2022-10-12, 01:41
Medlem
Geburhas avatar
Cissi och Myra är ungefär lika verklighetsfrånskilda åt varsitt håll men dom delar koncept. Att förtala och hänga ut människor. Cissi gör det med mer stil och mindre alkohol än Myra. Det är den enda skillnaden. Ger inte mycket för någon av dom. Privatliv är ett ord ingen av damerna känner till och det är många människor som redan är svaga som fått se vreden från deras håll, oftast helt obefogat för att dom helt enkelt bara behövt någon att peka på när dom själva mått dåligt.

Dom behöver helt annan typ av hjälp än olegitimerat samtal.
Citera
2022-10-12, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Claudia
Jag förstår att Cissi Wallin är en kontroversiell person, jag tycker hon är mycket modig som ifrågasätter "transrörelsen" om man får kalla fenomenet så. Det är en diagnos på ett mentalt tillstånd som har blivit ett politiskt redskap som är mycket invasiv i vanliga kvinnors liv.

Kvinnor har rätt att ställa frågor kring sig själva och Cissi är i mycket ett kärt spektakel? Jag gillar att störa mig på henne. Hon står med båda fötterna i en föränderlig vulgärfeminism och på så sätt har jag ett riktmärke i den mycket tröttsamma värld som är politik och vilka åsikter som är på modet.

I frågan om N*mis kvinnlighet så sa Cissi "låt gå, jag pratar bara med kastrerade våldtäktsmän ifall någon frågar" och sen hade de vad jag förstår ett givande samtal. Jag hoppas Cissi tog med sig tillräckligt för att fatta mod för att stå mot de värsta ideologiska avarterna i vad som är transrörelsen, det ser mig till synes ut så.

Det var ett varmt samtal vad jag förstår som präglades av ömsesidig generositet. Ett helt normalt samtal.

Har vi lagt det här till ro en gång för alla i tråden då?

Jo, men pratar man bara ärligt om det istället för som trollen (Axel och Henko inkluderade) som bara skriker "Våldtäktsman!" i evinnerlighet i syfte att försöka få någon/några att må dåligt så är det inte så farligt. Hellre diskutera saken än att låta det förbli tabu att lyfta ämnet, tycker jag. Tabun är något som Axel et al. håller noga koll på och utnyttjar maximalt. Då är det bättre att låta det vara högt i tak och så ignorerar man trollen.

Citat:
Ursprungligen postat av Geburha
Cissi och Myra är ungefär lika verklighetsfrånskilda åt varsitt håll men dom delar koncept. Att förtala och hänga ut människor. Cissi gör det med mer stil och mindre alkohol än Myra. Det är den enda skillnaden. Ger inte mycket för någon av dom. Privatliv är ett ord ingen av damerna känner till och det är många människor som redan är svaga som fått se vreden från deras håll, oftast helt obefogat för att dom helt enkelt bara behövt någon att peka på när dom själva mått dåligt.

Dom behöver helt annan typ av hjälp än olegitimerat samtal.

Visst är de lite lika vad gäller andras privatliv, de snokar och har inga problem att snacka skit bakom ryggen på folk. En skillnad som jag tycker är tydlig är dock att Cissi "pratar skit" om rövhål medan Myra gärna tiger om rövhålen i samhället medan hon gärna glappar om andra mer normala personer. Det är skevt. Jag föredrar Cissi alla gånger om den saken. Innan Myra har rätt att "snacka skit" om någon överhuvudtaget så borde hon lägga allt om sin förra arbetsgivare på bordet.

Det är bara pinsamt som hon tiger. Är hon verkligen så rädd för repressalier? Har Henko så många hållhakar på henne?
Senast redigerad av Kwang.Karlsson 2022-10-12 kl. 09:26.
Citera
2022-10-12, 17:33
Citat:
Ursprungligen postat av Kwang.Karlsson

Visst är de lite lika vad gäller andras privatliv, de snokar och har inga problem att snacka skit bakom ryggen på folk. En skillnad som jag tycker är tydlig är dock att Cissi "pratar skit" om rövhål medan Myra gärna tiger om rövhålen i samhället medan hon gärna glappar om andra mer normala personer. Det är skevt. Jag föredrar Cissi alla gånger om den saken. Innan Myra har rätt att "snacka skit" om någon överhuvudtaget så borde hon lägga allt om sin förra arbetsgivare på bordet.

