2021-06-19, 23:56
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast i Sverige gav väl CW ut sin bok på eget förlag eftersom det svenska förlag som skulle ha gett ut boken här tyckte att risken för ett förtalsmål var för stor om hon inte ändrade vissa saker, vilket hon vägrade. Bara det var ju en indikation på att boken gick över gränsen.

De svenska förlag som tvekade att ge ut FVs bok gjorde det med en helt annan motivering, nämligen att de ville att vänta några år tills det lugnat ner sig. Alltså inte att den skulle innehålla något åtalbart.

Visst bör man få ge ut ett svar på tal, men även ett sådant bör hålla sig inom lagens gränser.

Vilket det ju verkar göra i Norge. Som sagt blir ju situationen i Norge annorlunda än i Sverige. Virtanens bok kommer där ut först och innehåller polemik mot Cissi Wallin. Då är det ju inte rimligt att ett norskt förlag skall hindras att ge ut hennes bok. Det är en inskränkning av norsk yttrandefrihet. Det är så jag förmodar att det ligger till.

Som du förmodligen känner till anser jag att Cissi Wallin oavsett har rätt att offentligt hävda att hon blivit våldtagen av Virtanen. Lagen är fel. Hon skall endast dömas för förtal om uppgifterna förmodligen är grundlösa eller yttras i ond tro ( i princip) och det skall ske i ett civilmål mellan parterna.
Citera
2021-06-20, 16:18
Medlem
HoboWithAShotguns avatar
Kommer inte https://www.gardets.nu/ att uppdateras mer?
Citera
2021-06-20, 16:27
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Det är CW som återger vad vännen HF (i den läckta boken benämnd som Maya) ska ha sagt till henne. I förhöret med HF i FUPen kommer inte något av detta fram, utan enligt HF har CW sagt att FV "tagit på henne av sexuell natur", ej närmare specificerat.

Däremot är det terapeuten som först förklarar för CW att hon varit med om ett trauma, enligt boken.
Sen säger hon att alla mina reaktioner, både psykiska och fysiska är väldigt vanliga när man har råkat ut för ett trauma. Trauma? Jag har aldrig innan sett på det som hänt som ett trauma. Men Nina förklarar, benar ut och efter några terapitimmar inser jag fullt ut att det är så.
Terapeuten är centerpartist och tyckte säkert det var skitkul att sätta dit en av Aftonbladets journalister. Tycker att man borde ha tittat lite närmare på denna märkliga kvinna. Har visst varit med i Farmen t o m.

https://ninawahlin.wordpress.com/about/
N*na Wahl*n Centerpartiet *=i

Jag är vice ordförande i Centerpartiet Södertälje, ledamot i arbetslivsnämnden Södertälje kommun, ledamot i Centerkvinnorna länet och sekreterare i Klöverdam. Ledamot i Kyrkofullmäktige Södertälje pastorat och Vice ordförande församlingsrådet Södertälje församling. Jag drivs av vilja att forma den värld jag vill vara en del av och skapa möjligheter för alla att forma sitt liv och samhälle. Jag är uppvuxen med passionerade politiska samtal där solidaritet och frihet alltid varit centralt. Värmland var mitt hem tom 8 års ålder då familjen flyttade till Stockholm. Värmlandskogarna och Klarälven kommer alltid vara en viktig del av mitt liv precis som stadens puls.

[...]

Jag har bott och verkat som egenföretagare i Grekland i 15 år, en erfarenhet som gett mina perspektiv vingar på många vis. Under dessa år studerade jag också statsvetenskap på långdistans från Uppsala universitet. Jag har även läst idéhistoria, antropologi och etnologi.

