Citat:
Ursprungligen postat av
ModPodge
”Folkomröstningen är dock uppskjuten till efter att barnen redan börjat och gått en bra bit in i höstterminen i år, och de oroliga svennebanan-föräldrarna i Filipstad tycks få tugga i sig att deras ungar Lancelot och Cassandra dagligen tvingas interagera med barn med annan hud- och hårfärg.”
https://www.expressen.se/kronikorer/...ren-galenskap/
Cissi verkar väldigt fixerad vid människors hudfärg? det verkar ju vara det första hon noterar när hon möter en människa, 1. hudfärg, 2. personens kön.
Cissi pratar om sin uppväxt "
Mina år i det homogena radhus- och villaområdet i småstadens utkant gav mig den mest deprimerande och emotionellt fattiga tiden i livet hittills." bor hon i ett mångkulturellt område nu? nej hon bor i ett vit rikemans område.
"
mitt starkaste minne är de vuxnas paniska rädsla för allt som avvek från den egna klaustrofobiska världsbilden."
aldrig hört en vuxen tänka så, måste ju vara Cissis egna tankar och känslor hon pratar om?
"
Sen köper man en kebabpizza av någon vars ungar man inte vill ska sparka boll med ens egna barn."
Sen när bryr sig föräldrar om vad barnens kompisars föräldrar jobbar med? måste bara vara Cissi som bryr sig om sånt?
Ska bli intressant att se om Cissis egna barn kommer gå i skola där majoriteten av eleverna är icke svenskfödda, eller en skola där majoriteten av eleverna är svenskfödda.