Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Den tragiska utgången av hela fadäsen är att detta gör att inte fler av Virtanens offer törs gå vidare med sina egna fall.
Inte bara i hans fall utav även andra, men det är väl så allt fungerar nu i det nya sverige
Men sug då, suuug.
Bloggen Virtanens offer var enligt Camilla Gervide en blogg som Cissi bett henne skapa, men som Cissi bestämt innehållet i. Den var en bluff med bluffvittnesmål påhittat av Cissi. Enligt Camilla finns det mer bluffar med den bloggen än vad som kommit fram. Camilla har enligt egen utsago ej polisanmält detta, vilket är väldigt konstigt. Det är ju fabricerande av bevis från Cissis sida och Camilla hjälpte till med det.
Ovanstående avslöjade Camilla på sin blogg efter att ha fått följande sms från Cissi 24 nov:
"Nu är det så att jag varit oerhört lojal och skyddat dig i en rättsprocess. Vill du att jag ska fortsätta göra det - ring upp mig så snackar vi mer.
Obs detta är inget hot, men det ingen anledning till varför jag ska skydda dig fortsättningsvis om du totalt hugger mig i ryggen.
Annika, vars vittnesmål du satte upp en blogg, och publicerade, ska vittna i rättegången".
Här skrev Cissi själv att kvinnan som skulle vittnat i rättegången var "Annika" från bluffbloggen. Lämnas detta in till polisen kommer Cissi åka dit för
fabricerande av bevismaterial, och Camilla som har skrivit på bloggen bland kommentarerna att hon sparat allt om bloggen och deras konversationer, kommer kallas till förhör. Däremot har Camilla raderat sina egna blogginlägg där hon skrev om bloggen Virtanens offer som sanning, och även andra inlägg där hon skrev som sanning att Virtanen och Uppdrag gransknings reporter var vänner.
Camilla avslöjar inte hela sanningen om vad Cissi har för hållhakar på henne. Hon försökte få det att framstå som det men har sedan dess återgått till det tidigare beteendet mot Cissi; att inte skriva om hennes galenskaper alternativt skriva rena fjäskinlägg.
14/11 skrev Camilla bland kommentarerna:
"
Jag kommer fortsätta skriva om rättegången mm men hennes tveksamma agerande mot mig och andra kvinnor med avsikt att styra och kontrollera oss är jag klar med".
Efter att ha fått hoten ovan från Cissi lät det annorlunda när någon frågade bland kommentarerna varför hon inte skrev mer om Cissi, och om hon hade fler hållhakar på sig av Cissi:
"
Varken jag eller N24 har för avsikt att skriva om den pågående rättegången. Det gör redan Aftonbladet och Expressen så bra redan. Menar du att Cissi hotat även hela redaktionen till tystnad? Jag har skrivit nog om den jäkla geggan".
Efter detta har 2 uppenbara fjäskande inlägg skrivits om Cissi av Camilla. Inga andra inlägg. Så man undrar verkligen vad det är för hållhake Cissi har? En normalt funtad person hade polisanmält Cissi för manipulation av bevis, då Camilla skrivit att hon har alla konversationer sparade. Så varför gör inte Camilla det? Något stämmer inte.