2002 flyttade jag till Sverige där jag utbildade mig till samtalsterapeut efter att ha drivit företag inom media. handel , utbildning och turism och hantverk i Grekland började jag nu en ny bana. Detta är utmärkande för mig som person, jag tycker om nya utmaningar, nya miljöer, olika sammanhang och framför allt att möta människor. Genom mötet med olikheter växer vi och finner våra unikheter. Som samtalsterapeut verkade jag i ca 8 år, alltid som egenföretagare.
Hon påbörjade alltså sin utbildning till samtalsterapeut tidigast 2002 (flummig humanova-utbildning) och verkar ha många järn i elden, t ex från hennes facebook:
https://m.facebook.com/nina.wahlin.50

Frilansande egenföretagare
Skådespelare (Actor) & Modell
September 2015 - Present
Förutom mitt företagande som handledare, Coach och terapeut arbetar jag även som frilansande skådespelare och modell
Tycks numera jobba som undersköterska på Karolinska. Och har visst kvalificerat sig som vigselförrätterska.

https://www.instagram.com/p/CQT7G2hJ...on_share_sheet

Skulle CW ha hängt ut FV som hon gjorde utan denna samtalsterapeuts inflytande? Tror att CW har/hade vissa psykiska problem som gör att hon nog borde ha vänt sig till en legitimerad psykoterapeut, psykolog eller läkare och inte en som håller på med alternativa teorier om bortträngda minnen. Samtalsterapeut är som påpekats inte en skyddad titel utan vem som helst får kalla sig det.

Att CW redan 2008 började se annorlunda på natten hos FV kan kanske förklaras med att hon det året lämnade supandet bakom sig och dessutom träffade sin blivande make och i och med detta tog snabbhissen upp till en helt annan socioekonomisk nivå. Då var det kanske inte längre en fjäder i hatten att frivilligt ha tillbringat en natt hos FV. Men det verkar inte vara förrän under terapin som de värsta våldtäktsfantasierna utvecklade sig, under ledning av denna något märkliga jack-of-all-trades-terapeut som alltså verkar ha haft en nyckelroll i attacken på FV.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-06-20 kl. 16:56.
Citera
2021-06-20, 16:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoboWithAShotgun
Kommer inte https://www.gardets.nu/ att uppdateras mer?
Ser mörkt ut. Men dom har fortfarande 28 betalande på Patreon, jag antar att alla är Daddy Blomberg.
GARDET - plattformen och megafonen som inte kommer att låta sig tystas.
Citera
2021-06-20, 17:22
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Terapeuten är centerpartist och tyckte säkert det var skitkul att sätta dit en av Aftonbladets journalister. Tycker att man borde ha tittat lite närmare på denna märkliga kvinna. Har visst varit med i Farmen t o m.

https://ninawahlin.wordpress.com/about/
N*na Wahl*n Centerpartiet *=i

Jag är vice ordförande i Centerpartiet Södertälje, ledamot i arbetslivsnämnden Södertälje kommun, ledamot i Centerkvinnorna länet och sekreterare i Klöverdam. Ledamot i Kyrkofullmäktige Södertälje pastorat och Vice ordförande församlingsrådet Södertälje församling. Jag drivs av vilja att forma den värld jag vill vara en del av och skapa möjligheter för alla att forma sitt liv och samhälle. Jag är uppvuxen med passionerade politiska samtal där solidaritet och frihet alltid varit centralt. Värmland var mitt hem tom 8 års ålder då familjen flyttade till Stockholm. Värmlandskogarna och Klarälven kommer alltid vara en viktig del av mitt liv precis som stadens puls.

[...]

Jag har bott och verkat som egenföretagare i Grekland i 15 år, en erfarenhet som gett mina perspektiv vingar på många vis. Under dessa år studerade jag också statsvetenskap på långdistans från Uppsala universitet. Jag har även läst idéhistoria, antropologi och etnologi.

2002 flyttade jag till Sverige där jag utbildade mig till samtalsterapeut efter att ha drivit företag inom media. handel , utbildning och turism och hantverk i Grekland började jag nu en ny bana. Detta är utmärkande för mig som person, jag tycker om nya utmaningar, nya miljöer, olika sammanhang och framför allt att möta människor. Genom mötet med olikheter växer vi och finner våra unikheter. Som samtalsterapeut verkade jag i ca 8 år, alltid som egenföretagare.
Hon påbörjade alltså sin utbildning till samtalsterapeut tidigast 2002 (flummig humanova-utbildning) och verkar ha många järn i elden, t ex från hennes facebook:
https://m.facebook.com/nina.wahlin.50

