2012-01-11, 17:09
Medlem
De är väll klart att dom jobbar fulltid med gta v, kom ihåg att de är en helt enskild avdelning som gör Gta spelen.
2012-01-12, 12:54
Medlem
Juicy Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKrabba
Har varit lite off nu med GTA V. Men är release datumet i Augusti?!

INGEN vet datumet till 100% förutom Dan och Sam houser och dem som är med och tillverkar spelet. Står tom med stor röd banner : Obs! Releasedate not set
2012-01-12, 21:59
Medlem
KNAPDs avatar
tja!

jag vet inte om det har postats i denna tråden innan men jag gör det ändå!
http://www.clickonline.com/games/more-alleged-gta-v-leaks/4518/

Detta är då läckor som de påstår.

"It seems like barely a few days can go by before we stumble across more GTA V "leaks". This time the alleged insider information is quite comprehensive...

- The lead will be a 30 something black man
- GTA V will be four times bigger than GTA IV, with settings including countryside, a forest and beaches. It apparently takes as much as 15 minutes to get from the centre of the game's city to the forest on its outskirts. Tasty.
- The game features all new animations and visuals, which will mark a big improvement on those found in GTA IV.
- Responsiveness has been greatly improved.
- There are more than 100 important, or semi-important non-playable characters.
- There are no children in the game, and apparently there never will be.
- Animals will feature in the game environment for the first time.
- Players can choose to hijack planes.
- Cars need to be refuelled.
- Players can blow up cars by shooting a trail of gasoline.
- You can use random civilians as a human shield.
- The weather will affect gameplay.
- Social mini games are gone, but games like basketball and weight training are necessary to build player stamina.
- You can take part in underground cage fights and arm wrestling competitions.
- Your character's skills controlling vehicles will improve with experience.
- You can make home made weapons.
- You can lock doors and barricade yourself into buildings.
- Cops will use tear gas, attack dogs and riot gear among other items. Pursuits will be more realistic.
- Weapons available include remote mines, flamethrowers, trip wires, claymores, swords and axes.
- The game will feature large scale interior environments which include shopping malls, hospitals, police stations and sprawling underground sewers.

Sounds good right? Hopefully the information above is accurate, because from what has come out so far it really looks like Rockstar are putting the over the top fun back into the series that GTA IV was sorely missing at times."

de nämner även att Nico Bellic är tillbaka(?)
"IMDB.com's listing for Grand Theft Auto V has star of the last game, Niko Bellic, listed as one of the credited cast. Voice talent Michael Hollick reprises his role as the Eastern European bad boy according to the game's credits so far, however how much involvement he will have in the game is still unconfirmed. Also credited is Ned Luke in the role of Albert De Silva, with Young Maylay being rumoured to take the role of San Andreas lead Carl C.J. Johnson once more."

Edit: Hittade mer på den sidan! http://www.clickonline.com/games/gta-v-forum-leak-lists-alleged-game-features/4183/
Senast redigerad av KNAPD 2012-01-12 kl. 22:05.
2012-01-12, 22:40
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNAPD
tja!

"It seems like barely a few days can go by before we stumble across more GTA V "leaks". This time the alleged insider information is quite comprehensive...

- GTA V will be four times bigger than GTA IV, with settings including countryside, a forest and beaches. It apparently takes as much as 15 minutes to get from the centre of the game's city to the forest on its outskirts. Tasty.
- The game features all new animations and visuals, which will mark a big improvement on those found in GTA IV.
- Social mini games are gone, but games like basketball and weight training are necessary to build player stamina.
- Cops will use tear gas, attack dogs and riot gear among other items. Pursuits will be more realistic.
- Weapons available include remote mines, flamethrowers, trip wires, claymores, swords and axes.
- The game will feature large scale interior environments which include shopping malls, hospitals, police stations and sprawling underground sewers.

Sounds good right? Hopefully the information above is accurate, because from what has come out so far it really looks like Rockstar are putting the over the top fun back into the series that GTA IV was sorely missing at times."

"IMDB.com's listing for Grand Theft Auto V has star of the last game, Niko Bellic, listed as one of the credited cast. Voice talent Michael Hollick reprises his role as the Eastern European bad boy according to the game's credits so far, however how much involvement he will have in the game is still unconfirmed. Also credited is Ned Luke in the role of Albert De Silva, with Young Maylay being rumoured to take the role of San Andreas lead Carl C.J. Johnson once more."

