2020-09-24, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hur kan hon som feminist vara gift med en man som blivit rik på jakt och dödsspel?? Borde rensa upp hemma först isf jaga Virtanen..

Finns det något i CW:s varande som tyder på stringens och ideal? Det mesta hon gör har som utgångspunkt: "Det som är bra för CW gäller. Förändras situationen, så ändras principen."
Citera
2020-09-24, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Att folk fortfarande köper hennes lögner om Virtanen trots att hon ljuger om precis allt allt annat är en STOR gåta. Hon är pinsam och borde verkligen ta en livslång paus från offentligheten.
Jag är lite sen på bollen, men jag tänker ungefär samma sak. CW har blivit påkommen med lögner och kraftiga överdrifter gällande en mängd personer hon haft problem med, exv första Gardet-redaktionen, "Superturken", "Lady Dahmer" och nu denna Jennie - men man ska samtidigt tro att historien om FV är en pur återberättelse helt utan lögner?

Jag tycker man ska läsa hennes bok ungefär som den gamla tidningen En Ding Ding Värld, dvs allt som är tryckt i färg är sant
Citera
2020-09-24, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feliciaforsvann
Ni som inte följer Cissi Wallin på Instagram har missat ett klassiskt Cissi-moment idag.

Vi tar det från början.

@jenniestinksrok la upp en story där hon får sägas raljerar över Gardet. Hon är inte ensam, ta en titt i Flashback-tråden om Gardet om ni missat den soppan. Video: https://streamable.com/5k9ykh. Även denna bild kommer upp på nästföljande story: https://pasteboard.co/Js9IN8d.jpg

Personen bakom kontot är engagerad i frågor som rör graviditet och barnafödsel i allmänhet, och är utbildad doula.

Några timmar senare bestämmer sig Cissi för skriva ett inlägg där hon kastar skit på vad hon menar är en trend att föda hemma. Framför allt doulor får en känga i inlägget. Kommentarerna fylls med kritik från barnmorskor och feminister i stort. Vi kan med andra ord anta att kommentarerna stängs av när som helst.

Som svar på det här inlägget postar @jenniestinksrok följande stories: https://imgur.com/a/jDSrBtf

Det får givetvis Cissi att gå bananas, och hon lägger upp det här inlägget: https://i.imgur.com/xvXuhsD.png

Men det slutar inte där. För er som orkat hänga med så kommer nu det roliga.

I kommentarerna så skriver Cissi följande om @jenniestinksrok: jag kanske borde ha anat oråd när hon hörde av sig som en galning och promt ville att hennes man skulle vara jultomte åt oss på julafton julen 18, trots att vi aldrig träffats och han absolut inte skulle ha betalt för det för att hon "var ett fan". Folk får börja gå i terapi, inte projicera på random halvkändisar på nätet. Min dörr åt denna sort är numer väldigt stängd.

Cissi skriver även att hon har uppvaktat typ varenda svensk mer/mindre känd feminist på ett högst osunt sätt.

I sann clickbait-anda kan ni aldrig ana vad som händer sen.

Det visar sig att det var Cissi som hade bett sina följare om hjälp med tomte, varpå @jenniestinksrok:s kille ställer upp, utan krav på motprestation i form av betalning. Det förefaller vara precis tvärtom från vad Cissi påstod. Givetvis med bevis genom skärmdumpar på den faktiska konversationen, se själva här: https://imgur.com/a/v7yPWbn

Sedan dessa stories med bevisning om att Cissi än en gång ljugit (utan anledning, mer än att svartmåla någon som inte håller med henne?) så har Cissi sedermera tagit bort kommentarerna angående tomte-hjälpen.

Tomte.