Frilansande egenföretagare
Skådespelare (Actor) & Modell
September 2015 - Present
Förutom mitt företagande som handledare, Coach och terapeut arbetar jag även som frilansande skådespelare och modell
Tycks numera jobba som undersköterska på Karolinska. Och har visst kvalificerat sig som vigselförrätterska.

https://www.instagram.com/p/CQT7G2hJ...on_share_sheet

Skulle CW ha hängt ut FV som hon gjorde utan denna samtalsterapeuts inflytande? Tror att CW har/hade vissa psykiska problem som gör att hon nog borde ha vänt sig till en legitimerad psykoterapeut, psykolog eller läkare och inte en som håller på med alternativa teorier om bortträngda minnen. Samtalsterapeut är som påpekats inte en skyddad titel utan vem som helst får kalla sig det.

Att CW redan 2008 började se annorlunda på natten hos FV kan kanske förklaras med att hon det året lämnade supandet bakom sig och dessutom träffade sin blivande make och i och med detta tog snabbhissen upp till en helt annan socioekonomisk nivå. Då var det kanske inte längre en fjäder i hatten att frivilligt ha tillbringat en natt hos FV. Men det verkar inte vara förrän under terapin som de värsta våldtäktsfantasierna utvecklade sig, under ledning av denna något märkliga jack-of-all-trades-terapeut som alltså verkar ha haft en nyckelroll i attacken på FV.
CW träffade sin man senare än 2008.
Citera
2021-06-20, 17:43
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
CW träffade sin man senare än 2008.
Du har rätt, där hade jag fel. När jag läste CWs bok tyckte jag att han omnämndes i ett kapitel som handlade om hösten 2008, men nu när jag tittade efter visade det sig vara 2012. Boken är ju inte kronologisk utan kapitlen hoppar väldigt mycket fram och tillbaka i tiden, så det var nog därför jag tog fel.

Faktum kvarstår dock att hon förändrade sitt liv 2008. Insåg att hon var alkoholiserad och slutade dricka (enligt en artikel i Expressen) och man kan tänka sig att hon då tog avstånd från sitt tidigare hårt festande liv.

Fram till dess verkar hon inte ha haft något minne av natten, så det lutar starkt åt att de inte alls hade sex. Det finns faktiskt ingen bekräftelse på att de någonsin hade sex. Men då var det kanske något att skryta med för sin kompis, så hon la fram det som om det hade hänt, trots att hon alltså i närtid inte kunde minnas att något sådant ägt rum. Enligt boken, vid uppvaknandet:
Har vi haft sex? Använde vi kondom? Herregud jag minns ingenting av det, men jag är naken.
Och strax efteråt, när hon precis lämnat hans lägenhet:
Sedan ringer jag Lina.
- Alltså du måste gissa vem jag låg med i natt! säger jag.
Ljugandet började kanske redan där?
Lina ställer nyfikna frågor och jag kommer på att jag faktiskt inte riktigt minns. Vi skrattar åt det.
Herregud, ligget hade varit så dåligt att jag inte ens minns!
Tja, eller så var det inte alls.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-06-20 kl. 18:17.
Citera
2021-06-20, 20:46
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vilket det ju verkar göra i Norge. Som sagt blir ju situationen i Norge annorlunda än i Sverige. Virtanens bok kommer där ut först och innehåller polemik mot Cissi Wallin. Då är det ju inte rimligt att ett norskt förlag skall hindras att ge ut hennes bok. Det är en inskränkning av norsk yttrandefrihet. Det är så jag förmodar att det ligger till.

Som du förmodligen känner till anser jag att Cissi Wallin oavsett har rätt att offentligt hävda att hon blivit våldtagen av Virtanen. Lagen är fel. Hon skall endast dömas för förtal om uppgifterna förmodligen är grundlösa eller yttras i ond tro ( i princip) och det skall ske i ett civilmål mellan parterna.
Med tanke på att hon länge inget mindes borde hon väl själv ha förstått att uppgiften om att FV skulle ha våldtagit henne faktiskt inte var säker utan kunde vara uppdiktad. Hon hade också kunnat vara ärlig redan i ett tidigare skede med att minnena antogs ha varit bortträngda i åratal tills de framkallats med hjälp av kontroversiell terapi av en icke legitimerad terapeut. Hade hon gett en fullständigt sanningsenlig redogörelse om minnenas tillkomst, och lagt fram detta på ett lugnt och neutralt sätt, så hade hon kanske inte heller dömts.

