2019-12-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja det låter som hon varit tydligt neddrogad av benz
Minnet brukar svikta rejält utav det.
När man vid tvål olika tillfällen har helt skilda minnesbilder av samma händelse, då är man inte ett tillförlitligt vittne, och man kanske ljuger.
Att ljuga konsekvent är inte helt okomplicerat, det gäller att minnas sitt tidigare motsägande påstående
vilket inte är lätt.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2019-12-07 kl. 12:13.
Citera
2019-12-07, 12:03
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saklighettack
Om man nu ska ta Cissi på allvar som en feminist (vad det nu betyder idag) så tycker jag hon måste få fler kritiska frågor vad hon egentligen menar. HUR ska lagen ändra eller HUR ska den tillämpas annorlunda?

Cissi Wallin tycker att lagen inte ska tillämpas på Cissi Wallin.

Det är hennes enda ståndpunkt egentligen. Skulle ett gammalt ligg till Daddy Blomberg framträda och anklaga honom för en våldtäkt för över ett årtionde sedan så skulle Cissi antagligen gå in för att förstöra för personen i fråga, både via lagen men också privat.
Citera
2019-12-07, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Cissi Wallin tycker att lagen inte ska tillämpas på Cissi Wallin.

Det är hennes enda ståndpunkt egentligen. Skulle ett gammalt ligg till Daddy Blomberg framträda och anklaga honom för en våldtäkt för över ett årtionde sedan så skulle Cissi antagligen gå in för att förstöra för personen i fråga, både via lagen men också privat.

Haha det vore ju alldeles roligt ändå! Helst med precis lika lite bevis såklart. Snälla gud, låt det ske! 🙏🏼
Citera
2019-12-07, 13:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Haha det vore ju alldeles roligt ändå! Helst med precis lika lite bevis såklart. Snälla gud, låt det ske! 🙏🏼
Om du kommer här & lägger dig på doktor Thulins terapisoffa, så skall vi se om det inte finns några bortträngda minnen som vi kan extrahera.
Citera
2019-12-07, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om du kommer här & lägger dig på doktor Thulins terapisoffa, så skall vi se om det inte finns några bortträngda minnen som vi kan extrahera.

Hmm jag tror jag förnimmer något.. Ah det gör jag.. Det är.. Nämen vafan det är ju Daddy Blombergs finger i fisringen 😨 Hur gör jag nu?
Citera
2019-12-07, 13:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Hmm jag tror jag förnimmer något.. Ah det gör jag.. Det är.. Nämen vafan det är ju Daddy Blombergs finger i fisringen 😨 Hur gör jag nu?
Starta en blogg om saken.
Citera
2019-12-07, 14:29
Medlem
Är det någon som vet något om Cissis samtalsterapuet "Nina Wahlin" "Wahlin, Nina Agneta Frideborg". Hon finns hörd som vittne i FUP:n 2012 (s.28)

Den enda terapuet med liknande namn som jag finner är "Spirande växande möten Nina Wahlin Auktoriserad Samtalsterpeut".
https://www.hotfrogse.se/company/1123717113323520
Kan det vara hon?

Svt.se artikel: "Varning för udda titlar"
"Titlar som ackrediterad, diplomerad eller auktoriserad terapeut är inte skyddade och vem som helst kan i praktiken kalla sig det, utan någon som helst utbildning"
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/v...or-udda-titlar

Någon som vet mer?

FUP - https://minfil.com/Wb7eq2d9b2
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2019-12-07 kl. 14:35.
Citera
2019-12-07, 14:58
Medlem
En fråga till Cissi Wallins följe här i tråden.

Jag har nu gått igenom allt tillgängligt material från förtalsmålet och ingen Annika vittnade.

Ljög Cissi eller hoppade Annika av?
Känns det jobbigt nu när er idol så tydligt farit med lögner likt Linnea?
Citera
2019-12-07, 17:41
Medlem
Noteras bör göras att Cissi säger följande i en artikel publicerad 20-12-2010:

"Jag har fragmentariska minnen av det som hände. Bland annat minns jag att jag vaknade till av att han kravlat upp mot mitt ansikte och försökte trycka in sin kuk i min mun medan han väste "sug då, sug!". Sedan föll jag tillbaka in i dimman.