Tack! Mycket intressant och underhållande.
Citera
2020-09-24, 09:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Finns det något i CW:s varande som tyder på stringens och ideal? Det mesta hon gör har som utgångspunkt: "Det som är bra för CW gäller. Förändras situationen, så ändras principen."
Haha det verkar vara en framgångsvis policy som de flesta kändisar arbetar efter Stockholm!
Det kan vara helt okej, allas moral är personlig om det inte hade varit för alla moralistiska inlägg på dessa plattformar! usch! Influencers är narcisstister. punkt
De borde titta på sina egna liv istället för att predika för andra
Citera
2020-09-24, 09:45
Citat:
Klassiskt. Det finns aldrig något fel med Cissi och hennes arbete. Det är egentligen Nobelprisklass men det elaka patriakatet vill hindra henne. Att hennes berättelse har valsats runt i media i flera år och det finns ganska lite nyhetsvärde i det bortsett från att rättsprocessen har rullat vidare i Norge (och det har SVT rapporterat om) samt att långt ifrån alla författare får sitta och prata om sina böcker i TV, det glöms bort.

Hon verkar nästintill tro att hon har rätt till tv-sofforna. Det är många böcker som toppat listor någon vecka eller två, som inte snackats ett skit om i TV. Ja ja, jag predikar för kören nu, men hur kan man vara så självupptagen?
Citera
2020-09-24, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Hon verkar nästintill tro att hon har rätt till tv-sofforna. Det är många böcker som toppat listor någon vecka eller två, som inte snackats ett skit om i TV. Ja ja, jag predikar för kören nu, men hur kan man vara så självupptagen?

Hon har en självbild av att hon är intelligent, intressant och kunnig. Att hon är värd att lyssna på. Och att andra är mindre kunniga, i vart fall inte kunnigare än henne själv. Därför borde alla lyssna på henne. Tidigare har ju trots allt många mediakanaler gett henne bekräftelse. Jag gissar att det beror på att många inom media genom åren tyckt att det var bra att få med en ung tjej som är tuff och driven. Lite kul, lite avant garde. Sedan har hon uppenbarligen inte levererat och få gå vidare till andra uppdrag.

Appråpå hennes topplisteplaceringar, så såg jag att hon skrev ett hyllningsinlägg till sig själv i slutet av förra veckan. Hon skrev att hon toppat listorna i månader med sin självutgivna bok. Fakta i målet är dock att hennes bok släpptes 25 augusti, så att boken skulle toppat försäljningen under månader är inte teoretiskt möjligt. Men så fungerar hennes narrativ. "Jag är bäst! Ifrågasätter någon mig, av vilket skäl det än må vara så beror det på kvinnohat, patriakat osv". Hon verkar också i en miljö (feminism) där tron på patriakatet är så stark att den alltid kan åberopas som ett "komma ut ur fängelsekort" oavsett vad saken gäller. Varje sak som är negativ kan alltid skyllas på ett osynligt patriakat. Hennes följare verkar ha Instagram som enda nyhetskälla. De ifrågasätter inget. De tror så hårt på premisserna att kvinnor aldrig ljuger, en kvinnas misslyckande beror alltid på patriakat. Så fort ett rättsfall diskuteras så har de redan bestämt sig att kvinnan talar sanning och då blir det fruktansvärt att mannen släpps. Redan här förstår varje normal människa att domstolar inte friar tilltalade hur som helst, utan att det någonstans måste funnits tvivel. Omständigheter som talar för att det kan ha gått till på ett annat sätt än vad målsägande (och åklagaren) påstår. Höga skrik om att det är män som dömer, att män gör kvinnor rättslösa. Men statistiken är tydlig. 60 procent av alla domare och åklagare är kvinnor. Bland de yrkesverksamma under 40 år är andelen kvinnor närmare 70 procent. Ingen av hennes följare är intresserade av att ta reda på fakta. För fakta vill man bara ha, om det stödjer det man redan tror. Och vad beträffar fakta, så är det liktydigt med att någon, vem som helst, säger något.
Citera
2020-09-24, 10:10
Medlem
Jag har börjat skifta åsikt lite....från att ha hånskrattat åt det mesta Cissi säger och gör till att tycka uppriktigt synd om, framför allt, hennes barn och lite hennes cuck till man, men liiiite lite även om Cissi.