Istället tycks hon ha gjort långt mer än bara upplyst omvärlden om att hon anser att FV våldtog henne natten då hon inte minns att de hade sex. Hon har hånat honom. Ett litet exempel: I en text från 2015 skriver hon något om att han bara är ett mobbat stammande litet barn. Ett fullständigt hån mot alla mobbade och stammande barn som hon tydligen inte känner minsta medkänsla med. Är det verkligen sant (och därmed enligt ditt synsätt försvarligt att säga) att han är ett mobbat stammande barn?

Det är något i hennes texter som blir så totalt förintande, förminskande och hånfullt, som om syftet är att straffa och stöta ut honom och göra honom omöjlig, och inte bara lakoniskt upplysa medborgarna om att hon efter en period med alternativ terapi, med terapeuten välvilliga hjälp, fått för sig att han våldtog henne natten flera år tidigare då hon sov över i hans lägenhet utan att minnas att de hade sex.

Som här, i ett sedermera tydligen raderat instagraminlägg

(FB) Skvaller om Cissi Wallin (Rubrik ändrad/Mod)
Hur många olika rättssalar du än möter mig i så är du den som förlorat. Det är du som sitter högröd, svettig och skakig av alla olika medikament du tvingas stoppa i dig varje dag, farligt kombinerat med alkohol, för att stå ut med dig själv. Du sa det själv, åklagaren och din advokat visade upp din lista med utskrivna lugnande och ångestdämpande. Jag var den som satt i den där rättssalen och var stark och klar. För jag var och förblir den som kommer sitta där och säga sanningen. Du? Du har sedan länge seglat vilse i ditt trassel av lögner, självömkan och ovärdighet.
På vilket sätt uppfyller det ditt sanningskriterium? Hon kommer ju bara med egna fantasier och levererar dem inför stor publik som ett enda stort hån och förnedring, som alltid tycks gå ut på ett total förminskning av honom som person. Det handlar inte längre om vad som eventuellt kan ha hänt natten då hon sov över, utan om rena personangrepp som går ut på att förinta honom som person.

Den typen av "socialt våld" är en attack jämförbar i någon mening med handgriplig misshandel. Det eskalerar, hon måste hela tiden förstärka nidbilden. Eftersom hon inte umgås med honom har hon knappast grund för sådana påståenden utan de är sjuka fantasier och överdrifter som är rätt oroande. Det är mer som om hon förföljer honom med det ena personangreppet efter det andra och hon tycks aldrig få nog. Det är en hotfull situation för honom och jag tycker det är helt rätt att samhället ingriper när man får en sådan galning efter sig.

Det har alltså eskalerat till någonting långt mer än att peka ut en förövare. Som i det här fallet förmodligen inte ens var en förövare.

Nu har hon tydligen satt sitt insta till privat för att inte ytterligare förvärra sin situation inför Hovrätten i februari nästa år. Kanske lockas hon inte längre av tanken att få leka martyr i fängelset; kanske har någon fått henne att förstå att en villkorlig dom faktiskt är en villkorlig dom; kanske förstår hon att hennes beteende får konsekvenser och att lösningen inte är att gå ännu längre i hennes förnedring av FV, att det har peakat och att hon bara gör sig till åtlöje nu när alltfler börjat genomskåda henne.

Inget kan försvara hennes aggressiva attacker. Metoo-hypen är över.
Citera
2021-06-20, 22:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Med tanke på att hon länge inget mindes borde hon väl själv ha förstått att uppgiften om att FV skulle ha våldtagit henne faktiskt inte var säker utan kunde vara uppdiktad. Hon hade också kunnat vara ärlig redan i ett tidigare skede med att minnena antogs ha varit bortträngda i åratal tills de framkallats med hjälp av kontroversiell terapi av en icke legitimerad terapeut. Hade hon gett en fullständigt sanningsenlig redogörelse om minnenas tillkomst, och lagt fram detta på ett lugnt och neutralt sätt, så hade hon kanske inte heller dömts.

