2020-05-02, 15:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Konservativ i betydelsen att längta tillbaka till femtiotalets folkhemsfeminism? Lite som SD.
Kanske hon snart har hittat något som bör återupprättas:
Hemmens forskningsinstitut, HFI, grundades 1944 i syfte att rationalisera hem- och hushållsarbete.
I mitten på 1940-talet då industrisamhället haft sitt intåg, ville man rationalisera husmödrarnas arbetsvillkor i folkhemmet.
Ett slags kvinnokamp.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2020-05-02 kl. 15:18.
Citera
2020-05-02, 15:21
Medlem
BigFatCones avatar
Det är 461 ord fördelat på 2801 tecken. Under den korta tid som jag var krönikör så skämdes jag om jag inte fick ihop i alla fall närmare 10 000 tecken. Hur som helst, 461 ord för att säga "Jag är den typen av feminist som inte är för jämställdhet utan för att kvinnan ska vara överordnad mannen."
Citera
2020-05-02, 15:29
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är 461 ord fördelat på 2801 tecken. Under den korta tid som jag var krönikör så skämdes jag om jag inte fick ihop i alla fall närmare 10 000 tecken. Hur som helst, 461 ord för att säga "Jag är den typen av feminist som inte är för jämställdhet utan för att kvinnan ska vara överordnad mannen."

Fast i ärlighetens namn: det sammanfattar exakt det enda hon står för, och en mening gör ingen krönika, så lite ordbajsande krävdes.
Citera
2020-05-02, 15:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Fast i ärlighetens namn: det sammanfattar exakt det enda hon står för, och en mening gör ingen krönika, så lite ordbajsande krävdes.
Absolut, det var mest en passus. Min huvudsakliga kritik handlade ju om att känns jävligt tveksamt att kalla det korta blogginlägget för en krönika.
Citera
2020-05-02, 17:32
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men.. vad vet jag, jag är ju inte kvinnohatare, tvärtom.
Manlig kvinnoälskare är nog kvinnohatare enligt deras ideologi.

Vem är du att tvinga på dem din kärlek?
Citera
2020-05-04, 13:40
Medlem
Citat:
Cissi har, tycker jag, faktiskt skrivit en ganska bra artikel nu.

Fast hon har så klart följt upp det genom att starta storbråk på instagram genom att hänga ut folk som är kritiska, dissa folk hit och dit, osv etc.
Citera
2020-05-04, 13:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Fast hon har så klart följt upp det genom att starta storbråk på instagram genom att hänga ut folk som är kritiska, dissa folk hit och dit, osv etc.

Jaha, ja hon verkar lite bråkig av sig. Hon har nog svårt att få vänner.
Citera
2020-05-04, 14:23
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Jaha, ja hon verkar lite bråkig av sig. Hon har nog svårt att få vänner.

Hon bränner sina kvarvarande skepp genom att kritisera och håna ”woke” feminism och dylika företeelser. Finns gardet kvar efter maj?
Citera
2020-05-04, 14:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Hon bränner sina kvarvarande skepp genom att kritisera och håna ”woke” feminism och dylika företeelser. Finns gardet kvar efter maj?

Jag tror många håller med henne, men hon verkar bli osams med alla så hon är inte rätt person att skapa en liberalfeministisk/särartsfeministisk motrörelse mot radikalfeminism och identitetspolitik.

Jag tror hon blev osams med flera i gardet redan tidigt, även fast de var hennes vänner sedan tidigare. Jag är lite nyfiken på hennes man, är hon snäll mot honom eller är hon bråkig hemma också?
Citera
2020-05-04, 16:08
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Jag tror många håller med henne, men hon verkar bli osams med alla så hon är inte rätt person att skapa en liberalfeministisk/särartsfeministisk motrörelse mot radikalfeminism och identitetspolitik.

Jag tror hon blev osams med flera i gardet redan tidigt, även fast de var hennes vänner sedan tidigare. Jag är lite nyfiken på hennes man, är hon snäll mot honom eller är hon bråkig hemma också?

Hennes man är duktigt cuckad, som man säger.
Citera
2020-05-04, 16:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Hennes man är duktigt cuckad, som man säger.

Men är det säkert? Hon kanske är snäll och respektfull hemma. Hon uttalar sig väl inte om sin man?
Citera
2020-05-04, 16:13
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Men är det säkert? Hon kanske är snäll och respektfull hemma. Hon uttalar sig väl inte om sin man?

Säkert är väl inget, men jag tvivlar på att hon bara tokändrar sin personlighet när hon kliver in genom ytterdörren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in