2020-01-21, 08:18
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
https://www.gp.se/kultur/kultur/ciss...akt-1.22416417

Åh nej, nu blir det bok från CW också. Säg den förläggare som inte vill mjölka några kronor ur denna cirkus? För det vet väl alla vad den kommer handla om.

Jag gissar på att hon kommer att få en spökskrivare, för att annars blir det nog inget av boken. Det tar faktiskt en hel del självdisciplin att skriva och sätta ihop en bok, oavsett vad för kvalité den har.
Citera
2020-01-21, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag gissar på att hon kommer att få en spökskrivare, för att annars blir det nog inget av boken. Det tar faktiskt en hel del självdisciplin att skriva och sätta ihop en bok, oavsett vad för kvalité den har.
Det e en rimlig bedömning. Drougge eller Sveland kan tänkas vara kandidater. Ska bli intressant att se om hon hänger ut fler män. Får känslan av att det e på gång om man läser hennes insta-gram.
Citera
2020-01-21, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det e en rimlig bedömning. Drougge eller Sveland kan tänkas vara kandidater. Ska bli intressant att se om hon hänger ut fler män. Får känslan av att det e på gång om man läser hennes insta-gram.

Ja, jag funderar lite på det där... Cissi är ju en vanelögnare, det har ju visat sig i bl a denna tråd.

En bok är dock lite seriösare och lite mer "varaktig" än en blogg. Den har liksom en annan status.

Rimligtvis kommer denna bok att bli "den officiella versionen" om Virtanen, våldtäkter, missbruk och annat och frågan är väl om det gagnar Cissi att skriva en bok? Det blir betydligt svårare att ljuga.

Mitt stalltips är därför att nån bok, det blir det inte. Eller så blir det en bok om nånting helt irrelevant.
Citera
2020-01-21, 11:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donuts
Gillar ändå tesen om att hon vill bli anmäld av någon av dessa kramgoa grabbar för att få lite rampljus nu när allt klingat av som någon skrev i Camillas gästbok.
Ryktades det inte tidigare om att ytterligare ett åtal väntade, antagligen från Soran Ismail?

Jag älskar den här typen av tvister, där man ogillar bägge sidor lika mycket.
Citera
2020-01-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ryktades det inte tidigare om att ytterligare ett åtal väntade, antagligen från Soran Ismail?

Jag älskar den här typen av tvister, där man ogillar bägge sidor lika mycket.

Att Soran Ismail hade rättegång på G har jag också hört, men att den åtalade skulle vara Cissi visste jag inte? Jag förutsatte nog att det var nåt gammalt ex eller liknande, visst hade han nåt uppslitande uppbrott eller nåt sånt?

Men jag vet inte faktiskt.
Citera
2020-01-21, 12:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Att Soran Ismail hade rättegång på G har jag också hört, men att den åtalade skulle vara Cissi visste jag inte? Jag förutsatte nog att det var nåt gammalt ex eller liknande, visst hade han nåt uppslitande uppbrott eller nåt sånt?

Jepp, han ett åtal på gång mot en tjej som anklagat honom för övergrepp. (ett fall som inte tidigare var känt i tråden om honom)

Men någon antydde att CW skulle bli stämd för förtal av ytterligare en person, där det antyddes att denna person var Soran.
Citera
2020-01-22, 00:23
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Jag hoppas verkligen att detta är falskt, ty jag mår inte bra av sådana kopiösa mängder öl och popcorn som en sådan affär skulle behöva...
Citera
2020-01-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ja, jag funderar lite på det där... Cissi är ju en vanelögnare, det har ju visat sig i bl a denna tråd.

En bok är dock lite seriösare och lite mer "varaktig" än en blogg. Den har liksom en annan status.

Rimligtvis kommer denna bok att bli "den officiella versionen" om Virtanen, våldtäkter, missbruk och annat och frågan är väl om det gagnar Cissi att skriva en bok? Det blir betydligt svårare att ljuga.

Mitt stalltips är därför att nån bok, det blir det inte. Eller så blir det en bok om nånting helt irrelevant.

Undrar hur det blir med villkorlig dom och grovt förtal, om hon säger sin mening om det hon dömts för i en bok. Räknas en bok mindre eller kommer även det räknas som förtal, som då kan ge henne den fängelsedom hon så envetet strävar mot? Räknas en bok som "fiktion" och hon i och med det kan gå all in med sin "officiella version". Om det nu är det hon tänker skriva om, men det tror jag. Kan se förläggaren framför mig, hur hens mun vattnas och hen gnuggar sina händer. Undrar vad boken kommer att heta, "Med nåd" kanske.
Senast redigerad av Ajara 2020-01-22 kl. 20:55.
Citera
2020-01-22, 21:02
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Undrar hur det blir med villkorlig dom och grovt förtal, om hon säger sin mening om det hon dömts för i en bok. Räknas en bok mindre eller kommer även det räknas som förtal, som då kan ge henne den fängelsedom hon så envetet strävar mot? Räknas en bok som "fiktion" och hon i och med det kan gå all in med sin "officiella version". Om det nu är det hon tänker skriva om, men det tror jag. Kan se förläggaren framför mig, hur hens mun vattnas och hen gnuggar sina händer. Undrar vad boken kommer att heta, "Med nåd" kanske.

Ptjae, Virtanen omnämnde henne som "Instagramkändisen" i "Utan nåd" så då kanske hon kan nämna honom som Aftonbladetalkisen i hennes bok? Eller varför inte "Kokainkrönikören"?
Citera
2020-01-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ptjae, Virtanen omnämnde henne som "Instagramkändisen" i "Utan nåd" så då kanske hon kan nämna honom som Aftonbladetalkisen i hennes bok? Eller varför inte "Kokainkrönikören"?

Jag tror du har rätt, något sånt blir det nog.
Citera
2020-01-22, 21:34
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Jag tror du har rätt, något sånt blir det nog.
"Den profilerade feministen". Kommer han kallas, mer eller mindre.
Citera
2020-01-23, 07:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vid det här laget kan hon kalla honom för "Bertil på lagret", alla kommer ändå att fatta vem som avses.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in