Istället tycks hon ha gjort långt mer än bara upplyst omvärlden om att hon anser att FV våldtog henne natten då hon inte minns att de hade sex. Hon har hånat honom. Ett litet exempel: I en text från 2015 skriver hon något om att han bara är ett mobbat stammande litet barn. Ett fullständigt hån mot alla mobbade och stammande barn som hon tydligen inte känner minsta medkänsla med. Är det verkligen sant (och därmed enligt ditt synsätt försvarligt att säga) att han är ett mobbat stammande barn?

Det är något i hennes texter som blir så totalt förintande, förminskande och hånfullt, som om syftet är att straffa och stöta ut honom och göra honom omöjlig, och inte bara lakoniskt upplysa medborgarna om att hon efter en period med alternativ terapi, med terapeuten välvilliga hjälp, fått för sig att han våldtog henne natten flera år tidigare då hon sov över i hans lägenhet utan att minnas att de hade sex.

Hur många olika rättssalar du än möter mig i så är du den som förlorat. Det är du som sitter högröd, svettig och skakig av alla olika medikament du tvingas stoppa i dig varje dag, farligt kombinerat med alkohol, för att stå ut med dig själv. Du sa det själv, åklagaren och din advokat visade upp din lista med utskrivna lugnande och ångestdämpande. Jag var den som satt i den där rättssalen och var stark och klar. För jag var och förblir den som kommer sitta där och säga sanningen. Du? Du har sedan länge seglat vilse i ditt trassel av lögner, självömkan och ovärdighet.
På vilket sätt uppfyller det ditt sanningskriterium? Hon kommer ju bara med egna fantasier och levererar dem inför stor publik som ett enda stort hån och förnedring, som alltid tycks gå ut på ett total förminskning av honom som person. Det handlar inte längre om vad som eventuellt kan ha hänt natten då hon sov över, utan om rena personangrepp som går ut på att förinta honom som person.

Den typen av "socialt våld" är en attack jämförbar i någon mening med handgriplig misshandel. Det eskalerar, hon måste hela tiden förstärka nidbilden. Eftersom hon inte umgås med honom har hon knappast grund för sådana påståenden utan de är sjuka fantasier och överdrifter som är rätt oroande. Det är mer som om hon förföljer honom med det ena personangreppet efter det andra och hon tycks aldrig få nog. Det är en hotfull situation för honom och jag tycker det är helt rätt att samhället ingriper när man får en sådan galning efter sig.

Det har alltså eskalerat till någonting långt mer än att peka ut en förövare. Som i det här fallet förmodligen inte ens var en förövare.

Nu har hon tydligen satt sitt insta till privat för att inte ytterligare förvärra sin situation inför Hovrätten i februari nästa år. Kanske lockas hon inte längre av tanken att få leka martyr i fängelset; kanske har någon fått henne att förstå att en villkorlig dom faktiskt är en villkorlig dom; kanske förstår hon att hennes beteende får konsekvenser och att lösningen inte är att gå ännu längre i hennes förnedring av FV, att det har peakat och att hon bara gör sig till åtlöje nu när alltfler börjat genomskåda henne.

Är inte hela Cissi Wallin ett skolboksexempel på den typen av psykiskt våld kvinnor tenderar att utöva?
Citera
2021-06-20, 23:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Försvarligt i vad som borde vara laglig mening? Ja, absolut, sådana värdeomdömen bör man få yttra. Ur moralisk mening och i sak, kanske inte, det tänker jag inte ta ställning till.

Citat:

Det där återigen värdeomdömen om Virtanen och sådana bör alltid vara tillåtna.

Citat:

Om någon attackerar dig med hårda ord får du svara med samma mynt om du önskar eller bemöta det hur du vill, och personen ifråga kanske är en usling, men det berättigar inte i något sammanhang att du förfaller till grovt våld och genom tvång och våld försöker hindra någon att säga vad de vill säga.

Gör man det beter man sig själv som en värre usling och en våldsverkare och det är vad Virtanen gjort. Det finns inget försvar varken för åklagare, domare eller privatpersoner att bete sig så. Då har man gjort sig själv till ett svin.
Citera
2021-06-21, 02:05
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Försvarligt i vad som borde vara laglig mening? Ja, absolut, sådana värdeomdömen bör man få yttra. Ur moralisk mening och i sak, kanske inte, det tänker jag inte ta ställning till.

