Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Det är inte hon som anser sig vara överklass, utan hon hade fått en kommentar från en annan person om att hon skulle vara överklass.
Enligt henne själv var det flera personer i hennes omgivning som kallat henne "överklass" och enligt henne själv undrade hon om hon var överklass. Sedan landade hon i att hon nog var överklass för att sedan revidera det hela till att kalla sig övre medelklass.
Så man kan verkligen fundera kring Cissis verklighetsuppfattning. Antar att vi alla har olika syn på klassepitetet, vad är medelklass vs. arbetarklass osv... Jag har min bild klar och enligt mig är Cissi medelklass utifrån arbete, dock inte inkomstmässigt. Hennes inkomster vet jag trots allt inget om, men jag är förbannat nyfiken.
Aftonbladet har precis skrivit om Pär Lernströms inkomster... Han plockade 2011 ut 520.000kr i lön samt 143.000kr i aktieutdelning från sitt AB. Betänk vad Lernström gjort jämfört med Cissi. Har svårt att tänka mig att hon ens är i närheten av 400.000kr i lön och aktieutdelningar lär inte vara att tänka på.
Tycker Cissi är ett förbannat intressant fenomen, det är därför jag intresserar mig... Jag vill inte smutskasta henne även om det nog ser ut som det med tanke på mina inlägg. Lyssnar på henne dagligen (för lyteskomikens skull) och häpnar varenda dag. Törs knappt tänka mig hur det kommer låta och se ut ett år framåt i tiden.