Det är bara pinsamt som hon tiger. Är hon verkligen så rädd för repressalier? Har Henko så många hållhakar på henne?

Myra har sysslat med rena personförföljelser. Det var ett tag sedan men hon var delaktig så det är klart hon inte talar om sånt därför att hon vet att då kommer olika människor börja trakassera henne och outa att hon var delaktig i dreven mot Cissi till exempel varpå hon förlorar status i vänsterns power process.

Cissi har haft liknande powertrips för sig det verkar vara något som människor som skaffar många följare och lever med internet som en scen de spelar ut sitt livsdrama på går igenom, som en sorts digital mognadsprocess.

jag tror inte det är sunda lev de lever om jag ska vara ärlig men de får säkert ut något av det som jag inte förstår.

Hur som är det inte speciellt viktigt för tråden.
Citera
2022-10-12, 23:31
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Rättegångsdag imorgon också, sen brukar dom komma 14 dagar senare.

Inte ett pip om det från FV eller CW i sociala medier, vad jag kan se.
Feminister som Mari* Svel*nd och Linne* Cl*eson verkar inte heller säga ett pip. MS kom tydligen hem från utlandet i morse, så hon verkar inte ha bidragit med stöttande närvaro. Tidigare har väl dessa damer annars duktigt brukat ställa upp för felande medsystrar. Nu verkar det vara låg profil som gäller.
Citera
2022-10-13, 00:05
Inget i rapporteringen någonstans om rättegången Wallin-Virtanen 11-12 Oktober 2023. Tvärt emot hur det brukar vara.
Citera
2022-10-13, 00:23
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Inget i rapporteringen någonstans om rättegången Wallin-Virtanen 11-12 Oktober 2023. Tvärt emot hur det brukar vara.

Rapporteringen kommer väl snarare när domen kommer. De här kombattanterna har ju redan mötts i tingsrätten samt när CW blev åtalad av JK. Det mesta av nyhetsvärde har sammanfattningsvis redan avhandlats.
Citera
2022-10-14, 17:20
Då är alltså rättegången över mellan Wallin-Virtanen
Citera
2022-10-17, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeroyJenkinz
Ehhh. Jag är en anonym person på internet. Vad snackar du ens om och varför bryr du dig ens över huvud taget? Gillar du att Cissi försvarar våldtäktsmän?

Jag tycker inte direkt att Cissi försvarade Axel när hon släppte bomben om hans beteende mot kvinnor?
Citera
2022-10-18, 00:11
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Rapporteringen kommer väl snarare när domen kommer. De här kombattanterna har ju redan mötts i tingsrätten samt när CW blev åtalad av JK. Det mesta av nyhetsvärde har sammanfattningsvis redan avhandlats.
Klart media tystnar nu när hon riskerar dömas till fängelse då hon tycks ha fortsatt förtala efter den villkorliga domen i Tingsrätten. Att media tiger kan alltså tolkas som stöd för henne, att inte basunera ut att hon riskerar fängelse. De gullar bara med henne.

Hon blir väl i så fall den första kvinna döms till fängelse för förtal under metoo. Har inte det nyhetsvärde? Var är alla diskussioner? Hur kommer Hovrätten att se på fortsatt förtal (för det här väl förekommit?) efter en tidigare villkorlig dom?
Senast redigerad av outoftheblue 2022-10-18 kl. 00:18.
Citera
2022-10-21, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeroyJenkinz
Oj vilken saftig grej jag just snappat upp från en instachatt! Cissi Wallin är tydligen helt ok med de våldtäktsmän som hon är vän med.

https://ibb.co/4m02s3V

Personen är alltså dömd för att ha våldtagit en kvinna med sadistiska inslag och Cissi är helt å hållet plötsligt förlåtande.

Ändamålen helgar tydligen medlen. Jag undrar hur det här kommer att påverka stuff.

(censurerade inte pga går inte att spåra profilen direkt till en person)

Kontext? Menar du att Cissi har dubbla måttstockar när hon inte är "förlåtande" mot Axel när han begår övergrepp mot småflickor? Jag förstår inte riktigt poängen som du försöker göra.
Citera
2022-10-25, 11:37
Cissi Wallin blev dömd för grovt förtal idag. Inte förvånande
Citera
2022-10-25, 11:41
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Cissi Wallin blev dömd för grovt förtal idag. Inte förvånande

Källa?
Citera