Det där återigen värdeomdömen om Virtanen och sådana bör alltid vara tillåtna.

Om någon attackerar dig med hårda ord får du svara med samma mynt om du önskar eller bemöta det hur du vill, och personen ifråga kanske är en usling, men det berättigar inte i något sammanhang att du förfaller till grovt våld och genom tvång och våld försöker hindra någon att säga vad de vill säga.

Gör man det beter man sig själv som en värre usling och en våldsverkare och det är vad Virtanen gjort. Det finns inget försvar varken för åklagare, domare eller privatpersoner att bete sig så. Då har man gjort sig själv till ett svin.
Problemet är väl att även förtalet kan utgöra en form av "våld" i den utvidgade bemärkelse jag uppfattar att du använder ordet. CWs förtal tog ifrån FV hans jobb (det var just drevet som gjorde det omöjligt att ha honom kvar), hans inkomst (förutom en kortsiktigt kompensation), skapade en otrygg situation för hans familj samt försvårade för honom att få andra jobb inom hans gebit.

CW använde sig av masshysterin, han använde sig av rättssystemet. Jag förstår inte varför du försvarar det förra men inte det senare.

När CW fick med sig så många så handlade det ju inte längre om han emot henne utan om han emot många. Det är väl därför en åklagare väger in graden av spridning i sitt beslut att driva ett förtalsmål.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-06-21 kl. 02:07.
Citera
2021-06-21, 17:02
Medlem
outoftheblues avatar
Hittade några äldre inlägg om möjlig koppling mellan ljugade och ADHD (som CW säger sig ha).

Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Cissi har väl en diagnos?
Att ha problem med att ljuga ofta eller ha svårt att hålla sig till sanningen är ett välkänt fenomen hos de med ADHD.

Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Trams det har inget med ADHD att göra. Mytomani däremot är något som passar in på din beskrivning,men det har inte med trådens huvudrollsinnehavare att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Svaret är att du har fel. En ADHD-diagnos och problem med att hålla sig till sanningen är väldokumenterat. Cissi ljuger en hel del läs hennes inlägg och krönikor.

ADHD-lögner sägs kunna ha flera orsaker. Dels impulsivitet som gör att folk hasplar ur sig saker utan närmare eftertanke, men även en OCD-aktig fixering vid att upprätthålla exempelvis sitt sociala anseende. Anser hon sig även ha OCD så kan ju det förklara saken.

Några citat om lögn och ADHD:

https://adhdcenterforsuccess.com/sit...dhd-and-lying/
It is difficult to say people with ADHD lie more than people without ADHD, but people with ADHD face different challenges that make telling an untruth more likely.
These factors will heavily influence the level of lying the person with ADHD exhibits. Someone with poor attention is more prone to make a statement without thinking about it first.
Someone with poor impulse control may lie as a response to your question or the situation. It comes out of their mouth without appropriate thought attached.
An example [of compulsive lying] would be someone obsessed with seeking the approval of others, or someone obsessed with presenting a desirable image of themselves to the community.

These people would use lying to maintain their standing and reduce the anxiety or fear associated with people learning the truth. People who lie compulsively would not like the experience of lying, but will continue to do so due to perceived risks of not lying.
Så om hon först hasplar ur sig en massa ogenomtänkta saker och sen känner att hon måste bevara sitt anseende genom att hålla fast vid tidigare lögner, och sen måste arbeta på att framstå som genombra för att ingen ska genomskåda henne, då kan man gissa att det inte slutar väl.

Tänk er en sådan person i någon alternativ terapi som går ut på att fantisera fram bortträngda minnen hos en olegitimerad terapeut, där varje impulsivt påhitt hon hasplar ur sig bekräftas som ett förträngt trauma...

Tvångsmässig impulsiv lögnare verkar stämma rätt bra. Det förklarar ju allt.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-06-21 kl. 17:09.
Citera
2021-06-28, 12:28
Medlem
Brolarens avatar
CW åklagas för grovt förtal!

https://omni.se/a/nA5BXx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem