2020-12-10, 04:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Hur orkar hon? Vad är det för nagg hon hyser gentemot Virtanen?

Det handlar med överhängande sannolikhet om kvinnlig avundsjuka och allmän bitterhet över att hon misslyckades att skapa sig en karriär inom filmvärlden. Vi pratar dessutom en fyllkaja som brukade supa sig bortom all vett och sans. Man kan bara spekulera i antalet psykiatriska diagnoser denna kvinna har?

"Med stor målmedvetenhet gick hon in för att supa sig bortom all sans, vett – och ångest"

https://www.aftonbladet.se/relatione...-och-jag-drack

Citat:
Detta verkar vara en ny form av stalking. Stackars Virtanen.

CW verkar vara den nya tidens Sjösalakvinna.

(FB) Taubes stalker/Sjösalakvinnan

Citat:
Och hur kan hennes man vara så mesig? Är hon så bra i sängen?

Han är troligtvis medberoende eftersom han är tvingad att leva med henne och är därför oförmögen att reflektera över hennes förföljelse av FV.
Citera
2020-12-10, 11:37
Medlem
Hirvis avatar
Det CW har gjort är ju att gå från en situation där FV i princip var en äldre man som verkar ha utnyttjat situationen på ett oskönt sätt och hon höll sig till denna story rätt länge, till att han är ett gigantiskt monster som drogar och attackerar småflickor.

När hon väl maxat och upphöjt sanningen till något mer för att få önskad effekt (cancel Fredrik) så var hon ju tvungen att hitta aspekter som gör henne till martyr också, folk hade inte brytt sig lika mycket om en stilla familjefar hade gjort något mot henne enbart, så hon var tvungen att visa att Fredrik är en jävla bestialisk vilde som måste STOPPAS.

Och när hon väl gett sig in i den leken kan hon liksom inte fega ur halvvägs. Hon kan inte få en insikt och säga att "okej men han drogade mig väl inte, men jag var faktiskt fullare än honom och han var äldre så han borde tagit ansvar". Det hade inte hållit. Så hon är fast i en nät av lögner där han MÅSTE vara ett helt galet monster utan självinsikt som hon stoppade... för annars... är HON ett helt galet monster utan självinsikt som måste stoppas.

Jag vill att någon skriver en bok om det här ur en psykologiskt analyserande aspekt, för det här är psykologi A-guld.
Citera
2020-12-10, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Hon pratar väldigt mycket om sin mor och det är väl konstigt att hon inte nämnt sin far någon någon gång.

Inte speciellt märktligt. Wallin precis som många andra feminister har svårt att betrakta människor som människor. För dem är det alltid en uppdelning efter kön. Om de talar om män på ett positivt sätt är de rädda att det skulle kunna ses som att de förringar kvinnor. Därför lyfter de bara fram kvinnor i positiva ordalag, män får bara omnämnas i negativa ordalag. Eftersom de anser att kvinnor fått stå tillbaka i historien, så skall allt fokus nu ligga på kvinnor. Även om det innebär att de måste skarva med sanning eller helt förvränga historian och fakta.

Jag vet det låter snurrigt. Men det är så det förefaller vara.
Citera
2020-12-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
På hennes instagram kör hon hårt med mer solklart och uppenbart förtal. Skriver direkt till "Fredrik" och kallar honom en sadistisk våldtäktsman. Antar att hon inser att hon lika gärna kan ånga på fram till nästa dom där allt kommer att bedömas i klump. Maxa offerkoftan och hjältestatusen bland feministerna utan att det kostar extra.

Lite kul är att hon påstår att det är han som ligger efter henne och att hon lagt detta bakom sig. Samtidigt som hon säljer en bok som till stora delar handlar om honom.

Det finns ingen logik i det Wallin gör eller påstår. Hon har en egocentrerad världsbild där principer ändras från tillfälle till tillfälle för att passa in i hur hon ser på saken just nu och vad som passar hennes narrativ. Exempel: Yttrandefrihet för henne att få skriva en bok - stoppa Virtanenes bok. Stoppa cancel kulturen när hon avbokas (oavsett skäl) - stoppa komiker, eller exempelvis Virtanene från att delta någonstans osv.

Jag har lyssnat på några avsnitt av hennes podd som hon har tillsammans med Unni Drougge. Jag har kommenterat den förr. Den är inte så dålig. Däremot bidrar inte Wallin med något vettigt. Hon kastar in lite kommentarer som oftast hamnar helt fel eller är i sak felaktigt. Drougge, pratar bort det genom att rätta till det, men inte genom att direkt säga att Wallin hade fel. Ibland kastar Wallin in lite allmänna 14-års kommentarer på ungefär det här sättet:

Drougge: - Jag anklagades för att vara manshatare och..
Wallin: - Det är väl ändå en jävla merit
Drougge: och andra saker som inte är så roligt att höra

Vi får se hur länge samarbetet håller. Än så länge tror jag att Drougge, är medveten att Wallin är hennes möjlighet till att komma tillbaka till uppmärksamhet och bli relevant för pöbelfeministerna på IG. När hon känner sig tillräckligt stark kommer hon nog bryta sig loss. Drougge är som många vänsterintellektuella är i allmänhet. De har läst mycket, men de saknar intelligensen att da korrekta slutsatser. Det beror till stora delar av att de inte kan läsa och betrakta saker tillnärmelsevis objektivt. De är så färgade av sina åsikter så att de köper allt som talar för det de redan tycker och tror och avfärdar det som talar emot.

Men till podden igen. De ämnen som behandlas där är intressanta. I synnerhet eftersom de flesta ämnen som jag har hört dem tala om och deras åsikt i podden är raka motsatsen till hur Wallin tidigare agerat och gett uttryck för. Det verkar Wallin överhuvudtaget inte reflektera över. De t ex driver exempelvis tesen att man ska kunna tala med alla osv
- även om de är problematiska. Men samtidigt har Wallin själv attackerat exempelvis Schyman för att hon blev intervjuad av Virtanen.
Citera
2020-12-10, 15:38
Medlem
Hon verkar ha raderat instagramposten nu. Förmodligen insåg hon att det inte kommer gynna hennes stundande rättegångsmål vs Virtanen. Fattar inte vad målet är vid det här laget, att Virtanen ska begå självmord? Hon har ju redan förstört hans karriär och rykte inför hela sverige för all framtid, vad mer finns det förutom livet i sig?

Har sett virtanen en gång i tunnelbanan och när våra blickar möttes såg han så skör ut. Typ som om att han förväntade sig att jag skulle säga något som skulle få honom att börja gråta. Tycker seriöst synd om honom
Citera
2020-12-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Hon verkar ha raderat instagramposten nu. Förmodligen insåg hon att det inte kommer gynna hennes stundande rättegångsmål vs Virtanen. Fattar inte vad målet är vid det här laget, att Virtanen ska begå självmord? Hon har ju redan förstört hans karriär och rykte inför hela sverige för all framtid, vad mer finns det förutom livet i sig?

Har sett virtanen en gång i tunnelbanan och när våra blickar möttes såg han så skör ut. Typ som om att han förväntade sig att jag skulle säga något som skulle få honom att börja gråta. Tycker seriöst synd om honom

Det är klart att det är synd om honom. Det torde vilken normal människa som helst tycka, oavsett vad de tror om hans skuld.
Citera
2020-12-10, 17:02
Medlem
Kämpendahls avatar
När blir hovrättsförhandlingen i målet Wallin - Virtanen? Otroligt att rättsväsendets kvarnar ska mala så långsamt. Hon dömdes till villkorligt i tingsrätten. Hur påverkar det om JK:s eventuella åtal kommer före hovrättsförhandlingen? Jag tänker att om hon även hade dömts i hovrätten så hade en eventuellt fällande dom i detta tryckfrihetsmål inneburit att den villkorliga domen upphävs?
Citera
2020-12-10, 22:40
Medlem
Skulle Cissis varumärke tjäna på att Fredrik begick självmord?

Tänker att det skulle kunna slå tillbaka mot henne som i fallet med Dramaten, dessutom mindre sannolikt att Fredrik ska göra något nu när det inte finns samma momentum i opinionen som under #metoo.

Men i ett hypotetiskt fall då hon med hjälp av sina följare skulle lyckas driva honom till att begå självmord skulle det kanske återuppliva hennes varumärke till att bli något mer i stil med huvudpersonen i "I spit on your grave". Hardcoreföljarna skulle såklart stötta oavsett men det kanske skulle kunna spinnas till en debatt om att det inte hade skett om hon fått återupprättelse osv
Citera
2020-12-11, 00:19
Medlem
Det roliga är ju att virtanen förlorat allt medan CW har vunnit allt . Hon har egen kolumn i Expressen och har ofta tillgång till S/ Svt / TV 4
Citera
2020-12-11, 02:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Ja FV är helt klart ett offer för den fd alkoholisten (?) och illvilliga feministhäxan CW:s sjukliga fixering vid honom. Hon är helt klart en stalker som borde omhändertas av samhället innan hon tappar kontrollen.

Någon förresten som vet om CW fått elchocksbehandling (ECT) eller liknande för sina högst troliga diagnoser? Hennes vidlyftiga självmedicinering (alkohol) vid tidpunkten för mötet med FV räknas dock inte.
Citera
2020-12-12, 13:01
Medlem
Citat:

Se nedan för det borttagna inlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av CW på Instagram
Fredrik,

tycker du inte att det räcker nu? Precis som journalister och åklagare frågat mig, frågar jag nu dig: är det inte dags att tänka på familjen, de läskunniga barnen som du själv så ofta återkommit till?

Har du ingen i din omgivning, absolut ingen, som kan tala dig till rätta? Som du lyssnar på för att hen trots allt du gjort, alla du skadat och traumatiserat, kallar sig din vän? Du är förblindad av hat och hämndbegär för att jag tillslut rev ner din fasad, men hatet du känner är som vi alla vet mest av allt mot dig själv. Du vet såklart vad du gjort, du klarade inte ens av att se Annika i ögonen i rättssalen. Annika som rakryggat klev in för att berätta hur du utstuderat drogade och våldtog henne när hon bara var 16 år. Du var nästan dubbelt så gammal.

Du vet vad du gjort, mot många fler än bara mig. Du vet och därför hatar du, därför förblindas du likt en obalanserad rättshaverist i din maniska jakt på att straffa mig. Du är nu uppe i miljonbelopp av skattemedel, i ett land med en välfärd på många sätt i kris, för att straffa mig på alla lagliga sätt du kan. Men oavsett i hur många instanser du vinner så har du sedan länge förlorat. Finns det verkligen ingen i din närhet som kan möta din blick och säga det så du lyssnar och förstår?

Hur många olika rättssalar du än möter mig i så är du den som förlorat. Det är du som sitter högröd, svettig och skakig av alla olika medikament du tvingas stoppa i dig varje dag, farligt kombinerat med alkohol, för att stå ut med dig själv. Du sa det själv, åklagaren och din advokat visade upp din lista med utskrivna lugnande och ångestdämpande. Jag var den som satt i den där rättssalen och var stark och klar. För jag var och förblir den som kommer sitta där och säga sanningen. Du? Du har sedan länge seglat vilse i ditt trassel av lögner, självömkan och ovärdighet.

Vill du verkligen skona din familj - dra dig tillbaka. Ta miljonerna du blev utköpt för från Aftonbladet och lev ditt liv med dina nära, utan att ständigt återkomma till din besatthet vid att stämma mig i olika länder och instanser. För jag har sedan länge tröttnat på hela din miserabla existens; men eftersom du inte kan släppa min ger du mig inget annat val än att fortsätta upprepa:

Du är och förblir en sadistisk våldtäktsman. Du har så många unge tjejers trauman på ditt samvete. Du tog ifrån mig flera år av mitt vuxenliv, när det knappt hunnit börja, och nu vill du sätta mig i fängelse. Du vill separera mig från mina två små barn. För att du hatar dig själv mer än du någonsin kommer vilja eller kunna erkänna. Jag hatar inte dig. Jag känner enbart en stor sorg inför din familj, dina barn.

För jag klarar mig, jag gjorde mig fri genom att lägga tillbaka skulden där den alltid hört hemma. Du däremot kommer aldrig bli fri, allra minst såsom du agerar nu. Vi ses i rätten igen och igen. Du som bruten och sargad; jag som stark och fri.
Citera
2020-12-12, 13:17
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Se nedan för det borttagna inlägget:
Oj oj..
Finns det någon psykolog här på fb som kan analysera den texten?

Med min hobbykunskap skriker det narcissism och projektion.

Jag har inget till övers för virtanen men detta var ju läskigt att läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in