Jag anmälde aldrig, trots att det både fanns skador, bevis i form av sms och vittnesmål från mina närstående."
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...allin-valdtakt

Wallins terapuet säger säger följande om deras samtal:
"haft kontakt och samtal med varandra sedan månadsskiftet augusti/september 2011." (s.28)
" Sammanfattningsvis kan man säga att Cecilia Wahlin besökte henne varje vecka under hösten 2011." (s.28)
vidare
"Nina säger att Cecilia har berättat om händelsen flera gånger för henne nu men första gången hon berättar om händelsen så berättar hon spontant." (s.29)

Så det är inte terapin som skapar den nya historien utan den är redan skapad innan terapins påbörjande. Den kanske förfinas i terapin så att hon tror sig minnas saker som ingen vanlig människa skulle sannolikt kunna dra sig till minnes om, om vissa detaljer efter så lång tid.
Över att fem år hade gått sedan den påstådda händelsen (se CW:s förhör FUP).

FUP 2012 - https://minfil.com/Wb7eq2d9b2
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2019-12-07 kl. 17:49.
Citera
2019-12-07, 17:49
Medlem
Giant Squids avatar
Den tragiska utgången av hela fadäsen är att detta gör att inte fler av Virtanens offer törs gå vidare med sina egna fall.

Inte bara i hans fall utav även andra, men det är väl så allt fungerar nu i det nya sverige

Men sug då, suuug.
Citera
2019-12-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Den tragiska utgången av hela fadäsen är att detta gör att inte fler av Virtanens offer törs gå vidare med sina egna fall.

Inte bara i hans fall utav även andra, men det är väl så allt fungerar nu i det nya sverige

Men sug då, suuug.
Bloggen Virtanens offer var enligt Camilla Gervide en blogg som Cissi bett henne skapa, men som Cissi bestämt innehållet i. Den var en bluff med bluffvittnesmål påhittat av Cissi. Enligt Camilla finns det mer bluffar med den bloggen än vad som kommit fram. Camilla har enligt egen utsago ej polisanmält detta, vilket är väldigt konstigt. Det är ju fabricerande av bevis från Cissis sida och Camilla hjälpte till med det.

Ovanstående avslöjade Camilla på sin blogg efter att ha fått följande sms från Cissi 24 nov:
"Nu är det så att jag varit oerhört lojal och skyddat dig i en rättsprocess. Vill du att jag ska fortsätta göra det - ring upp mig så snackar vi mer.
Obs detta är inget hot, men det ingen anledning till varför jag ska skydda dig fortsättningsvis om du totalt hugger mig i ryggen.
Annika, vars vittnesmål du satte upp en blogg, och publicerade, ska vittna i rättegången".

Här skrev Cissi själv att kvinnan som skulle vittnat i rättegången var "Annika" från bluffbloggen. Lämnas detta in till polisen kommer Cissi åka dit för fabricerande av bevismaterial, och Camilla som har skrivit på bloggen bland kommentarerna att hon sparat allt om bloggen och deras konversationer, kommer kallas till förhör. Däremot har Camilla raderat sina egna blogginlägg där hon skrev om bloggen Virtanens offer som sanning, och även andra inlägg där hon skrev som sanning att Virtanen och Uppdrag gransknings reporter var vänner.

Camilla avslöjar inte hela sanningen om vad Cissi har för hållhakar på henne. Hon försökte få det att framstå som det men har sedan dess återgått till det tidigare beteendet mot Cissi; att inte skriva om hennes galenskaper alternativt skriva rena fjäskinlägg.

14/11 skrev Camilla bland kommentarerna:
"Jag kommer fortsätta skriva om rättegången mm men hennes tveksamma agerande mot mig och andra kvinnor med avsikt att styra och kontrollera oss är jag klar med".