Det måste vara som i helvetets nionde krets inne i Cissis huvud fast hon själv tycker förmodligen att allt hon gör och säger är normalt. Jag tror inte hon har ett uns sjukdomsmedvetenhet.

Det kommer bli väldigt intressant att se hur hennes barn uppfattat sin uppväxt och familj när dom blir stora nog att han en egen röst. Det känns upplagt för ett par till "Felicia försvann" böcker.

Stackars arma barn
Citera
2020-09-24, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Jag har börjat skifta åsikt lite....från att ha hånskrattat åt det mesta Cissi säger och gör till att tycka uppriktigt synd om, framför allt, hennes barn och lite hennes cuck till man, men liiiite lite även om Cissi.

Det måste vara som i helvetets nionde krets inne i Cissis huvud fast hon själv tycker förmodligen att allt hon gör och säger är normalt. Jag tror inte hon har ett uns sjukdomsmedvetenhet.

Det kommer bli väldigt intressant att se hur hennes barn uppfattat sin uppväxt och familj när dom blir stora nog att han en egen röst. Det känns upplagt för ett par till "Felicia försvann" böcker.

Stackars arma barn
Har Cissi en dotter? Risken för att det resulterar i en djupt destruktiv rebellfas med multipla patriarkatkukar i samtliga kroppsöppningar känns ganska överhängande.
Citera
2020-09-24, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Har Cissi en dotter? Risken för att det resulterar i en djupt destruktiv rebellfas med multipla patriarkatkukar i samtliga kroppsöppningar känns ganska överhängande.

Ja den tonårsperioden hade varit intressant att se.

Nu har hon två söner så det kommer nog bli folk av dom får man hoppas men jag tycker synd om dom ändå. Tror säkert att Cissi älskar sina killar och tar hand om dom så gott hon kan men med en sån atombomb till hjärna som hon har så tror jag det är ofrånkomligt att hon ärrar dom rätt rejält.
Citera
2020-09-24, 10:56
Medlem
Citat:

Nu har hon två söner så det kommer nog bli folk av dom får man hoppas men jag tycker synd om dom ändå. Tror säkert att Cissi älskar sina killar och tar hand om dom så gott hon kan men med en sån atombomb till hjärna som hon har så tror jag det är ofrånkomligt att hon ärrar dom rätt rejält.

Den risken finns ju naturligtvis. Men jag tror snarare att hon kommer stötta dem och stå på deras sida i allt. Oavsett hur de beter sig. Hon kommer vara en lejoninna. Hon kommer gå in för att krossa alla som på något sätt, inbillat eller verkligt, gör vardagen förvårande för pojkarna. Men visst, kanske försöker hon uppfostra dem till konstiga självhatande pojkar som gråter över att de inte blev flickor. Men det tror jag inte.
Citera
2020-09-24, 10:58
Medlem
Citat:

Ah okej! Det var ju himla patriarkalt och osysterligt av henne att förse världen med ytterligare två vita (cis?)män, fy. Det kommer nog inte bli bra det där heller, en rabiat morsa, en cuck till farsa och halvt offentliga. Tjena issues!
Citera
2020-09-24, 11:17
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Den risken finns ju naturligtvis. Men jag tror snarare att hon kommer stötta dem och stå på deras sida i allt. Oavsett hur de beter sig. Hon kommer vara en lejoninna. Hon kommer gå in för att krossa alla som på något sätt, inbillat eller verkligt, gör vardagen förvårande för pojkarna. Men visst, kanske försöker hon uppfostra dem till konstiga självhatande pojkar som gråter över att de inte blev flickor. Men det tror jag inte.

Vilket förvisso kommer leda till att de blir som sin mamma - de kommer aldrig någonsin förstå att de har gjort fel någon gång och vara destruktiva för alla i sin omgivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in