2020-03-03, 04:08
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Cissi Wallin har rätt, god (hand)hygien är viktigt. Det visade sig vid tidigare utbrott (svininfluensan tror jag) för då började dagis och förskolor bli väldigt noga med hygienen på barnen. Det visade sig att barnen blev friskare än vanligt. Färre barn var sjuka efter utbrottet för att man blev mer noga med hygienen. Om förskolor jobbade mer med barnens hygien skulle färre barn vara sjuka helt enkelt.

Då faller alltså Cissis senaste text in under kategorin "även en blind höna kan finna ett korn".
Citera
2020-03-03, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Cissi Wallin har rätt, god (hand)hygien är viktigt. Det visade sig vid tidigare utbrott (svininfluensan tror jag) för då började dagis och förskolor bli väldigt noga med hygienen på barnen. Det visade sig att barnen blev friskare än vanligt. Färre barn var sjuka efter utbrottet för att man blev mer noga med hygienen. Om förskolor jobbade mer med barnens hygien skulle färre barn vara sjuka helt enkelt.

Det där är ju verkligen inget nytt under solen och nu är det ju Corona överallt och hela tiden i alla medier med information om att det är samma grej som gäller för att skydda sig som vid en influensaperiod.

Vad det har att göra med CWs vanliga irritation över allt mänskligt liv som korsar hennes väg, som föräldrar till andra barn i hennes barns dagis, har jag svårt att se.

Men efter den här pandemin slipper hon kanske störa sig på den detaljen i alla fall för då har föräldrarna till hennes barns kompisar lärt sig nysa i armvecket.
Senast redigerad av Ajara 2020-03-03 kl. 07:03.
Citera
2020-03-03, 07:02
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Då faller alltså Cissis senaste text in under kategorin "även en blind höna kan finna ett korn".
Snarare, hej här är en öppen dörr att sparka in.
Citera
2020-03-03, 07:03
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Det där är ju verkligen inget nytt under solen och nu är det ju Corona överallt och hela tiden i alla medier med information om att det är samma grej som gäller för att skydda sig som vid en influensaperiod.

Vad det har att göra med CWs vanliga irritation över allt mänskligt liv som korsar hennes väg, som föräldrar till andra barn i hennes barns dagis, har jag svårt att se.
Cissi har väl en diagnos?
Att ha problem med att ljuga ofta eller ha svårt att hålla sig till sanningen är ett välkänt fenomen hos de med ADHD.
Citera
2020-03-03, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen

Minst en ja. Det har tvistas i tråden om hon är personlighetsstörd eller psykiskt sjuk. Jag tror hon är samsjuklig det vill säga har mer än en diagnos. Det är vanligt att människor tror de har en diagnos och så söker de för att utreda detta och CW har valt ADHD.
Senast redigerad av Ajara 2020-03-03 kl. 07:37.
Citera
2020-03-15, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ett skönt, lite tyket, Tweet om den senaste krönikan.
Catharina Örtendahl Rylid @rtendahl

Nu har Cissi Wallin varit på badhus. Ni kan aldrig gissa vad som hände sedan!

Jo, det kan ni. Nu är det dags för könsseparerade badtider.
https://twitter.com/rtendahl/status/1231283626236633088
Jaha, hur fan gör man om man har barn från bägge kön? Hyr hela badhuset eller vadå? Så urbota korkat så det finns inte.
Citera
2020-03-17, 20:36
Medlem
Citat:
Nja, den här typen av intersektionell identitetspolitik skulle jag inte benämna som "höger" i något avseende.

Liberal möjligtvis, eller varför inte Toxisk femininitet?

Ja även Riksrevisionen har hittat bakterien ute i företagen. När genusexperten ska hänvisa till riktig forskning i yttrandefrihet är det Nils Funcke man råkar hitta. Hoppsan e inte han lite supermarxist sedan eviga tider?

