2011-11-02, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Hm, i och för sig, vi får hoppas det. Det skulle förstöra stämningen enligt mig om man kunde skjuta ihjäl små treåringar som är på tivoli med sina föräldrar.
Håller med. Tror det är tonåringar eller nästan vuxna "barn". Kanske är dom i trubbel med rättvisan / håller gå med i gäng eller liknande. Något som fadern till stoppa?
2011-11-02, 20:30
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Bara en fråga angående alla dessa "subliminal messages" om releasen, är det verkligen vanligt att de smyger in sådant i trailers?

Ja, det är ett välkänt sätt att skapa "buzz" kring spelet, att lägga in små ledtrådar och antydningar i trailers för att öka på folks spekulationer innan release. Det är inget ovanligt, och inga konstigheter med det, ju mer folk pratar om spelet på förhand desto bättre PR utan att R* behöver anstränga sig. Det är dom väl medvetna om, och har folk anställda som jobbar enkom med just det.

Citat:
Någon har säkert redan tagit upp detta, och i så fall ber jag om ursäkt, men han snackar om sina barn? Ni tror väl ändå inte att Rockstar lägger in barn i GTA V?

Ser det inte som någon omöjlighet. Tror förvisso att barnen ifråga kommer att vara vuxna om om överhuvudtaget finns med, då det öppnar för fler intriger och möjliga uppdrag än om dom är typ 5-6 år gamla.

Tänker mig den uppsjö av söner man sett till gangsters i olika filmer och serier, som fått för sig att börja med kriminalitet själva, och hamnat i trångmål som deras fäder måste ta hand om. Något sånt kan jag lätt tänka mig i ett GTA-spel.
2011-11-02, 20:34
Bannlyst
Citat:
Någon har säkert redan tagit upp detta, och i så fall ber jag om ursäkt, men han snackar om sina barn? Ni tror väl ändå inte att Rockstar lägger in barn i GTA V?
Hoppas det finns barn och djur där. Det vore dags, jag är trött på orealismen i GTA serien. Kroppsdelar borde också slitas av när man kör på någon i 150 km/h, att de bara flyger lite och det kommer lite blod är väldigt orealistiskt.

Om det är okej att döda vuxna, varför inte snorungar också? Att döda vuxna är väl ungefär lika fel i verkligheten, men det här är inte verklighet, det är bara ett spel, så det har ingen betydelse vad man dödar.
Senast redigerad av ikosaedri 2011-11-02 kl. 20:37.
2011-11-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Hoppas det finns barn och djur där. Det vore dags, jag är trött på orealismen i GTA serien. Kroppsdelar borde också slitas av när man kör på någon i 150 km/h, att de bara flyger lite och det kommer lite blod är väldigt orealistiskt.
57 års åldersgräns nästa.
2011-11-02, 20:39
Medlem
zBr9s avatar
Citat:

Om det är okej att döda vuxna, varför inte snorungar också? Att döda vuxna är väl ungefär lika fel i verkligheten, men det här är inte verklighet, det är bara ett spel, så det har ingen betydelse vad man dödar.

Är helt övertygad om att det aldrig någonsin kommer att gå att döda ett barn i något GTA spel. Anledningen är att det helt enkelt ger för mycket dålig uppmärksamhet till spelen, men främst för att just döda barn är ett känsligt ämne i många länder med restriktiva lagstiftningar, och brukar resultera i trubbel att få sälja spel i det landet.
Medlem
WiperTheMightys avatar
Någon postade denna kommentar på AB.

"Rykten går att de Tommy från VC som har huvudrollen i detta.. Och flera gånger kommer 2405 upp.. När dom sätter upp for sale skylten utanför CJ's hus(??) och på en postbil.. Kan de vara så att spelet kommer den 24/5-12? Låten som spelas i trailern släpptes 24/5-68"
Medlem
Jag älskade trailern som fan. Det mesta är väl redan sagt här. Men en sak som jag tänkte på var hur jääääävla stort mount chilliard(stavning?) är. Den ser ju ut och vara många gånger större än i GTA:SA. Kan det vara en liten antydan om att hela San Andreas är sjukt mycket större än förra gången?