Efter att ha fått hoten ovan från Cissi lät det annorlunda när någon frågade bland kommentarerna varför hon inte skrev mer om Cissi, och om hon hade fler hållhakar på sig av Cissi:
"Varken jag eller N24 har för avsikt att skriva om den pågående rättegången. Det gör redan Aftonbladet och Expressen så bra redan. Menar du att Cissi hotat även hela redaktionen till tystnad? Jag har skrivit nog om den jäkla geggan".

Efter detta har 2 uppenbara fjäskande inlägg skrivits om Cissi av Camilla. Inga andra inlägg. Så man undrar verkligen vad det är för hållhake Cissi har? En normalt funtad person hade polisanmält Cissi för manipulation av bevis, då Camilla skrivit att hon har alla konversationer sparade. Så varför gör inte Camilla det? Något stämmer inte.
Citera
2019-12-07, 19:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmaslemma
Bloggen Virtanens offer var enligt Camilla Gervide en blogg som Cissi bett henne skapa, men som Cissi bestämt innehållet i. Den var en bluff med bluffvittnesmål påhittat av Cissi. Enligt Camilla finns det mer bluffar med den bloggen än vad som kommit fram. Camilla har enligt egen utsago ej polisanmält detta, vilket är väldigt konstigt. Det är ju fabricerande av bevis från Cissis sida och Camilla hjälpte till med det.

Ovanstående avslöjade Camilla på sin blogg efter att ha fått följande sms från Cissi 24 nov:
"Nu är det så att jag varit oerhört lojal och skyddat dig i en rättsprocess. Vill du att jag ska fortsätta göra det - ring upp mig så snackar vi mer.
Obs detta är inget hot, men det ingen anledning till varför jag ska skydda dig fortsättningsvis om du totalt hugger mig i ryggen.
Annika, vars vittnesmål du satte upp en blogg, och publicerade, ska vittna i rättegången".

Här skrev Cissi själv att kvinnan som skulle vittnat i rättegången var "Annika" från bluffbloggen. Lämnas detta in till polisen kommer Cissi åka dit för fabricerande av bevismaterial, och Camilla som har skrivit på bloggen bland kommentarerna att hon sparat allt om bloggen och deras konversationer, kommer kallas till förhör. Däremot har Camilla raderat sina egna blogginlägg där hon skrev om bloggen Virtanens offer som sanning, och även andra inlägg där hon skrev som sanning att Virtanen och Uppdrag gransknings reporter var vänner.

Camilla avslöjar inte hela sanningen om vad Cissi har för hållhakar på henne. Hon försökte få det att framstå som det men har sedan dess återgått till det tidigare beteendet mot Cissi; att inte skriva om hennes galenskaper alternativt skriva rena fjäskinlägg.

14/11 skrev Camilla bland kommentarerna:
"Jag kommer fortsätta skriva om rättegången mm men hennes tveksamma agerande mot mig och andra kvinnor med avsikt att styra och kontrollera oss är jag klar med".

Efter att ha fått hoten ovan från Cissi lät det annorlunda när någon frågade bland kommentarerna varför hon inte skrev mer om Cissi, och om hon hade fler hållhakar på sig av Cissi:
"Varken jag eller N24 har för avsikt att skriva om den pågående rättegången. Det gör redan Aftonbladet och Expressen så bra redan. Menar du att Cissi hotat även hela redaktionen till tystnad? Jag har skrivit nog om den jäkla geggan".

Efter detta har 2 uppenbara fjäskande inlägg skrivits om Cissi av Camilla. Inga andra inlägg. Så man undrar verkligen vad det är för hållhake Cissi har? En normalt funtad person hade polisanmält Cissi för manipulation av bevis, då Camilla skrivit att hon har alla konversationer sparade. Så varför gör inte Camilla det? Något stämmer inte.
Jag pratar inte om nån jävla blogg din rättshaverist, utan om de unga tjejer som fått skrubba sig i duschen i timmar med rotborste när de vaknat upp efter ett möte med den perverse narkomanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in