer skulle detta spel vara 5-6 gånger större än GTA IV? Nja jag väljer att inte tro på allt detta, väntar på trailer 2 istället.
Om du tittar på hur stort RDR är så känns det inte allt som en omöjlighet.
2011-11-04, 14:52
Medlem
vis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Ända besvikelsen är ju att det bara är Los Santos. Har även blandade känslor över att tanka bilen.

Men we shall see om allt detta är sant.
Tycker det bara är bra att det är en storstad. Tänk dig en ENORM stad. Större än Liberty City i IV. Men ändå med landsbygd.
Också bra att man måste tanka bilen, tycker jag. Mer realistiskt.

Men en sak funderar jag över... Kommer det vara vatten runt om hela mapen som förut eller har RS kommit på en annan lösning? Kan tänka mig att de har smällt upp stora obestigliga berg på ena sidan av mapen och vatten på andra.
2011-11-04, 15:01
Medlem
QuackDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
"Yes, the main city is simply Los Santos however is it AT LEAST 4 times bigger than Liberty City in GTA 4 and that is just Los Santos"

Tillåt mig att tvivla något enormt på all denna info, så med landsbygd och grejer skulle detta spel vara 5-6 gånger större än GTA IV? Nja jag väljer att inte tro på allt detta, väntar på trailer 2 istället.

Jag tvivlar också på om det stämmer. Tittar man på trailern så ser Los Santos inte så jätte stor ut (jämför med de högsta byggnaderna i bakgrunden). Däremot ska berget i början klämmas in tillsammans med öken (måste gradvis gå över) och borde ge en stor yta utanför staden.
2011-11-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubenstein
Lite detaljer från en snubbe som påstår sig jobba på Playstation magazine i Storbritannien. Åter igen fram med saltkaret.

Med alla dessa rykten vore det verkligen trevligt med en källa!
2011-11-04, 15:03
Medlem
Dom kommer ju vilja göra städerna så detaljerade som möjligt ( då detta var fallet i Gta 4 ), tror inte dom har kapacitet att göra 3 städer med samma detaljrikedom som Liberty City ( och tror ej dom vill dra ner på detaljrikedomen bara för att ha fler städer). Då tycker jag det är bättre med en stor stad med detaljrikedom plus landsbygd samt mindre småstäder.
2011-11-04, 15:05
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vi
Tycker det bara är bra att det är en storstad. Tänk dig en ENORM stad. Större än Liberty City i IV. Men ändå med landsbygd.
Också bra att man måste tanka bilen, tycker jag. Mer realistiskt.

Har för bra minnen från Las Venturas för att släppa hela grejen, dock ända anledningen jag gillade den staden var på grund av öknen, ghost town, area 51 eller vad den heter i spelet och alla ufo nonsen och den öde lagda flygplatsen.

Sen jag gillade verkligen at åka på motorvägen och komma till en ny stad.

Nu blir det bara en über Los Santos med mindre orter runt omkring sen ä det en dead end.

I SA så åkte man runt hela skiten med bilen, speciellt så var det soft när man åkte med husvagn som om man var nån turist

San fierro kan dom jätte gärna skippa den staden hatade jag tråkig och gay
2011-11-04, 15:09
Medlem
festispojks avatar
-

!! TRAILER 2 ÄR UTE HEEEELT SJUKT !!

http://www.youtube.com/watch?v=dnLjr8TaE1Q
2011-11-04, 15:13
Medlem
Kesslers avatar
Den här låten måste de ha med i spelet: http://www.youtube.com/watch?v=luDgb5vVHuA
2011-11-04, 15:14
Medlem
illbebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuackDuck
Jag tvivlar också på om det stämmer. Tittar man på trailern så ser Los Santos inte så jätte stor ut (jämför med de högsta byggnaderna i bakgrunden). Däremot ska berget i början klämmas in tillsammans med öken (måste gradvis gå över) och borde ge en stor yta utanför staden.

Trailern säger dock ingenting om Los Santos storlek då det är en avbildning av Los Angeles, vilket aldrig har varit en stad som har byggts på höjden, utan det är en stad bestående mest utav villor.

Se bild http://uppsala.yimby.se/Publishing/FileStore/203/9c41331b-7445-4f99-8a50-921611e723b0.png
2011-11-04, 15:17
Medlem
Hundvalps avatar
Det är svårt att se, men kan det inte vara så att det är samma person som kör den röda bilen, som vanen i trailern?

Kan det möjligen inte vara huvudpersonen? Ja menar. Båda har ju på sig ett linne och är snaggade?

http://i40.tinypic.com/2vx4oc0.jpg
2011-11-04, 15:23
Medlem
Ska bli intressant hur de kommer göra för att hålla GTA V intressant. Har spelat fyran sönder och samman, och vill inte ha samma typ av uppdrag än en gång.
2011-11-04, 15:26
Medlem
Recycles avatar
Tycker inte att dom borde göra spelet speciellt större än san andreas. Dom skulle kanske kunna göra san andreas i ny förbättrad form if you get my drift

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in