Jag skrev det här tidigare också, men det försvann säkert i mängden, men många skriver om att man bara fick se Los Santos och inget mer. Det var precis samma sak med första trailern till GTA:SA.
2011-11-02, 20:40
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:

Barn är mer försvarslösa än vuxna, det känns inte rätt att göra ett spel där man kan döda barn. Jag skulle inte tycka att ett sådant spel skulle vara roligt.

Måste bara tillägga att solnedgången med molnen var riktigt läcker! Längtar redan, trots besvikelsen med valet av stad. Men vad fan, GTA IV blev ju bra till slut, trots Liberty City.
2011-11-02, 20:44
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WiperTheMighty
Någon postade denna kommentar på AB.

"Rykten går att de Tommy från VC som har huvudrollen i detta.. Och flera gånger kommer 2405 upp.. När dom sätter upp for sale skylten utanför CJ's hus(??) och på en postbil.. Kan de vara så att spelet kommer den 24/5-12? Låten som spelas i trailern släpptes 24/5-68"

Det kan vara så att spelet kommer den 24/5-12, det kan även komma den 24/5-13 eller vilket annat datum som helst

Tycker att det iallafall står bortom allt tvivel att 24/5 är ett datum att hålla koll på, DOCK känns det lite väl nära mellan första trailer och releasedatum.

GTA IV kom ungefär 11 månader efter första trailern, vilket också är en ganska vanlig tidsperiod för spel, för att man ska hinna bygga upp tillräckligt stor hype osv.
Nu är väl dock R* och GTA på den nivå där dom kan bygga tillräckligt stor hype på en vecka om dom skulle vilja, men jag tycker ändå att dom borde vilja hålla oss på halstret lite längre än till Maj.

Å andra sidan finns det inte speciellt mycket annat som 24/5 skulle kunna innebära, då det inte heller känns rimligt att t ex nästa trailer kommer då, då det är lite väl långt att vänta för fansen.
2011-11-02, 20:45
Medlem
Alltså, inte fan tror ni på allvar att man kommer att få spela som CJ eller Tommy Vercetti va? Den chansen finns inte. Framförallt så tror jag inte att Rockstar skulle få för sig att återanvända gamla karaktärer som huvudkaraktärer då de, med gott resultat, aldrig gjort det förut. Men sedan så är det också rejält fysiskt krävande att apa runt så pass mycket som man gjort i tidigare Grand Theft Auto-spel. Den übertuffa gudfadern Tommy, 60 skulle helt enkelt inte orka med det. Att spela som Tommy skulle innebära ungefär lika mycket gameplay-action som det var för Ron Artest under säsongen 2004-2005. CJ kommer inte att komma komma tillbaka av den enkla anledningen att det inte är en afroamerikansk man som talar i videon.

Övriga teorier:
*Man kommer inte få spela som två eller fler personer. Det är GTA. De har aldrig gett oss den möjligheten förut och kommer inte göra det nu när serien är mer hypad än någonsin.

*Man kommer inte få skapa sina egna karaktärer. Man har 'lärt känna' karaktärer i de tidigare spelen och kunnat relatera till dessa och diskuterat dem med andra personer. Karaktärerna är en viktig del i Grand Theft Auto-serien

*Man kommer att få spela i alla tre städer.

*Release-datum då? Jag drar till med... den sjunde december 2012.
2011-11-02, 20:46
Medlem
QuackDucks avatar
http://img52.imageshack.us/img52/645/yeess.png

Japp, Rockstar har lite kvar att göra. Om jag minns rätt så sökte Rockstar nydligen efter QA testers så spelet är nästan färdigt. Bugg, MP fix och sånt kvar säkert.
2011-11-02, 20:49
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Alltså, inte fan tror ni på allvar att man kommer att få spela som CJ eller Tommy Vercetti va? Den chansen finns inte.
GTA 3/SA, etc är inte i samma "continuity" som de nyare spelen. Alltså kan det vara en yngre version av TV som kommer vara med i GTA 5.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in