Citat:
Ursprungligen postat av
Claudia
Jag förstår att Cissi Wallin är en kontroversiell person, jag tycker hon är mycket modig som ifrågasätter "transrörelsen" om man får kalla fenomenet så. Det är en diagnos på ett mentalt tillstånd som har blivit ett politiskt redskap som är mycket invasiv i vanliga kvinnors liv.
Kvinnor har rätt att ställa frågor kring sig själva och Cissi är i mycket ett kärt spektakel? Jag gillar att störa mig på henne. Hon står med båda fötterna i en föränderlig vulgärfeminism och på så sätt har jag ett riktmärke i den mycket tröttsamma värld som är politik och vilka åsikter som är på modet.
I frågan om N*mis kvinnlighet så sa Cissi "låt gå, jag pratar bara med kastrerade våldtäktsmän ifall någon frågar" och sen hade de vad jag förstår ett givande samtal. Jag hoppas Cissi tog med sig tillräckligt för att fatta mod för att stå mot de värsta ideologiska avarterna i vad som är transrörelsen, det ser mig till synes ut så.
Det var ett varmt samtal vad jag förstår som präglades av ömsesidig generositet. Ett helt normalt samtal.
Har vi lagt det här till ro en gång för alla i tråden då?
Jo, men pratar man bara ärligt om det istället för som trollen (Axel och Henko inkluderade) som bara skriker "Våldtäktsman!" i evinnerlighet i syfte att försöka få någon/några att må dåligt så är det inte så farligt. Hellre diskutera saken än att låta det förbli tabu att lyfta ämnet, tycker jag. Tabun är något som Axel et al. håller noga koll på och utnyttjar maximalt. Då är det bättre att låta det vara högt i tak och så ignorerar man trollen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Geburha
Cissi och Myra är ungefär lika verklighetsfrånskilda åt varsitt håll men dom delar koncept. Att förtala och hänga ut människor. Cissi gör det med mer stil och mindre alkohol än Myra. Det är den enda skillnaden. Ger inte mycket för någon av dom. Privatliv är ett ord ingen av damerna känner till och det är många människor som redan är svaga som fått se vreden från deras håll, oftast helt obefogat för att dom helt enkelt bara behövt någon att peka på när dom själva mått dåligt.
Dom behöver helt annan typ av hjälp än olegitimerat samtal.
Visst är de lite lika vad gäller andras privatliv, de snokar och har inga problem att snacka skit bakom ryggen på folk. En skillnad som jag tycker är tydlig är dock att Cissi "pratar skit" om rövhål medan Myra gärna tiger om rövhålen i samhället medan hon gärna glappar om andra mer normala personer. Det är skevt. Jag föredrar Cissi alla gånger om den saken. Innan Myra har rätt att "snacka skit" om någon överhuvudtaget så borde hon lägga allt om sin förra arbetsgivare på bordet.
Det är bara pinsamt som hon tiger. Är hon verkligen så rädd för repressalier? Har Henko så många hållhakar på henne?