SR Play - Filosofiska rummet - 'Kvinnorna och yttrandefriheten'

Mycket modig debatt om små elaka narcissistiska flickor med outvecklad social mognad som hotar samhället med Marxistiska feel good verktyg.

Tyvärr misslyckas de i programmet ALLTID att vara filosofiska när de bjuder in personer som inte är filosofiska. Och programmet demonstrerar faktiskt utmärk att feministen och genusvetaren inte är intresserad av forskning. Slutsatsen är redan färdig och därmed behövs ingen yttrandefrihet. Det är bara maktkamp 100%.

Sorgligt.
Senast redigerad av tofo 2020-03-17 kl. 21:24.
Citera
2020-03-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Att ha problem med att ljuga ofta eller ha svårt att hålla sig till sanningen är ett välkänt fenomen hos de med ADHD.

Trams det har inget med ADHD att göra. Mytomani däremot är något som passar in på din beskrivning,men det har inte med trådens huvudrollsinnehavare att göra.

Citat:
Minst en ja. Det har tvistas i tråden om hon är personlighetsstörd eller psykiskt sjuk. Jag tror hon är samsjuklig det vill säga har mer än en diagnos. Det är vanligt att människor tror de har en diagnos och så söker de för att utreda detta och CW har valt ADHD.

Det är en trådsanning utan underlag. Man kan ju givetvis spekulera men fakta saknas. Däremot kallas hon för psykiskt sjuk för att hon våldtäktsanmälde Fittanen. Det brukar vara så att man säger psyksjuk för att förminska brottsoffer. Nåväl även skvaller skall ges en rättvis bild.
Citera
2020-03-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Trams det har inget med ADHD att göra. Mytomani däremot är något som passar in på din beskrivning,men det har inte med trådens huvudrollsinnehavare att göra.

Det är en trådsanning utan underlag. Man kan ju givetvis spekulera men fakta saknas. Däremot kallas hon för psykiskt sjuk för att hon våldtäktsanmälde Fittanen. Det brukar vara så att man säger psyksjuk för att förminska brottsoffer. Nåväl även skvaller skall ges en rättvis bild.

Tack. Ursäkta men tråden om den här egoistiska miljonärsfrun tråkar mig till döds. Hennes misslyckande sneknull med en fet journalist för hundra år sen kan bara inte vara ett hett ämne längre.
Senast redigerad av Ajara 2020-03-17 kl. 22:08.
Citera
2020-03-18, 10:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Tack. Ursäkta men tråden om den här egoistiska miljonärsfrun tråkar mig till döds. Hennes misslyckande sneknull med en fet journalist för hundra år sen kan bara inte vara ett hett ämne längre.
Så länge inte någon film dyker upp så känns det hela rätt färdigavhandlat.
Citera
2020-03-18, 11:08
Medlem
Citat:
Så länge inte någon film dyker upp så känns det hela rätt färdigavhandlat.

Precis. En sak att tillägga är dock trådens titel. Var är "åtalad för grovt förtal" i den?

Annan tråd heter till exempel "åtalad för hot", vilket den personen dömts för.

Har detta något att göra med att flashback ändå ogillar den fete journalisten? Jag anser att rätt skall vara rätt. Dit med rätt titel på henne nu, speciellt när vi alla som satt oss in i detta vet att människan ljugit. Hon har till och med dömts, för grovt förtal.

Och till de puckon som, återigen, tänker börja traggla det här. Läs tillbaka i tråden! Allt finns där.

Expressen är en tidning jag aldrig mer tänker smutsa ner mina fingrar med.

https://www.expressen.se/nyheter/exp...tanen-artikel/

De tog in CW för att vaska bort det här. Svin.
Senast redigerad av Ajara 2020-03-18 kl. 11:52.
Citera
2020-03-18, 22:22
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Svaret är att du har fel. En ADHD-diagnos och problem med att hålla sig till sanningen är väldokumenterat. Cissi ljuger en hel del läs hennes inlägg och krönikor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in