2019-11-29, 08:50
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fb5318
Det går inte att dra en rak linje mellan att vara omgiven av vackra damer och att få en massa ligg. Det måste alltid eskalera från det ena till det andra och det finns många steg på vägen där det kan gå fel. Såvida man inte ser två personer ha sex så vet man inte om de haft det. Jag tror säkert att FV haft bra många fler ligg än genomsnittsmannen. Det betyder inte att han haft det superlätt och inte har gjort saker mot kvinnors vilja. Det är betydligt lättare för en man att vara omgiven av nyfikna tjejer som fått upp ögonen för dig av någon anledning (som att du är krönikör i en stor tidning) och betydligt svårare att kapitalisera på denna uppmärksamhet, att omvandla den i ligg. Det finns så många moment där en man kan klanta till det på vägen.

jaha....men det har vi ju ingen aning om. Men att han skulle vara en blodtörstig våldtäktsman för att han inte fått ligga anser inte vara en rimlig slutsats.

Självklart är det ju oviktigt eftersom Virtanen varken är misstänkt, åtalad eller dömd för några sexualbrott. Det som är viktigt är att samhället inte ska acceptera grova förtal.
Citera
2019-11-29, 09:18
Medlem
Citat:
Jag tror säkert att FV haft bra många fler ligg än genomsnittsmannen. Det betyder inte att han haft det superlätt och inte har gjort saker mot kvinnors vilja. Det är betydligt lättare för en man att vara omgiven av nyfikna tjejer som fått upp ögonen för dig av någon anledning (som att du är krönikör i en stor tidning) och betydligt svårare att kapitalisera på denna uppmärksamhet, att omvandla den i ligg. Det finns så många moment där en man kan klanta till det på vägen.

Fast du kopplar ju ihop två saker som inte hör ihop. Folk våldtar väl inte för att de inte får ligga.

Man kan nog göra saker mot kvinnor som de inte vill även om man får ligga varje dag.

Hans eventuella knullbarhet, status hos kvinnor osv har väl egentligen väldigt lite att göra med hur sannolikt det är att han har gjort sig skyldig till våldtäkt. Vilket f ö gäller alla män.

Logiken "han har inte fått knulla, han är våldtäktsman" är lika felaktig som "han är snygg och vältränad, kan därför inte vara våldtäktsman"
Citera
2019-11-29, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Fast du kopplar ju ihop två saker som inte hör ihop. Folk våldtar väl inte för att de inte får ligga.

Man kan nog göra saker mot kvinnor som de inte vill även om man får ligga varje dag.

Hans eventuella knullbarhet, status hos kvinnor osv har väl egentligen väldigt lite att göra med hur sannolikt det är att han har gjort sig skyldig till våldtäkt. Vilket f ö gäller alla män.

Logiken "han har inte fått knulla, han är våldtäktsman" är lika felaktig som "han är snygg och vältränad, kan därför inte vara våldtäktsman"
Självklart är Virtanen inte misstänkt för någonting i lagens mening och det finns inga bevis hursomhelst och Cissi har förtalat honom.
Som tumregel tänker jag att man kan räkna med att en man gjort sig skyldig till övergrepp i proportion till sin sexuella erfarenhet. Säg att var tredje ligg sker med tveksamt samtycke. Det skulle jag gissa på är siffran för alla ligg som sker därute varje dag. Och den tveksamheten kan variera mellan noll och hundra.
Citera
2019-11-29, 10:39
Medlem
Citat:
Självklart är Virtanen inte misstänkt för någonting i lagens mening och det finns inga bevis hursomhelst och Cissi har förtalat honom.
Som tumregel tänker jag att man kan räkna med att en man gjort sig skyldig till övergrepp i proportion till sin sexuella erfarenhet. Säg att var tredje ligg sker med tveksamt samtycke. Det skulle jag gissa på är siffran för alla ligg som sker därute varje dag. Och den tveksamheten kan variera mellan noll och hundra.

Haha jävlar vilken bullshitstatistik du drar rakt ur röven.
Citera
2019-11-29, 10:59
Medlem
Citat:
Så enligt ditt sätt att resonera så riskerar alla som har samlag en anmälan för oaktsam våldtäkt. Det är ju inte samma 30% som gör sig skyldig till övergreppet varje dag.

Snacka om effektivt preventivmedel.
Citera
2019-11-29, 15:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Så beskyller alltså mig för våldtäkt i massvis av fall?

Du är helt enkelt en jävla pajas, någon annan benämning passar inte.
Citera
2019-11-29, 17:55
Medlem
Jag tror inte att Virtanen är skyldig.

Change my mind.
Citera
2019-11-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Jag tror inte att Virtanen är skyldig.

Change my mind.
Varför ska du ändra dig om du tror på en sak? Låter som att du egentligen INTE tror på det.
Citera
2019-11-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Varför ska du ändra dig om du tror på en sak? Låter som att du egentligen INTE tror på det.
Misstänker att du inte förstod mitt inlägg.
Citera
2019-11-30, 01:22
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
En liten fråga till er som hävdade att Annika, hon som fanns med i bloggen Virtanens offer, var ett hittepå av Cissi. Känns det inte liite pinsamt idag?
Citera
2019-11-30, 03:31
Medlem
Avalanchekings avatar
Med facit i hand förtjänar CW att våldtas. Vilken träskpadda. Undrar om hon utsattes för något som liten eller om någon genusförskola gjorde henne så efterbliven.
Citera
2019-11-30, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Med facit i hand förtjänar CW att våldtas. Vilken träskpadda. Undrar om hon utsattes för något som liten eller om någon genusförskola gjorde henne så efterbliven.

Det gör hon inte! Hon har växt upp med alkoholiserad mor som skickade med saft i whiskeyflaska när det var friluftsdag i skolan det är klart att sånt kan ha satt sina spår, om det nu ens stämmer.

Du glömmer media, hur de hyllade henne och mobbade FV. Ska hon våldtas, för att en massa journalister gjorde ett dåligt jobb under "Me too" och satte en tjej som uppenbarligen inte mår bra på piedestal?!
Senast redigerad av Ajara 2019-11-30 kl. 05:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in