Edit: Hittade mer på den sidan! http://www.clickonline.com/games/gta-v-forum-leak-lists-alleged-game-features/4183/

Jag kan tycka att hela den listan känns som en sammanfattning över rykten som spridits på internet senaste tiden mixat med saker som är självklara i spelet. It's fake until Rockastar säger att det är äkta.
2012-01-12, 22:47
Medlem
KNAPDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Jag kan tycka att hela den listan känns som en sammanfattning över rykten som spridits på internet senaste tiden mixat med saker som är självklara i spelet. It's fake until Rockastar säger att det är äkta.

jo, jag tänkte också så. hittade flera sidor som sa ungefär samma saker. Men man kan ju alltid hoppas som sagt.
2012-01-12, 23:12
Medlem
Exonis avatar
Jag har inte trott på dem flestas rykten tills rockstar släpper grundlig information. Men den mest skrattretande infon som finns är att varför i helvete står det eller hur vet folk att det verkligen tar 15 minuter från stan till skogen? Finns det någon från rockstar som har sagt så eller är det bara en dålig spekulation?
2012-01-12, 23:23
Medlem
Reggaemans avatar
"You can make home made weapons."

Varför har alla spel fått fnatt och börjat med detta fenomen?

Jag säger inte att det är tråkigt att göra hemgjorda vapen men det passar ju inte i alla spel och det känns inte alls som att det skulle passa i gta

Men eftersom dessa saker bara är rykten så kan man ju hoppas att just den här saken verkligen är fake
Senast redigerad av Reggaeman 2012-01-12 kl. 23:26.
2012-01-12, 23:23
Medlem
KNAPDs avatar
jag förstår hur du tänker!

det angående resan till "skogen" så var det tydligen (som jag uppfattade det) några dudes som var på rock* och fick en s.k förhandsvisning av spelet.. men det borde som allt annat tas med en nypa salt. säkert en hel jävla näve..
2012-01-12, 23:29
Medlem
KNAPDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
"You can make home made weapons."

Varför har alla spel fått fnatt och börjat med detta fenomen?

Jag säger inte att det är tråkigt att göra hemgjorda vapen men det passar ju inte i alla spel och det känns inte alls som att det skulle passa i gta

alla säger du, men jag kan faktiskt inte komma på mer än fallout 3 om jag ska vara ärlig. men jag är nog dåligt upplyst bara.
Jag tror dock att hemmagjorda vapen kan passa detta spelet utmärkt. vem vet, de kanske menar det som att kanske använda sig utav omgivningen, tex en trädpåk som ligger och skräpar i något hörn.. Rörbomber? finns många livsfarliga saker som man kan tillverka själv.
2012-01-12, 23:40
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
alla säger du, men jag kan faktiskt inte komma på mer än fallout 3 om jag ska vara ärlig. men jag är nog dåligt upplyst bara.
Jag tror dock att hemmagjorda vapen kan passa detta spelet utmärkt. vem vet, de kanske menar det som att kanske använda sig utav omgivningen, tex en trädpåk som ligger och skräpar i något hörn.. Rörbomber? finns många livsfarliga saker som man kan tillverka själv.

För att ta ett ganska så aktuellt spel som exempel så kan du ju titta på Dead Island

Att använda sig av omgivningen är alltid välkommet för att det är relativt verklighetstroget i jämförelse med spel där man kan ta en shotgun och modifiera den så den har en snurrande sågklinga + ett mag på 1000 skott
2012-01-12, 23:44
Medlem
KNAPDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
För att ta ett ganska så aktuellt spel som exempel så kan du ju titta på Dead Island

Att använda sig av omgivningen är alltid välkommet för att det är relativt verklighetstroget i jämförelse med spel där man kan ta en shotgun och modifiera den så den har en snurrande sågklinga + ett mag på 1000 skott

Dead island verkar ballt. men rätt så rak story-line tycker jag.. eller är det så?
haha, jo men om det skulle vara så som du säger med sågklinga och ca 1000 skott/mag så skulle det vara en helt jävla idiotisk idé till GTA V. Låter som gears of war och fallout, tillsammans.
2012-01-13, 00:07
Medlem
Citat:
tja!

Allt är proven fake sedan typ 2 månader tillbaka, förutom att Ned Luke kommer spela Albert Da Silva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in